A legtöbben csak az edzés végén szánnak rá időt, pedig a rendszeres nyújtás kifejezetten egészséges, nem csak az izomláz és a sérülések megelőzése miatt!

A nyújtás jótékony hatásai: nem csak az izomláz ellen jó!

Hasznos lehet legalább egy hosszabb nyújtás beiktatása a heti az edzéstervbe, ugyanis a stretching rengeteg jótékony hatással bír azon túl is, hogy segít csökkenteni a sportsérülések kialakulásának kockázatát. Nézzük, melyek ezek!

 

A nyújtás növeli a hajlékonyságot

A leginkább egyértelmű „haszonnal” kezdjük: minél többet nyújtunk, annál hajlékonyabbá válhatunk. Ez nyilvánvaló, mégis említést érdemel, hiszen a hajlékonyság nemcsak az edzés során, hanem a hétköznapokban is hasznunkra válhat. Kevésbé fájnak majd az ízületeink, és idős korban is mozgékonyabbak lehetünk.

 

A nyújtás enyhítheti a fejfájást

A nyaki, a váll- és a hátizmok merevsége is okozhat fejfájást. Ha rendszeresen nyújtunk, ezek az izmok lazábbak lesznek, és kevésbé kínoz majd a fájdalom, illetve ritkábban szenvedünk majd a fejfájástól.

 

Ezt a 10 perces nyújtást Béres Alexandrával minden nap érdemes elvégezni!

Nyújtás stressz ellen

Nem véletlenül ajánlják stresszes időszakban a jógát és a pilatest: a nyújtógyakorlatok alkalmasak a meditációra is. Egy szorongással, idegeskedéssel töltött nap után ne a magas intenzitású kardiót válasszuk, hanem inkább nyújtsunk. Így az idegeink is kisimulnak.

 

Javítja a tartást

És csökkenti a hátfájást! A megfelelően elvégzett nyújtógyakorlatok, mint már említettük, lazítják az izmokat, erősítik a hátat. Minél gyakrabban végezzük ezeket a mozdulatokat, gyakorlatokat, annál erősebbek, ügyesebbek leszünk, izmaink megerősödnek, így elkerülhetjük a rossz tartásból adódó hátfájást.

 

Jótékony hatással van a keringésre

Nemcsak az izmaink lesznek egészségesebbek, hanem a vérkeringésünknek is jót tesz a rendszeres nyújtás. Ugyanis több vér jut az izmokba, aminek eredményeképp felgyorsul a regenerációs idő, így nagyobb megerőltetés után sem kell a kínzó izomláztól tartanunk.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Állandóan fáradt, és nem tudja, miért? Talán ez az oka!
Ha gyakran küzd kínzó fáradtsággal, és folyton kimerültnek érzi magát, akkor előfordulhat, hogy a mellékvese okozza a problémát. De ne aggódjon, mutatjuk a megoldást!
Zabpelyhes brokkolifasírt – alakkímélő finomság ebédre, vacsorára
Nagyon egészséges és rendkívül egyszerűen elkészíthető fogás a ropogós brokkolifasírt! Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia cukrász receptje következik.
Málnás brownie – A nap kedvenc egészséges desszertje
A brownie finom, a málna csodás, ha a kettőt összepárosítjuk, abból valami igazán fenséges édesség születhet.
Fájdalom sport közben – Ekkor kell orvoshoz fordulni!
A sport, az edzések, a versenyek óhatatlanul fájdalommal járnak – de különbséget kell tenni a „jó” és a „rossz” fájdalom között!
Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.