Sokszor nyitjuk ki a hűtőszekrényt, ha valamilyen érzelmi csapdába kerülünk. Elkerülni ezeket a helyzeteket nem könnyű, de nem is lehetetlen. Az érzelmi evés ellen ezek a tippek igenis segíthetnek!

5 lépés, hogy ne érzelmi evéssel vigasztalja magát

1. Legyen ura a reakcióinak!

Nem szabad minden kudarcélményt mérhetetlen tragédiaként felfogni, és a jégkrémes dobozhoz nyúlni. Bármilyen legyen is a helyzet, ön választja meg, hogyan reagál rá, hogyan értékeli, mekkora jelentőséget tulajdonít neki. A negatív eseményekben is érdemes meglátni a pozitívumot, a tanulságot, a hajtóerőt. Soha ne a teljes összeomlást válassza, hanem az építő megoldást, a válságból kivezető utat.

 

2. Érzelmi reakció helyett keresse a megoldást!

Soha ne nézze ölbe tett kézzel, ahogy összecsapnak a feje felett a hullámok. Attól sem lesz jobb a helyzet, nem lesz kifizetve a számla vagy elsimítva egy vita, ha az evésbe menekül. Tegye fel a kérdést: mit teszek, ha nehéz helyzetbe kerülök? Csak érzelmileg reagálok rá (azaz bánatomban, dühömben eszem), vagy tenni is szoktam valamit?

 

3. Lassítsa le a gondolkodását!

Meg kell tanulnia lelassítani a gondolkodását, hogy kiegyensúlyozottam, megfontoltan hozhassa meg a döntéseit. Figyeljen oda a gondolatai tartalmára, értékelje ki reagálásait, és változtassa meg érzelmi reakcióit.

 

4. Vizsgálja meg és alakítsa át reflexszerű gondolatait!

Gépiesen előtörő gondolatait – például: „nekem úgysem sikerül lefogynom” vagy „az én családomban mindenki belebukik a fogyókúrába” – vizsgálja meg a következő négy kérdés alapján:

  • „Megfelel a gondolatom az igazságnak?”
  • „Jól szolgálja ez a gondolat az érdekeimet?”
  • „Elősegíti és védi az egészségemet?”
  • „Segít ez a gondolat a súlycsökkentésben?”

Ha megvizsgálja érzelmi reagálásait, és összeveti a valósággal, megváltozik a felfogása, az ítélkezése és az önértékelése, azaz kiszabadul a negatív érzelmek uralma alól.

 

5. Szabaduljon meg a kellemetlen érzelmektől!

Lezáratlan érzelmi ügyeit, sérelmeit meg kell oldania, mert ezek felemésztik testét és lelkét egyaránt. Ne hagyja gyógyítatlanul az érzelmi sebeket és megoldatlanul a konfliktusokat.

 

Ezek is érdekelhetik!

A sóvárgás pszichológiája

A depresszió 9 meglepő jele

Hozzászólások

Hol a határ? 5 jel, hogy talán edzésfüggő lettél
A rendszeres testmozgás nemcsak az életmódváltás, de az egészségünk megőrzésének is az egyik alappillére. Ám itt sem szabad átesni a ló túloldalára!
Karfiol, a fogyni vágyók kedvence: 3 alakkímélő recept
Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, alacsony kalóriatartalmú, és ezerféleképp felhasználható, fogyókúrás ételek elkészítéséhez is.
Brownie gofri almaszósszal, a kényeztető reggeli
A hétvégi ráérős, családi reggelik főszereplője lehet a brownie gofri: tápláló, egészséges hozzávalókból készül, és persze nagyon finom.
Tányéron az energia: Így étkezz, hogy lendületben maradj!
Ahogyan az autóknál, úgy az emberi szervezet esetében sem mindegy, hogy milyen üzemanyaggal fut. Természetes, hogy benzines autónkba nem töltünk dízelt, miért fordítunk kevesebb figyelmet a szervezetünkre?
Mandulás, málnás sajttorta – néha belefér egy kis „jutalom”
Az életmódváltás során nem az a jó megoldás, ha mindörökre eltiltod magad a kedvenc desszertjeidtől. Néhanapján engedj meg magadnak egy szeletet ebből a krémes-gyümölcsös sütiből!
Fogyókúra szuperlevesekkel + 3 könnyű recept
Finomak, könnyűek és tökéletes alapot szolgáltatnak egy néhány napos fogyókúrás programhoz. Ami biztos: koplalnod nem kell!
Ha kevés az időd: gyors alakformálás heti 5x4 percben
Állandó időhiánnyal küzdesz, de szeretnéd, ha formásabb, feszesebb lenne a tested? Próbáld ki az alábbi programot!
Diétatészt: Hogyan nassolj okosan?
Csokoládé, csipsz vagy keksz? A legtöbb snack sajnos nem használ az ember alakjának. Attól függően, hogy mit szeretsz nassolni, eláruljuk, mi az, amit beilleszthetsz a fogyókúrádba.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.