Minden negyedik nő retteg elmenni az edzőterembe, mert szorong attól, hogy a gyakorlatok közben kigúnyolják, ítélkeznek felette. A top 10 kifogás mögött szomorú félelemek bújnak meg.

„Rettegek, hogy kinéznek” – Nők, akik félnek elmenni az edzőterembe

Minden negyedik nő retteg elmenni az edzőterembe, mert fél attól, hogy a gyakorlatok közben kigúnyolják, ítélkeznek felette. Egy kutatás során a megkérdezett nőknek több, mint a fele számolt be arról, hogy találkozott már valamilyen negatív visszajelzéssel az edzőteremben. Ez a szám a 18-24 évesek között a legmagasabb. A válaszadók 1/3-a arról számolt be, hogy úgy érzik, mások nem tartják őket elég jónak az edzőteremben, 28% pedig azon aggodalmaskodik az öltözőben, hogy nem elég vonzóak és fittek a már sportosabb társaik előtt.

A kutatásban közel 2000 nőt kérdeztek meg az Egyesült Királyságban. A cél az volt, hogy rájöjjenek, milyen korlátok miatt nem mozognak eleget a nők, akiknek már komoly egészségügyi problémát okoz a túlsúly. Az eredmények azt mutatták, hogy a megkérdezett nők közül csak minden ötödik végez valamilyen testmozgást, heti egy alkalomnál többször. A többség inkább a tévézést, az internetezést választja. Az is kimutatható volt a válaszokból, hogy aki korábban valamilyen negatív élménnyel ment haza az edzőteremből, az nem tért vissza oda.

 

Meglepő tény, de ennek ellenére a (brit) nők, átlagos közel 80-90 ezer forintot költenek évente edzőtermi bérletre, ám nem használják ki azt. „Megdöbbentünk, amikor felfedeztük a nők mozgáshiányának mértékét és azokat, a leginkább lelki akadályokat, amelyeket felsoroltak” – magyarázta a kutatás megrendelője, Courtney Lucas, aki szerint most az a legfontosabb, hogy a nők elég magabiztosak legyenek ahhoz, hogy merjenek többet mozogni, kihasználják a lehetőségeiket, és ezáltal javítsanak a saját egészségükön. „Sokan legyintenek, de az első lépés tényleg ott kezdődik, hogy két megállóval hamarabb szállunk le a buszról, és sétálunk, vagy lépcsőt használunk a lift helyett. Vagy a vasárnapi ebéd után nem otthon ülünk, hanem kimegyünk a parkba a családdal. Ezek kis példák, de ha 3 hónapig aktívan csináljuk, már az edzőteremben is magabiztosabban leszünk.”

Top 10 indok azoktól a nőktől, akik nem mozognak eleget:

  1. Nincs elég pénze edzőtermi belépőre (27%)
  2. Megalázva, megfélemlítve érzi magát az edzőteremben (25%)
  3. Úgy érzi, hogy kilóg a sorból, ha edzőterembe megy (21%) (másokat tökéletesnek látha)
  4. Aggódik, hogy mások mit gondolnak róla (19%)
  5. Nem tudja, hogyan használja az edzőtermi gépeket, edzőt nem tud megfizetni (16%)
  6. Attól fél, hogy túlságosan sokat izzad, hamar kimerül, nem bírja a tempót (15%)
  7. Attól fél, hogy nem lesz elég jó, ha csoportos órákra megy (14%)
  8. Úgy érzi, hogy csak azután „mehet le nyilvánosan edzeni”, hogy már fogyott valamennyit (14%)
  9. Retteg a férfi edzők előítéletétől (14%)
  10. Nem tudja, hol kap magára nagyméretű sportruhákat (12%)

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.