Oldal kiválasztása
Ha inkább otthon szeretünk edzeni, mert kényelmesebb, egyszerűbb, olcsóbb, arra is számos lehetőség kínálkozik. Nagyon kevés eszközzel, mégis nagy hatékonysággal tudunk mind kardio-, mind izomépítő gyakorlatokat végezni. Azt azért jó tudni, hogy az eszközök többségének használatához szükséges némi ismeret, anélkül nem fogunk boldogulni.

Otthoni edzésterv! Gyakorlatokkal, segítséggel

Súlyzók, kettlebell

Odáig sokan eljutnak, hogy vesznek néhány kézi súlyzót, de otthon hamar kiderül, nem is olyan magától értetődő, hogy mit kellene velük csinálni. A súlyzók használatánál fontos, hogy a szakemberek utasításai szerint végezzük a gyakorlatokat, ne csak úgy találomra, mert abból több baj lehet, mint haszon. Mind a kivitelezés pontossága, mind az ismétlésszám meghatározása fontos ahhoz, hogy eredményt érjünk el. A kettlebell használata teljes körű edzést biztosít, mert erősíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt, és megdolgoztatja a szívet és az érrendszert is.

Fontos!

Nem kell megijedni a kettlebelltől a lányoknak sem, kiválóan alkalmas a fenék és a csípő környékének formálására.

Gumiszalag

Még mindig nem tűntek el a piacról a színes, változatos erősségű gumiszalagok. Elsősorban karra és lábra dolgozhatunk velük, de az állóképességünket is fejlesztik. Leginkább kezdőknek vagy korosabbaknak ajánljuk. Ha a gyengébb szalagot választjuk, akkor nagy ismétlésszámmal szálkásíthatunk. Ha az erősebb szalaggal végezzük a gyakorlatokat, akkor értelemszerűen erősíteni tudunk. A csomagolásban találhatunk egy füzetet, amelyben bemutatják a gyakorlatokat.

Hasznos: A gumiszalagos edzés azért hatékony, mert mind a kifeszítés, mind a visszaengedés erő ellenében történik. Dupla munka, duplán gyors eredmény.

Fittball

Az óriási labdával gyógytornát, tartásjavító gyakorlatokat és saját súlyos erősítő edzéseket is végezhetünk. Nagyon hasznos eszköz, és meglepően izzasztó és nehéz gyakorlatokkal találkozhatunk. Nem árt szakembert megkérdezni arról, melyek a számunkra megfelelőek, de a youtube-on is találhatunk videókat. mi több, ülhetünk is rajta az íróasztal mellett, mert óvja az ízületeket és megelőzi a gerincproblémák kialakulását.

Ugrókötél

Állóképesség növelésére és zsírégetésre is használhatjuk ezt a mozgásformát. Nem terheli annyira a térdet, mint a futás, és a karizmot és a vállat is erősíti. mindig megfelelő sportcipőben ugráljunk, és előtte alaposan melegítsünk be. Teszteljük, mennyit bírunk, kezdetnek 1 perc is komoly teljesítmény lesz. Egy hétig napi egy percet ugráljunk, aztán a következő héten emeljük fél perccel az időtartamot. Ha már jól megy, akkor napi két alkalommal is beiktathatjuk a napirendbe, hiszen villámgyorsan megvagyunk az edzéssel. S hogy hova lehet fejlődni? Lehet növelni a sebességet, az intenzitást és variálni a technikákat.

Érdekes!

Az ugrókötél­gyakorlatok az aerob edzést és a koordináció fejlesztését kombinálják, különösen a bokszolók és birkózók alkalmazzák a felkészüléseik során.

7 napos menetrend, a sztárok edzésterve

Maradjon karcsú a dereka!

Hozzászólások

Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Miért fáj a derekunk, ha köhögünk?
A köhögés néhány embernél felerősíti az egyébként is jelen lévő derékfájdalmat, másoknál csupán köhögéskor jelentkezik a kínzó érzés. De van e összefüggés a köhögés és a derékfájdalom között? A szakorvos válaszol! 
A legjobb falatok edzés után
Azt szinte mindenki tudja, hogy a testépítők, bokszolók, egyéb profi sportolók mindig alaposan megtervezik, mit esznek a nap folyamán, mit fogyasztanak edzések előtt vagy után. Számukra ez természetes, az életük része. De mi a helyzet a hétköznapi emberekkel, akik kedvtelésből vagy az egészségük megőrzése érdekében sportolnak hetente többször 30–60 percet?
Mi áll a gyomorproblémák hátterében?
Rendszeresen fáj a gyomra, de nem tudja, van-e oka aggódni, s ha van, miért? Jöjjön velünk egy kis képzeletbeli egészségügyi sétára.
Elképesztően sok fogyókúrás készítmény fogy januárban
Az év első hónapjának eladásai adait nézve, bizony a január nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények. A Nielsen felméréséből kiderült, hogy az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak belőle a magyarok.
Konyhai praktikák, az állandó bosszankodás helyett
Érett avokádóra van szüksége, de azonnal? Szenved, amikor a rizst főzi? Néhány konyhai trükkel, áthidalhatóak ezek a problémák!
1500 kalóriás napi menü januárra
Mindig népszerűek az 1500 kalóriás napi étrendjeink. Most egy januárban is bevethető verziót hoztunk el nektek!
Laky Zsuzsi: hála és bizakodás, programozom a jót 2020-ra!
Remélem jól indult az új évetek, nekem elég sok minden kavarog a fejemben. Gondolom rengetegen tesztek ilyenkor fogadalmakat, bevallom én az utóbbi időben egyre kevesebbet. Teljesen másra fókuszálok az elmúlt években: a hálára.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.