Mire figyeljünk a hidegebb időszakban, hogy biztonságban sportoljunk szabadtéren, és az egészségünket is megőrizzük? Íme, néhány nagyon fontos tudnivaló!

A téli futás alapszabályai

Láthatóság

Télen már szinte biztos, hogy a napi edzésünket – ha a szabadban szeretnénk elvégezni – sötétben kell teljesítenünk. Akár kora reggel, akár kora este indulunk futni, figyeljünk a látásra és láthatóságra. Sajnos sok futóútvonal nincsenek kivilágítva, hanyagoljuk ilyenkor ezeket, és térjünk vissza hétvégén, amikor biztosan világosban tudunk futni. Válasszunk inkább forgalmasabb környéket, ahol jól látható, hogy hova lépünk, és érdemes beszerezni akár egy fejlámpát is. A téli futás során ugyanakkor ügyeljünk arra, hogy minket is lássanak: figyeljünk a biciklistákra, az autósokra, a gyalogosokra, a kutyasétáltatókra. Ilyenkor kerüljük a kihalt helyeket. Jobb, ha otthon hagyjuk a fülhallgatónkat! Öltözzünk fényvisszaverőkkel ellátott ruhába (ma már a legtöbb futóruha ilyen), vagy vegyünk fel láthatósági mellényt!

futás, tél, téli futás, esti futás

Fotó: Shutterstock

 

Téli futóöltözet

Gyakran elkövetjük a hibát, hogy hideg időben a futáshoz is alaposan beöltözünk. Nem azt javasoljuk, hogy lenge ruhában kezdjünk edzeni, de valószínűleg akkor vagyunk megfelelően felöltözve, ha induláskor fázunk kicsit. A téli futás esetében a réteges öltözködés a célravezető. A pamut sportruházatot ilyenkor inkább kerüljük el! Nélkülözhetetlen a vízálló széldzseki, amely a nagyobb hidegekben is megvéd – alá pedig légáteresztő, technikai anyagból készült hosszú ujjú felsőt, pulóvert húzzunk. Nem szabad otthon hagyni a sapkát a téli hónapokban, hiszen a testhő nagy részét a fejünkön keresztül veszítjük el. Ha semmiképpen nem szeretnénk sapkát hordani, szerezzünk be egy vastagabb fejpántot, ami takarja a homlokot és a fület. Szintén hasznos kiegészítő ilyenkor a kesztyű, mert elviselhetőbbé teszi a hideget.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.