Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel? De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.

5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél

Az előre feldolgozott élelmiszerek rengeteg egészségtelen tartósítószert rejthetnek, köztük a reggelire és vacsorára fogyasztott hidegkonyhi készítmények is. Mutatjuk, mit egyél inkább felvágott helyett.

1. Vörös lencsekrém

Mutatjuk, mit készíts el felvágott helyett.

Fotó: shutterstock

10 dkg lencsét főzzünk puhára, szűrjük le, turmixoljuk össze. Ezt keverjünk bele: 2 cikk zúzott fokhagyma, 1 ek. olíva, csipetnyi koriander, kurkuma és csili, citromlé, só bors.

2. Sonkás sajtkrém

20 dkg termelőtől vásárolt krémsajtban keverjünk el 10 dkg apróra vágott zsíros sonkát. Igény szerint borsozzuk.

3. Mustáros tojáskrém

Mutatjuk, mit készíts el felvágott helyett.

Fotó: shutterstock

Pucoljunk meg 5 keményre főtt tojást, törjük össze villával, adjunk hozzá 10 dkg vajat, 2-2 ek. mustárt és tejfölt, jól keverjük össze. Mehet bele só, bors, 1 kis fej finomra vágott hagyma és petrezselyemzöld.

4. Citromos tonhalkrém

Csöpögtessünk le 1 doboz sós lében eltett halkonzervet. A halhúst törjük össze villával, keverjünk hozzá egy adag házi majonézt (1 tojássárga, 1 csipet só, 1,5 dl olívaolaj, pár csepp citromlé), 1 tk. mustárt és 2 szál karikára vágott újhagymát. Sózzuk, borsozzuk. Kaporral, petrezselyemmel zseniális!

5. Mentás zöldborsókrém

Mutatjuk, mit készíts el felvágott helyett.

Fotó: shutterstock

1 evőkanál vajon forgassunk át 20 dkg fagyasztott zöldborsót, kevés vízzel öntsük nyakon, pároljuk puhára. Ha megpuhult a borsó, a víz nagy részét öntsük le és 5-6 mentalevéllel turmixoljuk össze. Sózzuk, borsozzuk, 2 ek. tejföllel lesz igazán sima.

Tipp: Mozzerella sajt illik hozzá!

+ 1 Spenótos fetakrém

Forrázunk le 1 nagy marék spenótot, szűrjük le. Villával törjük össze a fetát, keverjünk hozzá ½ pohár tejfölt, 2 cikk zúzott fokhagymát végül a spenótleveleket. Sózni nem biztos, hogy kell a feta miatt, de bors bőven mehet bele.

Sok mindenről kiderült már, hogy amit az élelmiszereinkbe tesznek tartósítási, állagjavítási, vagy színezési céllal, az egyáltalán nem tesz jót az egészségünknek! Ezek az anyagok kis mennyiségben nem ártalmasak, de ha figyelembe vesszük, hogy egy nap alatt nem csak egyféle terméket fogyasztunk, akkor hiába vannak a határértékek, amelyeket a gyártók a legtöbbször be is tartanak. A sok káros anyag a sokféle élelmiszerrel hatványozottan jut a szervezetünkbe. Észre sem vesszük, hogy attól leszünk betegek, amit megeszünk! Ha egészséges akarsz maradni, akkor jobb, ha minél többször kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, köztük a felvágottakat is.

 

 

Hozzászólások

Igazi diétabomba: így használd fel a céklát
Valljuk be, a nyers cékla nem a legbizalomgerjesztőbb áru a zöldségesnél, sokaknak legföljebb a savanyúság jut róla eszébe. Pedig ez a tél végéig kapható vitaminbomba nem csak remek diétás étek, de számtalan finomság alapanyaga is.
Mire jó pontosan az útifűmaghéj? Most megtudhatod!
Ez az indiai aprócska gyógynövény hihetetlen erővel bír. Rosttartalmának köszönhetően tökéletesen megszűnteti az éhségérzetet, ráadásul valósággal átmossa a szervezetedet. Ismerd meg közelebbről.
5 tipp, ha kezdő vagy és imádni fogod a futást
Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindenki csinálja. Mi lehet a titkuk?
Megszólalt a kozmetikus: ezek a legnagyobb szépségápolási bakik
A legtöbbet az időhiányra, az állandó rohanásra fogjuk – a szépségápolási hibáinkkal azonban hosszú távon többet ártunk, mint amennyit nyerünk azon a pár percen, amíg elkövetjük azokat.
A fogyókúra királynői: fedezzük fel a salátákat!
Mióta a zöldsaláta-választék itthon is túlnőtt a fejessalátán, sőt a jégsalátán is, a diétázók igazi kánaánban lubickolhatnak.
Tavaszi bőrápolás otthon, így lesz gyönyyörű az arc
Egyre többen választanak természetes alapanyagokat tartalmazó bőrápolókat, kozmetikumokat, legyen szó arctisztítóról, hidratálóról vagy festékekről.
Így gyalogolj, hogy fogyj!
Nincs szükséged eszközökre, hogy minőségi edzést végezz – elég egy jó cipő, és már indulhat is a sportolás! A gyaloglás bárki számára elérhető, kalóriaégető mozgásforma.
Szuper ötlet: tedd üvegbe a reggelit!
Kiadós, tápláló reggelivel indítod a napot? Jól teszed! Ha a munka előtti rohanásban nincs időd, készítsd el a reggelidet előző este, és éjszaka pihentesd a hűtőben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.