Oldal kiválasztása
Sokan a nyaraláson kívül még egy fontos dolgot várnak a nyári időszakban. A dinnyét! Hiszen a görög- vagy a sárgadinnye idénygyümölcs, nem lehet bármikor beszerezni még a legnagyobb hipermarketekben sem. Úgyhogy ilyenkor, július–augusztus környékén kell kihasználni minden alkalmat a harsogó dinnyék fogyasztására. Sőt ne csak fogyasszuk, de fogyjunk is vele, hiszen a dinnye az egyik leghatékonyabb diétás gyümölcs.

Dinnyediéta – 7 napos étrenddel

Nyáron annyi előnyünk van a téli fogyókúrával szemben, hogy rengeteg a friss, lédús gyümölcs, a piacokon roskadásig tömhetjük kosarukat egészséges, kalóriaszegény finomságokkal. Vegyünk dinnyét, amíg van, és vágjunk bele egy kilóolvasztó dinnyediétába. Egy hét alatt még nem unjuk meg sem a görög, sem a sárga változatot, és megszabadulhatunk akár 3-4 kilótól is.

A görögdinnye nem csak a diétában hatékony. Kiváló vesetisztító, nagy mennyiségben pedig – ugyan ki bír dinnyéből pár falatot enni – remek salaktalanító és méregtelenítő. Vízhajtó hatása is van, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a görögdinnye 80-90 százalékban víz. A magas víztartalom azonban azt is jelenti, hogy a gyümölcs kiválóan laktat, éppen ezért illeszthető be olyan tökéletesen egy-egy fogyókúrába. A görögdinnye mindössze 28 kalóriát tartalmaz tízdekánként, ám az alacsony kalóriatartalom mellett a görögdinnye gazdag A-, B1-, B2-, B5-, B6- és C-vitaminban, emellett pedig igen jelentős a foszfor-, kálium-, folsav-, cink- és szeléntartalma is.

Egy piros, egy sárga

A görögdinnye mellett nem lehet mostohatestvér a sárgadinnye sem. Sokan azt gondolják, a sárgadinnye, mivel a görögnél kevésbé lédús, ráadásul édesebbnek is hat, nem illik egy komoly fogyókúrás étrendbe. Igaz, hogy a sárgadinnye 40 kalóriát tartalmaz tízdekánként, de még ez sem túl magas érték. Ráadásul a sárgadinnyéből elég egy kisebb mennyiség is, hogy csillapítsuk az éhségünket, és remekül kombinálható hús- és sonkafélékkel, sőt sajtokkal is. Segítségével számos frissítő egytálételt készthetünk. A sárgadinnye az egyik legjobb A- és C-vitamin-forrás. Ez utóbbi azért is fontos, mert a C-vitamin kiváló antioxidáns. Ezáltal a sárgadinnye nagyon hatékony a szabad gyökök sejtkárosító hatásával szemben. Védi a szervezet immunrendszerét, ráadásul lassítja az öregedési folyamatokat, jót tesz a bőrnek. Ezenkívül gazdag B3- és B6-vitaminban is. A vitaminok mellett káliumot tartalmaz és igen magas a rosttartalma. Igen jó energiaforrás, stabilizálja a vércukorszintet, segítségével a cukor fokozatosan kerül be és szívódik fel a véráramban, nem kell hirtelen vércukorszint-zuhanástól tartani.

Dinnyekúra

A dinnyediétával gyorsan és sokat lehet fogyni. A lédús frissességek magas víz- és rosttartalmuk miatt csak úgy olvasztják le a kilókat. Hosszú távon mégsem érdemes ezt az egyoldalú kúrát folytatni. A dinnyeféleségek mellett természetesen más, tápláló finomságok is a diéta részét képezik. Az étrendet a gyümölcsök mellett ki kell egészíteni sovány húsokkal, sovány tejtermékekkel, zöldségfélékkel. Így a módszer nem drasztikus, mégis hatékony. A dinnyék szerepe abban áll, hogy telítsék a gyomrot, segítsenek kimosni minden salak- és méreganyagot a szervezetből, jóllakottságérzést biztosítsanak a főétkezések között is. Így teljes mértékben elkerülhető a koplalás és a maró éhségérzet.

