Gyakran úgy érzi, hogy a fél életét a dugóban ülve tölti? Nincs ezzel egyedül. A túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák világszerte gondot jelentenek, a magyar fővárosban autózók évente átlagosan 96 extra utazási órával számolhatnak. Ha ön is rendszeresen ingázik az otthona és munkahelye között, ne hagyja, hogy a düh uralja az érzéseit, és a felgyülemlett feszültség tönkretegye a napjait. Ötletek a nyugodtabb életért.

Stresszmentes közlekedés

Térjen át a tömegközlekedésre

Kutatások szerint nem maga az ingázás a stresszes, inkább a dugóban ücsörgés az, ami kiborítja az embert. Autót vezetni a legtöbb ember szeret, ráadásul sofőrként az irányítás illúziója is megvan. Ha azonban a forgalom elakad, a sofőr úgy érzi, elvesztette az irányítást. Tömegközlekedéssel viszont eleve nincs meg az irányítás képzete, így nem fogja önmagát okolni a késésért.

Kerülje a csúcsforgalmat

Kérje a munkaidő kezdetének módosítását a főnökétől, tervezze reggelre a munkával kapcsolatos megbeszéléseket, találkozókat, menjen reggel edzőterembe – így elkerülheti a dugókat. Ne versenyezzen Őrült sebesség, száguldozás, szlalomozás, tolakodás, erőszakoskodás – ezekkel mindössze néhány percet nyerhet, ráadásul nemhogy csökkentené, még növeli is a stresszt. Lassítson és vezessen nyugodtan.

Hallgasson zenét

Hozzon létre egy lehallgatási listát a kedvenc zenéiből, és hallgassa pihentetésképp a hazafelé úton. Tanulmányok szerint azok, akik zenét hallgatnak vezetés közben, a forgalmi dugókban ülve kevésbé lesznek idegesek, mint azok, akik csendben ülik végig az utazás perceit.

Tanuljon vezetés közben

Nincs ideje, hogy nyelvkönyveket bújjon? Válasszon a hangoskönyvek kínálatából, vagy töltsön le a netről nyelvórákat. Ha nincs kedve tanulni, hallgasson regényeket.

Helyezkedjen el kényelmesen

Indulás előtt állítsa be a fejtámlát, az ülésmagasságot, hogy kényelmesen üljön. Ellenőrizze a tükröket, hogy megbizonyosodjon arról, nem kell nyújtogatnia a nyakát. Így elkerülheti az izomhúzódást, becsípődést, görcsöket. Alakítson ki alternatív útvonalakat Előfordulhat, hogy a szokásosnál is nagyobb a dugó, esetleg késve vagy korábban indul – ilyenkor érdemes a megszokottól eltérő útvonalat választania.

Ne ítélkezzen

Ne kapjon rohamot, ha valaki lassabban megy, mint ön, vagy ha elfelejt jelezni az előtte haladó autó vezetője. Engedje el ezeket a dolgokat. A többi sofőr tetteinek túlreagálása biztos út a fejfájás, a düh és a stressz irányába.

Ezeket már olvasta?

Hozzászólások

Hirtelen súlycsökkenés ok nélkül – Mi állhat a háttérben?
Ha nem fogyókúrázol, de kevesebb, mint fél év alatt elveszíted a súlyod legalább öt százalékát, ideje orvoshoz fordulni!
6 tipp, hogy megszeresse a gyerek a zöldségeket!
Brokkolit, kelbimbót szerető gyerek? Elég ritka. Bosszankodunk, ha a kicsi inkább a tányér szélére kotorja az ebéd egészséges hozzávalóit, de a helyzet nem reménytelen!
Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.