Edzésen többször hallhatjuk az edző instrukcióját arról, hogy mikor kell beszívni a levegőt és mikor kifújni – de tudjuk-e, hogy ez miért is olyan fontos? Vajon milyen szerep jut az oxigénnek az edzésben? Van-e hátránya, ha visszatartjuk a levegőt, vagy egy-egy gyakorlat kivitelezésénél éppen nem a kijelölt légzési fázist alkalmazzuk?

Ezért fontos a helyes légzés edzés közben

Miért fontos a helyes légzés?

Nem is gondolnánk, de azzal, hogy mikor szívjuk be és fújjuk ki a levegőt, még az edzésünk minőségét is befolyásoljuk. Nőhet a teherbíró képességünk, és végső soron jobb lesz a teljesítményünk. Ez csak pár érv arra, hogy miért is vegyük komolyan az edzők utasításait.

Lélegezzünk hasból!

Evidens, mégsem gondolunk arra, hogy az edzésmunka hatására nő a szervezet oxigénszükséglete – akár annak hússzorosára is megnőhet, amire nyugalmi állapotban szükségünk van. Míg a férfiaknál nem kell külön kiemelni, hogy a hasi légzést részesítsék előnyben, addig nőként erre érdemes nagyon figyelni, mert csak ekkor tudjuk maximálisan kihasználni a tüdőkapacitásunkat – és növelni a teljesítményünket.

Orron be, szájon ki?

Egyenletes, kíméletes edzés során – ilyen a kocogás – könnyű megvalósítani a testnevelésórákról ismerős aranyszabályt, hogy orron beszív, szájon kifúj. Ennek az az oka, hogy ekkor még elegendő oxigén áll az izmok rendelkezésére, azonban ahogy nő az edzés intenzitása, egyre több oxigénre lesz szükségünk, amit már nem tudunk fedezni az orrunkon keresztül.

Beszív-kifúj

Gyakorlat válogatja, hogy melyik fázisban történik a levegő beszívása és kifújása. Az esetek döntő többségében az izom megfeszülésekor fújjuk ki a levegőt, vagyis amikor a munka pozitív tartományában vagyunk. Kifújni pedig akkor kell, amikor a negatív szakasz következik. Lássuk, hogy néz ki ez a gyakorlatban.

ARWEN torna a gyermekáldásért

 

Hozzászólások

Otthoni pedikűr: lábápolás 5+1 egyszerű lépésben
Tombol a nyár, a könnyű papucsok és szandálok időszaka. Ha nincs időd, lehetőséged pedikűröshöz menni, otthon is sokat tehetsz a lábad épségéért, szépségéért.
A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.