Jól tárolva napokig friss

A hideg dinnyénél nincs finomabb. Még praktikusabb azonban, ha kerítünk egy nagyobb tálat, és felkockázva tesszük a hűtőbe. Így mindig kéznél van a hűsítő finomság, akkor is, ha csak pár kockányit kívánunk belőle az éhség pillanatnyi csillapítására. Ezzel a módszerrel nem kell minden egyes alkalommal magunkra csurgatni a dinnyelevet és megküzdeni a dinnyehéj problémájával. Ráadásul így tárolva a dinnye napokig friss és lédús marad.

Mintaétrend

Bármennyire szeretjük a dinnyét, egy héten keresztül töményen fogyasztani biztosan nehéz lesz. Amikor úgy érzi, elég a lédús, hideg gyümölcsből, vegyen elő egy csészényi barna rizst, bulgurt vagy kölest. Főzze ki, fűszerezze meg, majd keverje össze egy kis szelet sárgadinnyével. Langyosan fogyasztva egyrészt remekül telít, laktat, másrészt a teljes értékű gabona nyugtatja a gyomrot, jót tesz az idegrendszernek. Ráadásul vértisztító hatással is rendelkezik. A gabona keveredése az édes gyümölccsel különleges ízélmény! Akár reggelire is fogyaszthatja, egy mokkáskanálnyi mézzel, csipetnyi fahéjjal, szegfűszeggel kiegészítve.

1. nap

Reggeli: Egy szelet felkockázott sárgadinnye egy evőkanál zabpehellyel, 2 dl natúr joghurttal elkeverve

Tízórai: Egy nagyobb szelet görögdinnye

Ebéd: Egy szelet grillezett halfilé sült zöldségekkel

Uzsonna: Egy nagyobb szelet görögdinnye vagy egy kisebb szelet sárgadinnye

Vacsora: Egy szelet sárga- és egy szelet görögdinnye 8-10 dkg kecskesajttal

2. nap

Reggeli: Egy szelet extrudált kenyér, egy nagy szelet sárgadinnye, két szelet sovány sonka

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye felkockázva, egy szelet extrudált kenyér

Ebéd: Egy szelet grillezett csirkemellfilé, 1 nagy szelet sárgadinnye pirított tökmaggal

Uzsonna: Egy pohár natúr joghurt

Vacsora: Két szelet görögdinnye márványsajttal, olajbogyóval

3. nap

Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy darab főtt tojás, piros kaliforniai paprika

Tízórai: Egy szelet sárgadinnye

Ebéd: Cézár saláta

Uzsonna: Két nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy szelet sárgadinnye, 10 dkg sovány sonka, olajbogyó

4. nap

Reggeli: Egy szelet sárgadinnye 1 pohár natúr joghurttal, mokkáskanálnyi mézzel összeturmixolva, egy evőkanál zabpehellyel elkeverve

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Sütőzacskóban sült vagy grillezett pulykamell párolt zöldséggel, mustárral ízesítve

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye, 1 szelet extrudált kenyér

Vacsora: Tonhalsaláta

5. nap

Reggeli: Egy szelet sárgadinnye, egy szelet sovány sonka, egy szelet extrudált kenyér

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Roston sült pulykamellcsíkok szezámmaggal, párolt brokkolival, cukkinivel és kelbimbóval

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy nagy szelet görögdinnye 10-12 dkg camambert sajttal

6. nap

Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós tonhalkrémmel, egy szelet sovány sajt, kaliforniai paprikával és paradicsommal

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye, 1 szelet extrudált kenyér

Ebéd: Egy szelet bármilyen halfilé grillezett vagy roston sült padlizsánnal, 1 pohár natúr joghurttal

