Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.

Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz

 

A kókusz hosszú időre eltelít, mivel a benne levő kókuszolaj kémiai szerkezete segíti a teltségérzés kialakulását. Természetes cukortartalma gyors energiával látja el a testedet, míg zsírtartalma lassan dolgozódik fel a szervezetben: ettől a nyerő kombinációtól hosszú ideig energikusnak érzed magad, nem kívánod meg az édességet, és a vércukorszinted is egyenletes marad. Adj egy kis kókuszreszeléket a reggeli gabonapelyhedhez, müzlidhez, a salátáidhoz, sőt akár a főtt ételeidhez is.

 

Előkészítés: 10 perc, sütés 8 perc.

HOZZÁVALÓK:

  • 3 ek vaj
  • 2 ½ csésze kókuszreszelék (szárított, édesítés nélküli)
  • 2 nagy tojás
  • 1 ek. édesítő
  • ½ tk tengeri só pehely (a díszítéshez)

ELKÉSZÍTÉS:

1. Melegítsd fel a sütőt 175 Celsius fokra. Bélelj ki sütőpapírral 2 tepsit.

2. Egy közepes serpenyőben olvaszd meg a vajat. Vedd le a tűzről, öntsd hozzá a kókuszreszeléket, és fakanállal alaposan keverd össze.

3. Keverőtálban, konyhai robottal, közepes fordulattal verd fel a tojást. Szórd bele a cukrot, és gyors fordulattal keverd addig, míg kivilágosodik és könnyű nem lesz. Óvatosan vegyítsd össze a vajjal bevont kókuszreszeléket és a cukorral felvert tojást.

4. A tésztából teáskanállal pottyants kis adagokat a sütőpapírral kibélelt tepsibe, egymástól kb. 2-3 cm-nyi távolságra. Finoman lapítsd le őket. Süsd 7-10 percig, míg aranyos színt nem kapnak. Vedd ki a tepsit a sütőből, és azonnal szórd meg a tengeri só pehellyel, hogy még ráragadjon. Csúsztasd le a sütőpapírt a sütikkel együtt a tepsiről, és tedd rácsra hűlni. Amint kihűltek, légmentes élelmiszer tartóban rakd a hűtőbe vagy mélyhűtőbe, hogy ne veszítsék el a frissességüket.

A kókuszliszt a dió fehér belsejéből készül az egyik legkülönlegesebb gluténmentes liszt: állagában a búzafinomlisztre hasonlít, főzés során viszont rengeteg folyadékot vesz fel, többszörösére dagad. Ennek a lisztnek rendkívül magas a rost-, kalcium- és magnéziumtartalma, és a benne lévő kalória sem csekély, de ennek ellenére nagyon egészséges. Hiszen a magas rosttartalomnak köszönhetően kevés az emészthető szénhidrát benne, nem emeli hirtelen a vércukrot, sőt a benne levő zsírok, még a koleszterinszintedet is jótékonyan befolyásolják.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Reggeli a bőrnek, mutatjuk mit kell (t)enned!
A nap első étkezése nem csak a szervezeted tölti fel új erővel: a finomságok a bőrrel is csodát tesznek!
A legnagyobb diétás hülyeségek, melyeknek jobb, ha nem dőlsz be
Vigyázz, ha mindent elhiszel, amit a diétáról mondanak, könnyen csapdába eshetsz! Van néhány közkeletű mítosz, amelyeknek jobb, ha nem dőlsz be!
Viszlát cukor és liszt! Meggyes túrópite az új diétás őrület
Legjobb ebben a sütiben, hogy biztosan nem hizlal!
A legjobb nasik fillérekből, ha diétázol
Ha a csipsz, a popcorn, a sós perec és társaik helyett kicsit különlegesebb falatokkal szeretnél kedveskedni magadnak, míg a kedvenc sorozatodat nézed, akkor megéri kipróbálni a következő receptet, ami szintén a favoritod lesz.
Olcsó magyar gyógynövények, melyek remekül segítik a fogyást
A vízhajtók segítenek a testnek megszabadulni a fölösleges folyadéktól, főleg a víztől és a nátriumtól, mivel stimulálja a veséket, hogy több nátriumot ürítsen a vizelettel és ezáltal a test kiüríti a felesleges vizet a szervezetből.
Barackos piskóta, glutén-, tej-, és cukormentesen
Különleges mentes receptet mutatunk, melynek főszereplője ezúttal a barack.
Csokikrémmel töltött eper – A nap kedvenc egészséges desszertje
A csokoládé és az eper igazi nyerő páros, a kókusz már csak ráadás! Igazán különleges és mutatós, mégis egészséges édességet készíthetünk akár vendégváráshoz is.
Végre kiderült, mitől lesz igazán eredményes a diétád
Ne hasaljon el! Vágjon bele tudatosan, lépésről lépésre a fogyókúrába!

Ajánlataink