Oldal kiválasztása
Sokan a nyaraláson kívül még egy fontos dolgot várnak a nyári időszakban. A dinnyét! Hiszen a görög- vagy a sárgadinnye idénygyümölcs, nem lehet bármikor beszerezni még a legnagyobb hipermarketekben sem. Úgyhogy ilyenkor, július–augusztus környékén kell kihasználni minden alkalmat a harsogó dinnyék fogyasztására. Sőt ne csak fogyasszuk, de fogyjunk is vele, hiszen a dinnye az egyik leghatékonyabb diétás gyümölcs.

Dinnyediéta – 7 napos étrenddel

Nyáron annyi előnyünk van a téli fogyókúrával szemben, hogy rengeteg a friss, lédús gyümölcs, a piacokon roskadásig tömhetjük kosarukat egészséges, kalóriaszegény finomságokkal. Vegyünk dinnyét, amíg van, és vágjunk bele egy kilóolvasztó dinnyediétába. Egy hét alatt még nem unjuk meg sem a görög, sem a sárga változatot, és megszabadulhatunk akár 3-4 kilótól is.

A görögdinnye nem csak a diétában hatékony. Kiváló vesetisztító, nagy mennyiségben pedig – ugyan ki bír dinnyéből pár falatot enni – remek salaktalanító és méregtelenítő. Vízhajtó hatása is van, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a görögdinnye 80-90 százalékban víz. A magas víztartalom azonban azt is jelenti, hogy a gyümölcs kiválóan laktat, éppen ezért illeszthető be olyan tökéletesen egy-egy fogyókúrába. A görögdinnye mindössze 28 kalóriát tartalmaz tízdekánként, ám az alacsony kalóriatartalom mellett a görögdinnye gazdag A-, B1-, B2-, B5-, B6- és C-vitaminban, emellett pedig igen jelentős a foszfor-, kálium-, folsav-, cink- és szeléntartalma is.

Egy piros, egy sárga

A görögdinnye mellett nem lehet mostohatestvér a sárgadinnye sem. Sokan azt gondolják, a sárgadinnye, mivel a görögnél kevésbé lédús, ráadásul édesebbnek is hat, nem illik egy komoly fogyókúrás étrendbe. Igaz, hogy a sárgadinnye 40 kalóriát tartalmaz tízdekánként, de még ez sem túl magas érték. Ráadásul a sárgadinnyéből elég egy kisebb mennyiség is, hogy csillapítsuk az éhségünket, és remekül kombinálható hús- és sonkafélékkel, sőt sajtokkal is. Segítségével számos frissítő egytálételt készthetünk. A sárgadinnye az egyik legjobb A- és C-vitamin-forrás. Ez utóbbi azért is fontos, mert a C-vitamin kiváló antioxidáns. Ezáltal a sárgadinnye nagyon hatékony a szabad gyökök sejtkárosító hatásával szemben. Védi a szervezet immunrendszerét, ráadásul lassítja az öregedési folyamatokat, jót tesz a bőrnek. Ezenkívül gazdag B3- és B6-vitaminban is. A vitaminok mellett káliumot tartalmaz és igen magas a rosttartalma. Igen jó energiaforrás, stabilizálja a vércukorszintet, segítségével a cukor fokozatosan kerül be és szívódik fel a véráramban, nem kell hirtelen vércukorszint-zuhanástól tartani.

Dinnyekúra

A dinnyediétával gyorsan és sokat lehet fogyni. A lédús frissességek magas víz- és rosttartalmuk miatt csak úgy olvasztják le a kilókat. Hosszú távon mégsem érdemes ezt az egyoldalú kúrát folytatni. A dinnyeféleségek mellett természetesen más, tápláló finomságok is a diéta részét képezik. Az étrendet a gyümölcsök mellett ki kell egészíteni sovány húsokkal, sovány tejtermékekkel, zöldségfélékkel. Így a módszer nem drasztikus, mégis hatékony. A dinnyék szerepe abban áll, hogy telítsék a gyomrot, segítsenek kimosni minden salak- és méreganyagot a szervezetből, jóllakottságérzést biztosítsanak a főétkezések között is. Így teljes mértékben elkerülhető a koplalás és a maró éhségérzet.

