Egy kicsírázott mag, maga az élő csoda! Valóságos vitamin és ásványanyag bomba, amit a szervezet pillanatok alatt képes hasznosítani. Ráadásul az év minden napján megterem, akár otthon a konyhában is.

Csírák a diétában: óriási erő a legapróbb magokban

Most jönnek a leghidegebb téli napok, így közérzetünkön, hangulatunkon, bőrünkön egyre inkább megmutatkozik a napfény és a friss vitaminok hiánya. A csírák kiváló forrásai vitaminoknak és ásványi anyagoknak. Bennünk a kalcium, magnézium, foszfor, klór, kálium, nátrium, szilícium, szelén, jód mind természetes, azaz a szervezet számára legkönnyebben hasznosítható formában vannak jelen. Erősen méregtelenítő hatásúak, különösen egy betegségből való felépülés esetén képesek pillanatok alatt újra lábra állítani a szervezetet. A csírák táplálnak és rosttartalmuk miatt eltelítenek, de nem hizlalnak, mert nincs bennük zsír és koleszterin, diétákba beépítve megvédenek a tápanyag hiányoktól!

A legegészségesebb csemegék

Lencse, borsó, csíra

Miért jó:

– csökkenti a vérnyomást,

– a koleszterin szintet

– megakadályozza a rákos sejtek kialakulását

– serkenti a vérképzést

Csíráztatási tipp: Kissé földes ízű, ezért próbáljuk ki rövid és hosszú csírával is

Búza csíra

Miért jó:

  • tisztítja a májat
  • gyulladásgátló, baktériumölő
  • emésztést segítő
  • szabályozza a vérnyomást

Csíráztatási tipp: Édesebb íz eléréséhez keverjük más magokkal, hosszú és rövid csírával is finom

Mungóbabcsíra (szójababcsíra)

Miért jó:

  • magas fehérjetartalma miatt energetizál
  • kitisztítja a vesevezetéket, a húgyhólyagot
  • méregtelenít
  • erősíti az immunrendszert

Csíráztatási tipp: Sötétben neveljük és gyakran öblítsük hideg vízben

Lucernacsíra

Miért jó:

  • erősen lúgosítja a szervezetet
  • megakadályozza a koleszterin lerakódását a szervezetben
  • B12 tartalma segít a vérszegénység elkerülésében
  • Csökkenti az ízületi gyulladást és a reumát

Csíráztatási tipp: Leszedés előtt egy két nappal mindenképpen tegyük fényre, így több lesz benne a C-vitamin!

Mustárcsíra

Miért jó:

  • kitűnő epe és máj bántalmakra
  • emésztési panaszok ellen
  • enyhíti a láz és az influenza tüneteit
  • bőrkiütések, bőrproblémák csökkentésére

Csíráztatási tipp: Csípős ízű, keverjük más magokkal

Napraforgócsíra

Miért jó:

  • a csontok, a fogak, az izomzat, egészségét erősíti
  • erősíti a pajzsmirigy és az idegsejtek működését
  • egészségesen egyensúlyban tartja a bélflórát
  • tisztít, méregtelenít, vízhajtó hatású

Csíráztatási tipp: Héjától megtisztítva csíráztassuk, lucernával együtt kitűnően nevelhető!

Retekcsíra

Miért jó:

  • természetes antibiotikum
  • kitűnő méregtelenítő
  • megfázás és nátha estén oldja a nyálkalerakódásokat
  • segít a kisebb epe és vesekövek eltávolításában

Csíráztatási tipp: Csípős ízű, keverjük más magokkal

Vöröskáposzta csíra

Miért jó:

  • táplálja bőrt
  • tisztítja a vért
  • javítja a látást
  • gyulladáscsökkentő

Csíráztatási tipp: Utolsó napokban a vitamin termelődés érdekében tegyük világos helyre!

Csíráztassunk otthon

1. lépés

Szerezzünk be étkezésre alkalmas magokat, ha lehet bioboltokból. Alaposan mossuk meg őket, hiszen a csírázás után ezt fogjuk rágcsálni. Az első és legfontosabb lépés az áztatás. A gabonaféléket 12 órán át, az apróbb magvakat 4-8 órán keresztül, az olajos magvak esetén 1 napig érdemes áztatni!

2. lépés

A legegyszerűbb, ha vásárolunk egy csíráztató műanyag vagy cserépedényt, de végső esetben egy lapos tál is megteszi. Ha a speciális edényt választjuk a beáztatott magokat helyezzük el a lukacsos tálra, az alulra kerülő tálkát pedig töltsük színültig vízzel. A munka oroszlán részével ezzel végeztünk is, a többit a természet elvégzi magától. Már csak annyi dolgunk maradt, hogy a tálat olyan helyre tegyük, ahol 18°C -22°C közötti a hőmérséklet, 4-5 nap múlva pedig már szüretelhetünk is!

Ha nincs megfelelő edényünk, akkor sem kell elkeserednünk. Öntsük a magokat egy lapos tálra, majd fedjük be egy bevizezett, tiszta vászondarabbal, melyet állandóan nedvesen kell tartanunk. 24 óra múlva megjelennek az első csírák, melyet már fogyaszthatunk is. A harmadik napon a vászondarabokra már nem lesz szükségünk.

Tipp

Tehetjük a csírákat, kész levesekbe, krémekbe, salátákba, vagy ledarálhatjuk őket csíra pástétomként, esetleg salátaöntetnek. Húsok köreteként is remekül használható!

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ez a tökéletes diétás nasi: sajt a sajtban
El sem hiszed, milyen egyszerű elkészíteni ezt a diétás nasit.
Spórolj duplán Black Friday idején: ints búcsút a drága és környezetszennyező PET-palackoknak
Nem csoda, hogy a Black Friday sokak fantáziáját izgatja. De mi lenne, ha Black Friday alkalmával most két legyet ütnénk egy csapásra, vagyis duplán spórolnánk? Hihetetlennek hangzik, pedig egyáltalán nem az.
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Ünnepi citromos sajttorta, cukor- és lisztmentesen
Íme, a csodasüti, ami  meghódította a világ diétázóit! Fantasztikus könnyen elkészíthető és és isteni finom! Nem kell hozzá se cukor, se liszt, tökéletes desszert, amit fogyókúra alatt is bátran ehetsz!
Ízlelgessük a karácsonyt – 3 adventi recept
Akár a karácsonyi menüt akarjuk tutira begyakorolni, akár csak téliesebb ízekre, fűszerekre vágyunk, érdemes elkészíteni ezeket a finomságokat.
Kényelem és csábítás, avagy az őszi-téli fehérnemű trendekről
Ki ne szeretné szexisnek érezni magát? Legalább néha... csak úgy, csak a jókedv miatt, függetlenül attól, hogy párkapcsolatban él vagy sem.
Biztonságos futás a sötét, őszi napokon!
Ha futócipőt húzunk, az előttünk lebegő célra gondolunk, nem arra, hogy valaki esetleg megtámad minket. Pedig sajnos gondolni kell erre is, főleg ősszel, mikor egyre rövidebbek a nappalok. Hogy mindig biztonságban legyünk, jó, ha betartjuk az alábbiakat.
Ez a tél kedvence: diétás lett a bögrés mákos
Nem csak íze miatt imádjuk a mákot. Számos jótékony hatása miatt is nagyon kedveli mindenki. Íme egy remek recept.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.