Oldal kiválasztása
Gyakran úgy érzi, hogy a fél életét a dugóban ülve tölti? Nincs ezzel egyedül. A túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák világszerte gondot jelentenek, a magyar fővárosban autózók évente átlagosan 96 extra utazási órával számolhatnak. Ha ön is rendszeresen ingázik az otthona és munkahelye között, ne hagyja, hogy a düh uralja az érzéseit, és a felgyülemlett feszültség tönkretegye a napjait. Ötletek a nyugodtabb életért.

Stresszmentes közlekedés

Térjen át a tömegközlekedésre

Kutatások szerint nem maga az ingázás a stresszes, inkább a dugóban ücsörgés az, ami kiborítja az embert. Autót vezetni a legtöbb ember szeret, ráadásul sofőrként az irányítás illúziója is megvan. Ha azonban a forgalom elakad, a sofőr úgy érzi, elvesztette az irányítást. Tömegközlekedéssel viszont eleve nincs meg az irányítás képzete, így nem fogja önmagát okolni a késésért.

Kerülje a csúcsforgalmat

Kérje a munkaidő kezdetének módosítását a főnökétől, tervezze reggelre a munkával kapcsolatos megbeszéléseket, találkozókat, menjen reggel edzőterembe – így elkerülheti a dugókat. Ne versenyezzen Őrült sebesség, száguldozás, szlalomozás, tolakodás, erőszakoskodás – ezekkel mindössze néhány percet nyerhet, ráadásul nemhogy csökkentené, még növeli is a stresszt. Lassítson és vezessen nyugodtan.

Hallgasson zenét

Hozzon létre egy lehallgatási listát a kedvenc zenéiből, és hallgassa pihentetésképp a hazafelé úton. Tanulmányok szerint azok, akik zenét hallgatnak vezetés közben, a forgalmi dugókban ülve kevésbé lesznek idegesek, mint azok, akik csendben ülik végig az utazás perceit.

Tanuljon vezetés közben

Nincs ideje, hogy nyelvkönyveket bújjon? Válasszon a hangoskönyvek kínálatából, vagy töltsön le a netről nyelvórákat. Ha nincs kedve tanulni, hallgasson regényeket.

Helyezkedjen el kényelmesen

Indulás előtt állítsa be a fejtámlát, az ülésmagasságot, hogy kényelmesen üljön. Ellenőrizze a tükröket, hogy megbizonyosodjon arról, nem kell nyújtogatnia a nyakát. Így elkerülheti az izomhúzódást, becsípődést, görcsöket. Alakítson ki alternatív útvonalakat Előfordulhat, hogy a szokásosnál is nagyobb a dugó, esetleg késve vagy korábban indul – ilyenkor érdemes a megszokottól eltérő útvonalat választania.

Ne ítélkezzen

Ne kapjon rohamot, ha valaki lassabban megy, mint ön, vagy ha elfelejt jelezni az előtte haladó autó vezetője. Engedje el ezeket a dolgokat. A többi sofőr tetteinek túlreagálása biztos út a fejfájás, a düh és a stressz irányába.

Ezeket már olvasta?

Hozzászólások

Fűszerek jótékony hatása röviden
Ezek az intenzív illatú és aromájú fűszerek nem csak feldobják vacsorája ízét, de nagyon jó hatással vannak az egészségre is.
12 hónap, hogy elérjük a célunkat - Így ütemezzünk!
Hamarosan vége a januárnak, és kiderül: sikerül e tartanunk az újévi fogadalmunkat. December végén hajlamosak vagyunk a  valóságtól elrugaszkodott célokat kitűzni.  Aztán telnek a hetek, a hónapok, és a dédelgetett tervekből nem lesz semmi. Még ha január elején a nagy lendülettel bele is kezdünk ebbe-abba, idővel elkopik a lendület, és visszatérünk a régi szokásainkhoz. Mit tehetünk ilyenkor?A coach válaszol!
Herpesz intim helyen, mit kezdjünk vele?
A herpesz több területen is megjelenhet a testen, ám az egyik legkellemetlenebb, amikor intim helyen jelentkezik. Így tudod megkülönböztetni egyéb panaszoktól és problémáktól! A szakorvos válaszol.
Szabaduljon meg a cukorfüggőségtől 3 hét alatt
40 kiló. Mármint cukor. Ennyit fogyaszt egy átlagmagyar. Ez egészen brutálisan nagy szám, bár a világ többi részén sem jobb a helyzet. A cukor hatalmát csak akkor érzékeljük igazán, ha megpróbálunk leszokni róla. Nem akármilyen tünetekkel jár a szabadulás. Éppen ezért is érdemes elgondolkodni, szabad-e ennyit enni belőle, hiszen nagy kockázattal jár egészségünk szempontjából.
Ezért baj, ha puffadáskor csak a tünetet kezeljük!
Sokan fordulnak orvoshoz, vagy kérnek gyors segítséget a gyógyszerésztől, bevált praktikát ismerőseiktől puffadás tünetei ellen. Meddig érdemes otthoni praktikákkal próbálkozni és mikor forduljunk mindenképp orvoshoz?
3 kérdés 3 válasz az esemény utáni tablettáról
Ha olyan helyzetbe kerültünk, hogy esemény utáni tablettára van szükségünk, nem árt tudni ezeket az információkat. Megnéztük az interneten megtalálható leggyakoribb kérdéseket a témában, és feltettük őket Dr. Laky Ilona Marcellának, a Budai Magánorvosi Centrum nőgyógyász szakorvosának.
Anyukák a dietetikusnál
A táplálással kapcsolatos problémák, aggodalmak különösen megviselik az anyukákat. Kezdetben a szoptatás okozhat lelki vívódást, majd a hozzátáplálás bevezetése és kivitelezése. Mire ezen túlesünk, máris ott vagyunk a dackorszaknál, amikor „csak azért sem” alapon próbálgatja a határokat és az erejét a csemete, aki ráadásul válogatós is.
6 szokás, ami segít az életmódváltásban
Minden az alapoknál kezdődik, így az életmódváltás is. Nem azt javasoljuk, hogy hatalmas tempóban vágj bele egy új életbe. Napi 6 szokást vezess be az életedbe, amelyek tökéletes alapokat biztosítanak. 
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.