Gyakran előfordul, hogy ideges és görcsös vagy? Bemutatunk három olyan ászanát, amely segíti a szervezetet leszámolni a stresszel, a mindennapokban felgyülemlett feszültséggel.

3 stresszoldó jógagyakorlat a testi-lelki felfrissülésért

1. jógagyakorlat: Macskapóz (Márdzsári)

Helyezkedj el térdelőtámaszban úgy, hogy a tenyereid a vállaiddal, a térdeid pedig a csípőddel legyenek egy vonalban. Majd belégzésre homoríts, kilégzésre domborítsd a hátad. Ez a jógagyakorlat végezhető oldalirányú körzéssel is.

Tanács: Mindig az alsó csigolyáktól indítsd a gyakorlatot, és lassan, csigolyáról csigolyára haladj felfelé!

Hogyan hat?

  • Átmozgatja és rugalmassá teszi a bemerevedett gerincet.
  • Oldja a feszültséget a hátban, a derékban és a nyaki területen.
  • Segít tudatosítani a medence és a gerinc összehangolt működését.
  • Erősíti a csuklót, a karokat és a vállakat.

 

2. jógagyakorlat: Alacsony kitörés (Anjaneyasana)

jógagyakorlat alacsony kitörés

Fotó: Shutterstock

Lépj előre jobb lábbal, hátul a bal térd, lábszár és lábfej lesimítva, egy vonalban marad a talajon. A medence süllyedjen lefelé, a karokkal nyújtózz felfelé. Utána a másik lábbal is végezd el a gyakorlatot.

Tanács: Az elől lévő lábnál a térd és a boka maradjon egy vonalban!

Hogyan hat?

  • Erősíti a lábakat, a hátat.
  • Megnyújtsa a csípőhorpaszizmot.
  • Megnyitja a mellkast, növeli a gerinc rugalmasságát.

 

3. jógagyakorlat: Sáskapóz (Shalabhasana)

jógagyakorlat sáskapóz

Fotó: Shutterstock

Feküdj hasra, a karok hátrafelé nyújtóznak (akár össze is kulcsolhatja a kezeit), a pici terpeszben tartott lábakat emeld el a talajtól. A mellkasod is emeld meg, és zárd a lapockákat.

Tanács: A térdeid és a könyökeid is tartsd nyújtva!

Hogyan hat?

  • Erősíti a hátizmokat, főleg az alsó háti szakaszt.
  • Formálja a feneket és a csípőt.
  • Javítja a rossz tartást.
  • Jó hatással van az emésztésre, a máj és a lép működésére.

 

Tudtad?

A jóga szó a szanszkrit „judzs” szógyökből származik, jelentése pedig: kapcsolódni, egyesülni.

 

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Joghurtos süti őszibarackkal – egy könnyű nyári kedvenc
Egyszerűen elkészíthető, kevert tészta friss, zamatos őszibarackkal és némi áfonyával. Kell ennél több?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.