A kerékpározás nem csupán olcsó és környezettudatos közlekedési lehetőség, hanem az egészségmegóvás eszköze is.

Ezért kerékpározz rendszeresen!

Összegyűjtöttünk néhány fontos érvet, hogy miért érdemes kerékpárra pattanni.

 

Kalóriaégetés

A kerékpározás hozzájárul az ideális testsúly eléréséhez, illetve megőrzéséhez. Az alapszabály roppant egyszerű: ha több kalóriát égetünk el, mint amennyit elfogyasztunk, abban az esetben fogyunk. A kerékpározás pedig valódi kalóriaégető mozgásforma.

Természetesen a kiegyensúlyozott étrend és az egészséges táplálkozás elengedhetetlen a kívánt eredmények elérése érdekében!

pixabay

A rendszeres kerékpározás nemcsak a formásabb alak elérésében, de az egészség megőrzésében is segíthet

A rendszeres reggeli kerékpározás során olyan mennyiségű kalóriát vagyunk képesek elégetni, ami lehetővé teszi számunkra egy tízórai finomság büntetlen elfogyasztását. Ha figyelünk arra, hogy a tízórai értékes tápanyagokat tartalmazzon, abban az esetben jelentős mértékben hozzájárulunk az erőnlétünk javításához.

Előnyös hatást gyakorol a szervezetre

A rendszeres tekerésnek köszönhetően erősödik a tüdő és a javul a légzés. Sok vita zajlik arról, hogy a városi utakon szabad-e egyáltalán maszk nélkül kerékpározni. Egy londoni kutatás szerint a kerékpárosok kevesebb légszennyezettségnek vannak kitéve, mint az egymás mögött haladó autósok. Ez persze függ a dugóban töltött idő hosszától és a gépkocsik szűrőberendezéseitől is. A kutatás megállapításaitól függetlenül érdemes inkább a kevésbé forgalmas utcákat választani, ahol a balesetveszély is kisebb.

Tény, hogy a kerékpározás jót tesz a szívnek, ezzel hozzájárul az egyik népbetegség kockázatának csökkentéséhez. Amikor biciklizünk, felgyorsul a szívverésünk, javul a vérkeringésünk, ráadásul a sejtjeink oxigénellátása is hatékonyabb lesz.

A kerékpározás kifejezetten enyhe igénybevételt jelent az ízületek számára, így azok számára is megoldást szolgáltat, akik sok más sportot nem űzhetnek. Ha nem tudunk vagy nem szeretünk úszni, a kerékpározás lehet a legjobb testkímélő sport. Természetesen nagy figyelmet kell fordítani az ülés és a kormány helyes beállítására, máskülönben derék- és hátfájás jelentkezhet.

 

Stresszűző, egészségvédő

Ha rendszeresen kerékpározunk, jobb alvásra számíthatunk. Habár ez a legtöbb mozgásformáról elmondható, a biciklizés nagyszerű lehetőség arra, hogy 40 év felett is rendszeresen mozogjunk. A mozgásnak köszönhetően levezethetjük a felgyülemlett stresszt, így nyugodtabban pihenhetünk.

A rendszeres testmozgás jelentős mértékben növeli az esszenciális fehérjék termelését, illetve a fehér vérsejtek aktivitását, ennek köszönhetően a szervezetünk ellenálló-képessége megerősödik, védettebbek leszünk a különböző megbetegedésekkel és fertőzésekkel szemben. Aki rendszeresen mozog, akár 40 százalékkal csökkentheti a szezonális megbetegedések kockázatát.

Látható, hogy a kerékpározás számos módon gyakorol pozitív hatást a szervezetünkre és az egészségünkre. Nincs másra szükségünk, csupán egy megfelelő biciklire!

(x)

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.