Oldal kiválasztása
Kevés olyan probléma van, amit ne oldana meg egy szenvedélyes vagy romantikus összebújás azzal a valakivel, akit tiszta szívből szeretünk. Ám ezen túllépve is, találunk jó néhány okot, ami miatt érdemes szeretkezni. Méghozzá olyan egészségügyi okokat, amelyek az egész életminőségünket befolyásolják.

5 ok, amiért a szervezetünknek szüksége van a szexre

1. Energiát ad

A libidó kifejezés nem csupán a szexre utal. A taoista felfogás szerint a libidó pozitív életenergia. Minél magasabb a libidónk, annál több a mindennapi energiánk, annál lendületesebben és hatékonyabban tudjuk végezni a feladatainkat. Ráadásul lelkesen. Ha csökken a libidó, csökken az életenergiánk is, vagyis fáradtak, depressziósak, kimerültek leszünk, kedvünk szerint az ágyba csak aludni járnánk. Nos, az alvás a legrosszabb, amit ilyenkor tehetünk. Ha a libidó alacsonyan szárnyal, kövessünk el mindent, hogy megjöjjön a kedvünk az együttlétekhez. Az orgazmus feltölt energiával, megnyugtat és jókedvre derít.

2. Csökkenti a stresszt

Több felmérés is igazolta, hogy azok az emberek, akik kielégítő szexuális élettel, valamint tapasztalattal rendelkeznek, sokkal boldogabbak, elégedettebbek, mint azok, akik nem ismerik testi igényeiket vagy nem tudják kielégíteni azokat. A szeretkezés s a vele járó orgazmus oxitocint, endorfint és dopamint szabadít fel, ezek a hormonok pedig mind pozitívan hatnak az idegrendszerre, lelkiállapotra. Kielégítő szexuális élet csak akkor érhető el, ha az ember ismeri a teste működését, tudja, mi okoz neki és persze a partnerének örömet. Szánjanak elég időt arra, hogy feltérképezzék, megismerjék saját és kedvesük testét, legyenek tisztában a működésével, ismerjék fel, mely érintésekkel, pozíciókkal tudnak örömet szerezni egymásnak. Ez hosszas tanulási folyamat, de a folyamatos tapasztalatszerzés és kísérletezgetés csak fokozza az örömöt és az egymás iránti testi vágyat.

3. Az oxitocin jót tesz az egészségnek

Az orgazmus hatására felszabaduló oxitocin több szempontból is jót tesz az egészségnek. Egyrészt öröm, elégedettség és boldogságérzés jár át minket, így máris pozitívan hat az idegrendszerre. Ám ezenkívül számos hosszú távú előnye is van a felszabaduló oxitocinnak. Csökken a kortizol vagyis a stresszhormon szintje, ezáltal javul a hangulatunk. Csökkenti a magas vérnyomást, ragyogóbb lesz a bőr és haj. Ezenkívül a rendszeres szeretkezés és orgazmus hatására felszabaduló hormon más hormonokkal együtt csökkenti a rákos megbetegedések, mint a petefészek- vagy az emlőrák, férfiak esetében pedig a prosztatarák kialakulásának az esélyét is.

4. Védi a szívet

Egy írországi felmérés szerint a rendszeres, kielégítő szexuális élet védi a szívet. A felmérés szerint azok a férfiak, akik hetente legalább két, de inkább három alkalommal összebújtak kedvesükkel, 50 százalékkal kevesebb eséllyel szenvedtek szív- és érrendszeri megbetegedésektől. Ugyanez igaz a nők esetében is. Ennek oka a rendszeresen felszabaduló hormonok, illetve a vérbőség lehet. Ugyanakkor az is igaz, hogy akinek kielégítő a szexuális élete, jóval nyugodtabb a hétköznapokban, kevesebbet stresszel, hiszen van alkalma levezetni a feszültséget. S mivel a stressz az egyik legkomolyabb kiváltó oka a szívbetegségeknek, ezzel is magyarázható a szex szívet védő hatása.

5. Serkenti a vérkeringést

A vérbőség fokozása és a vérkeringés serkentése a szeretkezés egyik legjobb tulajdonsága. A gyorsuló véráram biztosítja, hogy megfelelő mennyiségű vér jusson minden egyes szervbe, megakadályozza a vérrögök képződését, az érszűkület kialakulását. Az optimális véráram biztosítja azt is, hogy megfelelő mennyiségű oxigén és tápanyag jusson a szervekbe. Mindezek szinten tartása érdekében is szeretkezzünk sokat!

Ahol már-már perverziónak számít az orális érintkezés – Szex a nagyvilágban

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.