Akad, aki addig semmihez nem kezd hozzá, amíg meg nem itta az első kávéját éhgyomorra. A kérdés csak az, hogy vajon ez egy egészségtelen szokás, amiről mihamarabb le kellene szokni, vagy nyugodtan megtehetjük?

Éhgyomorra kávét? Tilos vagy lehet? Itt az igazság!

A szakértők szerint az első és legfontosabb kérdés, mennyire vagyunk érzékenyek a koffeinre. Mindenkinek a szervezete másként reagál a kávéra, és ez még inkább így van, ha éhgyomorra fogyasztja az italt. Egyelőre nincs rá tudományos bizonyíték, hogy az éhgyomorra elkortyolt kávé emésztési problémákat okoz.

Figyeljük a test jelzéseit

Mivel minden ételre és italra másként reagálunk, első körben érdemes azt megfigyelni, hogy a mi testünk hogyan reagál, ha üres gyomorba küldjük be a feketét. Nincs mindenkire érvényes megoldás, nekünk kell hallgatnunk a szervezet jelzéseire. Ha emésztési problémáink akadnak, akkor például érdemes átgondolnod a reggeli kávézást. A koffein ugyanis serkenti a gyomorsavtermelést, így a refluxszal vagy gyomorégéssel küzdőknek irritálhatja a gyomrát. Nekik érdemes a gyomorsav-termelést csillapító élelmiszert fogyasztani a kávé mellé, például zabkását, érett banánt, tojást, teljes kiőrlésű pirítóst.

Felgyorsíthatja az emésztést

Mivel a kávé a bélmozgásokat is serkenti, lehet, hogy gyorsan a vécére kell mennünk kávézás után. Míg a székrekedéssel élőknek ez jó is lehet, azoknak, akik például irritábilis bél-szindrómával élnek, vagy egyébként is hasmenésre hajlamosak, erősítheti a kellemetlen tüneteit. Érdemes tudni, hogy bár a koffein is hashajtó hatással bír, nem ez az egyetlen ilyen hatóanyag a kávéban, így akár a koffeinmentes után is szaladhatunk a mellékhelyiségbe – különösen, ha a kávéba kerülő tejre is érzékenyek vagyunk. Ilyenkor az étkezés sem biztos, hogy megoldás, hiszen egyes ételek szintén irritálhatják az emésztőrendszert.

Óvatosan, ha szorongást okoz

Ha hajlamosak vagyunk a szorongásra, az álmatlanságra, az idegességre és a gyors szívverésre, akkor érdemes óvatosan bánni vele. A szakemberek szerint egyébként a napi 400 milligramm alatti koffeinadag biztonságosnak számíthat az egészséges felnőttek számára, de egy erősen szorongó ember lehet, hogy már 200 milligrammtól remegni kezd. Egy csésze rendes, főzött fekete körülbelül 100 mg koffeint tartalmaz. A kávé ráadásul hirtelen ad éberséget, és az általa adott energia hirtelen is fog elfogyni. Ehhez járul az is, hogy éhgyomorra alacsony a vércukorszint, ami megint csak fokozza a szorongást és az idegességet.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Miért aludj többet?
Egy egészséges felnőttnek napi 7-9 óra alvásra van szüksége, ezzel szemben átlagosan 6 óra 40 percet alszunk a hétköznapokon, míg hétvégén átlagosan 7 órát. Ez meglehetősen kevés. A gyerekeknek – életkoruktól függően – ennél is több alvásidőre van szükségük, ők 11-18 órát is átszundíthatnak a napi 24 órából. Megfelelő alvásmennyiséggel boldogabbak, kipihentebbek, testileg, lelkileg erősebbek lehetünk – és a felesleges kilók is gyorsabban lemennek. 
Hihetetlen erősítő gyakorlat, te meg tudod csinálni?
Mintha a fizika összes törvényével menne szembe ez az edzés, mely lényegében az egész testet megdolgoztatja! Gyilkos! Rengeteg videót találhatsz róla a neten, de te vajon meg tudod csinálni?
Amikor agyunkra megy a diéta (szó szerint)!
Tévedés azt gondolni, hogy a szellemi hanyatlás csak a nagyszüleinket veszélyezteti. Az apró feledékenységek, a „jaj, nem jut eszembe” állapot már a harmincas éveink közepétől is jelentkezhet. De megfelelő táplálkozással és mozgással sokat tehetünk azért, hogy szellemileg is frissek maradjunk minden életkorba.
3 zseniális karfiolrecept, ha diétázol
Elképesztő lehetőségeket rejt a karfiol! Ez az egyszerű zöldség hihetetlenül sokféleképpen elkészíthető! Rosttartalma magas, szénhidrát viszont szinte nincs benne, így az egyik legjobb választás fogyókúrához!
Mit egyél, ha szeretnél több C-vitamint?
A C vitamin fokozza immunrendszerünk működését, ennek köszönhetően lerövidíti a meghűléses megbetegedések hosszát és enyhíti a tüneteket. Azonban a náthán kívül még számos esetben fejti ki jótékony hatását.
Milyen izzadásgátlót vigyek az edzőterembe?
Az aktív életmód megfelelő higiéniát is követel. Nem mindegy, milyen kozmetikumokat használunk a tisztálkodás és az izzadság elleni védelem során. A MAKEUP webáruház szakértői összeállítottak egy listát a legjobb izzadásgátló dezodoroktól, amelyek hatékony védelmet nyújtanak edzés során is:
Éhgyomorra kávét? Tilos vagy lehet? Itt az igazság!
Akad, aki addig semmihez nem kezd hozzá, amíg meg nem itta az első kávéját éhgyomorra. A kérdés csak az, hogy vajon ez egy egészségtelen szokás, amiről mihamarabb le kellene szokni, vagy nyugodtan megtehetjük?
Egy jó módszer, hogy 40 év felett is leolvadjon a hasi zsír
A kor előrehaladtával a súlyfeleslegtől egyre nehezebb megszabadulni. Különösen a has tájékán
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.