Eljött a nagy pillanat, most érdemes fogyókúrába kezdenünk! Érik az eper, a legegészségesebb hazai gyümölcs, mely valóságos zsírégető csoda!

Eper és joghurt a legnagyobb diétás nyerő páros

Az eper nem csak finom, de az egyik legjobb diétás gyümölcs is, 10 dkg mindössze 35 kalóriát tartalmaz. Bátran eheted naponta akár többször is! Hatása fokozható, ha joghurt is kerül hozzá, mert így diétádnak része lesz számos jótékony tejbaktérium is – ezek segítik megőrizni bélflórád egyensúlyát, és erősítik immunrendszert is. Ezzel a kúrával, akár a Candida gombától is megszabadulhatsz !

Ne csak edd, kend is!

Az eper a legjobb vitalizáló. Enzimjei erősítik a bőr szöveteit, és nem utolsó sorban kisimítják a ráncokat!

Arcmaszk: Keverj össze három, pépesített epret egy teáskanálnyi mézzel. Tiszta bőrre vidd fel, hagyd hatni 15 percig. Hűsítő hatása miatt napozás után kifejezetten jót tesz.

Bőrradír: Villával törj össze két epret, dörzsöld át a masszával az arcunkat. A magok eltávolítják az elhalt hámsejteket.

Házi joghurt

Az otthon készített joghurt sokkal több jótékony baktériumot tartalmaz, mint a boltban kapható hőkezelt termékek. Ráadásul nem kerül bele színezék, cukor, állományjavító és tartósítószer!

Így készíts otthon joghurtot:

Savanykás joghurt: 2 l teljes tej
1 kis doboz élőflórás natúr joghurt, vagy joghurtkultúra

joghurt egészség

Fotó: Shutterstock

Melegíts fel a tejet kb. 80 fokra, majd hagyd lehűlni 40-45°C-ra. Ekkor keverj hozzá az élőflórát és öntsd kis befőttes üvegekbe. Tedd az üvegeket kosárba, bugyoláld be egy pokrócba, majd 6-8 órára hagyd érlelődni. Végül tedd hűtőbe.

Egy jó tipp

Tegyél félre az elkészült joghurtból 2-3 evőkanálnyit, így következő adaghoz már a saját joghurtunkat használhatood!

Mintaétrend 3 napra -2 kiló

1. nap

Reggeli: Zabpehely eperrel, joghurttal.

Tízórai: Eperturmix joghurttal készítve.

Ebéd: 1 szelet citromos, fokhagymás csirkemell, friss saláta, eper.

Uzsonna: 2 puffasztott rizsszelet, uborka karikákkal

Vacsora: Teljes kiőrlésű tésztából készült tésztasaláta, eperrel, fokhagymás joghurtöntettel.

2. nap

Reggeli: Gyümölcssaláta eperből, kiviből és répából

Tízórai: Teljes kiőrlésű kenyér, uborkaszeletek, eper

Ebéd: Eper-krémleves joghurttal készítve, párolt spárga

Uzsonna: Friss salátalevelek eperrel, citromlével

Vacsora: Párolt citromos halfilé, kapros joghurtmártással

3. nap

Reggeli: 1 főtt tojás, 1 szelet teljes kiőrlésű pirítós, eper

Tízórai: Müzli joghurttal

Ebéd: Fokhagymás párolt spenót, kevés parmezánnal ízesítve, egy héjában sült burgonyával

Uzsonna: Eper

Vacsora: Csirkemell-saláta: csirkemell, salátalevél, eper

 

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.