Ha gyors és egyszerűen elkészíthető ételt szeretnél készíteni este, ami a fogyókúrádba is belefér, akkor próbáld ki az alábbi alakkímélő fogás bármelyikét!

5 fogyókúrás vacsora, amivel nem kell sokat bíbelődni

Ha a fogyókúrás vacsora témájáról van szó, a legegyszerűbb és leginkább kézenfekvő megoldásnak az tűnhet, ha az ember gyorsan összedob egy egészséges szendvicset: 1-2 vékony szelet teljes kiőrlésű kenyér, sovány felvágott vagy sajt, sok zöldség. De állandóan ugyanazt enni unalmas, ráadásul az életmódváltás egyik titka épp a változatos táplálkozásban rejlik. Az alábbi alakkímélő recepteket bármelyikét bevetheted: ha ebédre sovány húst és salátát fogyasztottál, akkor este belefér némi tészta vagy egy finom melegszendvics. Ha a déli étkezésed inkább szénhidrátban gazdagabb volt – például tésztás, barna rizses fogás –, akkor a fogyókúrás vacsora legyen a könnyű zöldségkrémlevest vagy a csirkesalátát. (Az alábbi receptek 1 személyre szólnak.)

 

 

Zöldséges-sonkás tészta

fogyókúrás vacsora zöldséges tészta

Zöldséges-sonkás tészta
Fotó: Shutterstock

Dinsztelj meg ½ tk olívaolajon ½ kis fej felaprított vöröshagymát. Szórj rá felkockázott cukkinit és gombát, kis ideig pirítsd együtt, majd adj hozzá ½ doboz hámozott-darabolt konzervparadicsomot. Ízesítsd sóval, borssal, majd lefedve párold meg néhány perc alatt. Közben főzz ki 50 g durumtésztát. Keverd hozzá a paradicsomos-cukkinis szószt és 50 g felcsíkozott sovány csirkesonkát. Szórd meg friss zöldfűszerrel.

Elkészítési idő: 20 perc

DF-tipp:

Vegetáriánusként e fogyókúrás vacsora receptjében a sonkát kiválthatod 1-2 ek sovány reszelt sajttal vagy zsírszegény túróval.

 

Tésztadiéta: Így kap helyet a fogyókúrában!

 

Túrós tészta

Sós vízben főzz ki 50 g durumtésztát, és keverd össze 100 g zsírszegény túróval, valamint 2-3 ek kefirrel. Ízlés szerint sózd meg.

Elkészítési idő: 15 perc

DF-tipp:

A kefirhez adhatsz némi apróra vágott zöldfűszert.

 

Brokkolikrémleves

fogyókúrás vacsora brokkoli leves

Brokkolikrémleves
Fotó: Shutterstock

Főzz meg zöldségleves alaplében 200-300 g brokkolit, majd turmixold össze. Dúsítsd némi kaukázusi kefirrel, ízesítsd sóval, borssal. Megszórhatod 1-2 csipet reszelt parmezánnal.

Elkészítési idő: 15 perc

 

Fogyókúra szuperlevesekkel + 3 könnyű recept

 

Melegszendvics

Dolgozz össze 1 db 25 g-os light szárnyasmájkrémet egy pici mustárral, és kend rá 2 szelet Graham-toastkenyérre. Szórj rájuk ½–½ ek sovány reszelt sajtot, és pár perc alatt grillezd meg.

Elkészítési idő: 10 perc

DF-tipp:

Fogyassz mellé paradicsomot, kígyóuborkát, paprikát, salátát.

 

Csirkesaláta

fogyókúrás vacsora csirke saláta

Csirkesaláta
Fotó: Shutterstock

Elkészítése: Moss meg és tisztíts meg 100 g csirkemellfilét, majd vágd kis, falatnyi darabokra. Sózd, borsozd meg (vagy használj csak szárnyasfűszer-keveréket), és süsd meg kevés olívaolajon. Forgasd össze madársalátával vagy rukkolával, felszeletelt paradicsommal, kígyóuborkával és 1-2 ek natúr joghurttal. A joghurtot apróra vágott zöldfűszerekkel, valamint pici sóval, borssal ízesítheted.

Elkészítési idő: 15 perc

 

Diétás fogások cukkinivel

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.