Akad, aki nekiáll betegen edzeni, mondván: majd kiizzadja magából... Ez azonban nem jó ötlet! Vajon csak múló rosszullét, esetleg egy kezdődő betegség tüneteit érezzük magunkon? Nem mindegy, hogy mikor húzunk edzőcipőt!

„Sportolhatok? Hiszen ez csak egy kis nátha...”

Alacsony intenzitással, és azt is csak akkor, ha…

Szögezzük le már az elején: betegen edzeni nem szabad! Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, de nagyon-nagyon szeretnénk sportolni, akkor adhat egy kis iránymutatást a „nyakteszt”. Amennyiben nyaktól felfelé van (enyhe) problémánk, például fáj a fejünk, vagy kissé kapar a torkunk, akkor beleférhet némi alacsony intenzitású testmozgás, például tempós séta, stretching, könnyű jóga vagy némi biciklizés. Ami fontos: ha még csak enyhék is a tüneteink, a jelenlegi helyzetben vagy otthon, vagy pedig a szabadban végezzük ezt a könnyű testmozgást is, lehetőleg olyan helyen, ahol nincsenek sokan.

 

Figyelem! Nyaktól felfelé is adódhatnak komoly problémák, gondoljunk csak az arcüreggyulladásra. Éppen ezért a fent említett szigorúan könnyű fizikai aktivitást is csak akkor férhet bele, ha a nyaktól felfelé tapasztalt probléma valóban csak enyhe.

 

Pihenjünk, regenerálódjunk!

…nyaktól lefelé van problémánk – szól az általános tanács. Például fáj a mellkasunk, a végtagjaink, az izmaink, hőemelkedésünk, lázunk van, hányunk, hasmenésünk van. Maradjunk otthon, ne erőltessük az alacsony intenzitású testmozgást sem! Pihenjünk, regenerálódjunk, adjunk időt és lehetőséget az immunrendszerünknek, hogy dolgozhasson!

 

A sport = stressz

A testnek legyengült állapotban pihenésre van szüksége, a sport pedig komoly stresszt jelent a szervezetnek. Az intenzív mozgás valóban sokat segíthet egy rossz napon, akár egy elfuserált meeting, akár a párunkkal való veszekedés után, de egyvalamin nem segít: a betegségen. Azaz a sportolással való „kiizzadós” módszer nem fog segíteni a gyógyulásban, sőt, komolyan árthatunk vele magunknak. Lehet, hogy edzés nélkül csak pár napig kell pihennünk, ha viszont „megerőszakoljuk” a testünket, és elkezdünk betegen edzeni, akár hosszabb időre is ágynak dőlhetünk.

Ahogy tehát már említettük: az a leghelyesebb döntés, ha akkor sem megyünk sportolni, amennyiben átmentünk a „nyakteszten”.

 

 

Ez is érdekelheti:

Hozzászólások

Állandóan fáradt, és nem tudja, miért? Talán ez az oka!
Ha gyakran küzd kínzó fáradtsággal, és folyton kimerültnek érzi magát, akkor előfordulhat, hogy a mellékvese okozza a problémát. De ne aggódjon, mutatjuk a megoldást!
Zabpelyhes brokkolifasírt – alakkímélő finomság ebédre, vacsorára
Nagyon egészséges és rendkívül egyszerűen elkészíthető fogás a ropogós brokkolifasírt! Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia cukrász receptje következik.
Málnás brownie – A nap kedvenc egészséges desszertje
A brownie finom, a málna csodás, ha a kettőt összepárosítjuk, abból valami igazán fenséges édesség születhet.
Fájdalom sport közben – Ekkor kell orvoshoz fordulni!
A sport, az edzések, a versenyek óhatatlanul fájdalommal járnak – de különbséget kell tenni a „jó” és a „rossz” fájdalom között!
Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.