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy csésze barna rizs egy kis szelet kockákra vágott sárgadinnyével elkeverve

7. nap

Reggeli: 2 dl kaukázusi kefir, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet sovány sajt, paprika

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Gyros görög salátával

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: 10 dkg sovány túró egy szelet sárgadinnyével és olajbogyóval elkeverve

A paradicsomon kívül a dinnyében is megtalálható a likopin, amelynek fontos szerepet tulajdonítanak számos betegség, egyebek között a daganatos betegségek megelőzésében. Prevenciós tulajdonságán kívül azonban a légúti panaszokat is enyhíti, sőt csökkenti a gyulladásos betegségek kialakulását is. Segít elkerülni a gyomorfeszülést és a puffadást is, így akkor is érdemes elfogyasztanunk egy szelet dinnyét, ha túlterheltük a gyomrunkat egy kiadós vasárnapi ebéddel.

 

Hozzászólások

Hogyan fogynak a nők Brazíliától Kínáig?
Miért olyan vékonyak a kínai nők, mitől olyan kicsattanóan egészségesek a brazil vagy a görög asszonyok? Minden nőnek, függetlenül attól, hol él, megvannak a sajátos kis trükkjei, amelyekkel megőrizheti alakját. Van, aki a kókuszolajra, és van, aki a reggelire esküszik. Tegyünk egy kis világ körüli utat, és lessünk el néhány trükköt más országok lakóitól.
Súlykímélő karácsonyi desszertek
A karácsony nem csak a halászlé és a töltött káposzta, de az édességek fénykora is. Az ünnepek alatt asztalra kerülnek a klasszikusnak számító bejglik, kalácsok, kuglófok, krémes sütemények, édes mézes kekszek. Szinte lehetetlen ellenállni, ám ha az ünnepek végén mérlegre állunk, keserű percek várhatnak ránk.
A legszínesebb karácsonyi manikűrök
Karácsonykor a körmeinket is szeretjük ünnepi színekbe „öltöztetni”. Lássuk a legszínesebb megoldásokat! Ilyenkor tarol az arany, a piros és a zöld is!
A 8 kedvenc edzéstervünk, 30 szuper gyakorlattal
Összeszedtük a kedvenc gyakorlatsorainkat, melyekben megtalálhat mindent, attól függően, hogy karral, combra, fenékre, vádlira, vagy hasra szeretne erősíteni.
Sovány vagyok, hízni szeretnék!
Ki hinné, hogy vannak, akik azt szeretnék, hogy kicsit jobban gömbölyödjenek? Bizonyára azt is nehéz elhinni, hogy hízni nehezebb, mint fogyni. Míg arra, hogy hogyan kell leadni pár kilót, szinte mindenkinek van ötlete, addig az egészséges hízásra nem szokás tippeket adni.
Ezt nézzük meg az alternatív tejek címkéjén!
Dietetikusok szerint ezeket az értékeket mindenképpen nézzük meg az alternatív tejek csomagolásán! Az sem mindegy, hogy mire szeretnénk felhasználni a tejet. És az is kiderül, hogy miért olyan szuper megoldás a borsótej!
Stresszes a gyerek – tanítsa meg levezetni
Számos olyan apró dolog létezhet egy kisgyerek életében, amelyről a szülők nem tudnak, ám őket mégis nagyon felzaklatják. Beszélni csak nehezen hajlandóak, nyaggatással a szülő nem megy semmire. A legtöbb, amit tehet, hogy ha a gyerek hallgat, legalább tanítsa meg neki, hogyan vezetheti le a feszültséget.
Ők az Exatlon Hungary második évadának Bajnokai
2020. januárjában szintet lép az Exatlon Hungary. A TV2 sikerműsorának új évada ismét a Dominikai Köztársaságból jelentkezik, de új helyszínen, még látványosabb és nehezebb pályákon szállnak versenybe a Bajnokok és Kihívóik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.