A savanyított tejtermékeknek számos jótékony egészségügyi hatása van. A házi joghurt egyszerűen elkészíthető, nagyon finom, és garantáltan adalékanyagoktól mentes.

Hogyan készül a házi joghurt?

A házi joghurt elkészítéséhez két fontos dolog kell: 3,5% százalékos, nem tartós tej (de ha hozzájutsz házi tejhez, az a legjobb), valamint néhány evőkanál élőflórás joghurt – igen, tulajdonképpen kevés joghurtból készítünk több és nagyon egészséges joghurtot.

 

Miért érdemes nekiállni, miért olyan egészségesek a savanyított tejtermékek?

  • Megszüntetik a puffadást és a gyomorégést, enyhítik a refluxot.
  • Javítják a tápanyagok felszívódását, hasznosulását.
  • A tejsav tápanyag a bélfal számára.
  • Közömbösítik az antitápanyagokat.

 

A joghurt egészségre gyakorolt hatásáról ide kattintva tudhatsz meg még többet!

 

Házi joghurt

Hozzávalók:

600 ml zsírosabb tej (legalább 3,5%- os, nem tartós)

2 ek élőflórás joghurt

hőálló befőttesüveg sterilizálva

konyhai hőmérő (nem nélkülözhetetlen, de ha van, használjuk!)

Elkészítése:

1. A tejet öntsük egy lábasba, majd kis lángon, folyamatosan kevergetve melegítsük, amíg bőrösödni nem kezd (ne forraljuk, kivéve, ha házi tejet használunk, mert akkor szükséges a forralás). Vegyük le a tűzről, és hűtsük le nagyjából 42-45 fokosra. (Ha nincs hőmérőnk, nagyjából akkor jó a hőmérséklet, ha bele tudjuk tenni az ujjunkat kb. 5-10 másodpercre).

2. A joghurtot öntsük egy hőálló befőttesüvegbe, majd lassan adagoljuk hozzá a meleg tejet és keverjük össze. A joghurt mikrobáinak a legkedvezőbb a 40-45 fok, ezért melegítsük elő a sütőt 45 fokra, majd tegyük be a befőttesüveget, és hagyjuk ezen a hőmérsékleten legalább 5-6 órán át. A sütős módszer helyett a száraz dunsztot is bevethetjük. Minél tovább tartjuk az „inkubátorban” a joghurtot, annál sűrűbb lesz.

3. Ezután vegyük ki a sütőből a joghurtot, és szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni, aztán mehet a hűtőbe.

 

Diéta és Fitnesz-tipp:

Ha sűrű állagú joghurtot szeretnél, akkor szűrd át gézen a joghurtot. A savó lecsepeg, és marad a sűrű házi joghurt.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

Vásárolj Kiváló Minőségű Élelmiszert!
Szeretnél minőségi, biztonságos élelmiszert vásárolni? A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer garanciát ad arra, hogy magas minőségű termékekhez juss hozzá.
Együnk jót, és tegyünk jót!
Akár home office-ban dolgozunk, akár bejárunk a munkahelyünkre, rengeteg időt spórolhatunk meg azzal, ha házhoz rendeljük a kedvenc ételeinket – ezzel ráadásul a kedvenc éttermeinket is támogatjuk!
Betegséget jelezhet, ha a fűtött szobában, jól beöltözve is fázol
Teljesen normális, ha télen a rosszul fűtött irodában didergünk. Ám ha folyton fázunk, még akkor is, ha a meleg szobában ülünk, akkor talán valami bajt jelez a szervezetünk.
Edzd az akaraterőd! – Az ünnepek környékén jól jön
Az ünnepek közeledtével valószínűleg nagyobb szükséged lesz az akaraterődre, mint az év többi részében. Itt az ideje, hogy rágyúrj egy kicsit ezzel az edzéstervvel.
7 elterjedt mítosz a pilatesről
A pilates egyre népszerűbb a nők körében, mégis sok a hibás információ a testmozgás ezen formájáról. Íme, a leggyakoribb tévhitek – és a cáfolatok!
Hónapokig tarthat, míg a COVID-19 után a tüdő egészsége helyreáll
A koronavírus-fertőzésen átesett betegek közül többen elhúzódó panaszokról számolnak be. A szaglás elvesztése, a fejfájás és fáradtságérzet mellett sokaknál tartósan fennáll a nehézlégzés, légszomj és köhögés is.
Vágjunk bele az orvosi diétába szakember segítségével!
Praktikus tippekkel, trükkökkel pl. szaktanácsadással elérhetjük a kívánt alakot, és ismét jól érezhetjük magunkat a bőrünkben.
Hogyan kerülhető el a jojóeffektus a ketogén diéta után?
Hogyan lehet a ketogén diétáról visszatérni a „normális”, kiegyensúlyozott étrendhez anélkül, hogy visszahíznánk a leadott kilókat? Fülöp Lili dietetikus válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.