Jól tárolva napokig friss

A hideg dinnyénél nincs finomabb. Még praktikusabb azonban, ha kerítünk egy nagyobb tálat, és felkockázva tesszük a hűtőbe. Így mindig kéznél van a hűsítő finomság, akkor is, ha csak pár kockányit kívánunk belőle az éhség pillanatnyi csillapítására. Ezzel a módszerrel nem kell minden egyes alkalommal magunkra csurgatni a dinnyelevet és megküzdeni a dinnyehéj problémájával. Ráadásul így tárolva a dinnye napokig friss és lédús marad.

Mintaétrend

Bármennyire szeretjük a dinnyét, egy héten keresztül töményen fogyasztani biztosan nehéz lesz. Amikor úgy érzi, elég a lédús, hideg gyümölcsből, vegyen elő egy csészényi barna rizst, bulgurt vagy kölest. Főzze ki, fűszerezze meg, majd keverje össze egy kis szelet sárgadinnyével. Langyosan fogyasztva egyrészt remekül telít, laktat, másrészt a teljes értékű gabona nyugtatja a gyomrot, jót tesz az idegrendszernek. Ráadásul vértisztító hatással is rendelkezik. A gabona keveredése az édes gyümölccsel különleges ízélmény! Akár reggelire is fogyaszthatja, egy mokkáskanálnyi mézzel, csipetnyi fahéjjal, szegfűszeggel kiegészítve.

1. nap

Reggeli: Egy szelet felkockázott sárgadinnye egy evőkanál zabpehellyel, 2 dl natúr joghurttal elkeverve

Tízórai: Egy nagyobb szelet görögdinnye

Ebéd: Egy szelet grillezett halfilé sült zöldségekkel

Uzsonna: Egy nagyobb szelet görögdinnye vagy egy kisebb szelet sárgadinnye

Vacsora: Egy szelet sárga- és egy szelet görögdinnye 8-10 dkg kecskesajttal

2. nap

Reggeli: Egy szelet extrudált kenyér, egy nagy szelet sárgadinnye, két szelet sovány sonka

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye felkockázva, egy szelet extrudált kenyér

Ebéd: Egy szelet grillezett csirkemellfilé, 1 nagy szelet sárgadinnye pirított tökmaggal

Uzsonna: Egy pohár natúr joghurt

Vacsora: Két szelet görögdinnye márványsajttal, olajbogyóval

3. nap

Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy darab főtt tojás, piros kaliforniai paprika

Tízórai: Egy szelet sárgadinnye

Ebéd: Cézár saláta

Uzsonna: Két nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy szelet sárgadinnye, 10 dkg sovány sonka, olajbogyó

4. nap

Reggeli: Egy szelet sárgadinnye 1 pohár natúr joghurttal, mokkáskanálnyi mézzel összeturmixolva, egy evőkanál zabpehellyel elkeverve

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Sütőzacskóban sült vagy grillezett pulykamell párolt zöldséggel, mustárral ízesítve

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye, 1 szelet extrudált kenyér

Vacsora: Tonhalsaláta

5. nap

Reggeli: Egy szelet sárgadinnye, egy szelet sovány sonka, egy szelet extrudált kenyér

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Roston sült pulykamellcsíkok szezámmaggal, párolt brokkolival, cukkinivel és kelbimbóval

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy nagy szelet görögdinnye 10-12 dkg camambert sajttal

6. nap

Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós tonhalkrémmel, egy szelet sovány sajt, kaliforniai paprikával és paradicsommal

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye, 1 szelet extrudált kenyér

Ebéd: Egy szelet bármilyen halfilé grillezett vagy roston sült padlizsánnal, 1 pohár natúr joghurttal

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: Egy csésze barna rizs egy kis szelet kockákra vágott sárgadinnyével elkeverve

7. nap

Reggeli: 2 dl kaukázusi kefir, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet sovány sajt, paprika

Tízórai: Egy nagy szelet görögdinnye

Ebéd: Gyros görög salátával

Uzsonna: Egy nagy szelet görögdinnye

Vacsora: 10 dkg sovány túró egy szelet sárgadinnyével és olajbogyóval elkeverve

A paradicsomon kívül a dinnyében is megtalálható a likopin, amelynek fontos szerepet tulajdonítanak számos betegség, egyebek között a daganatos betegségek megelőzésében. Prevenciós tulajdonságán kívül azonban a légúti panaszokat is enyhíti, sőt csökkenti a gyulladásos betegségek kialakulását is. Segít elkerülni a gyomorfeszülést és a puffadást is, így akkor is érdemes elfogyasztanunk egy szelet dinnyét, ha túlterheltük a gyomrunkat egy kiadós vasárnapi ebéddel.

 

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.