Ki ne vágyna formás, izmos combokra? A popsi után talán ez a második legkritikusabb testrészünk – holtversenyben a hasunkkal –, amellyel elégedetlenek vagyunk. Nézzük, mit tehetünk a cél érdekében. Szalka Andrea HOT IRON, master trainer tippjeit olvashatjátok.

5 tipp a feszes combokért

Nézzük, mit tehetünk a cél érdekében. Szalka Andrea HOT IRON,master trainer tippjeit olvashatjátok, hogy szebb legyen a comb

1. Keressük az okot

Legjellemzőbb problémaforrás a combizom felett meghúzódó felesleg, amely miatt nagyobb, renyhébb és a narancsbőrtől gödröcskés látványt nyújt a combunk. Sokszor tisztáztuk már, hogy helyi fogyás nem létezik, így a több száz ismétlésszám a combközelítő gépen nem lehet opció. Az edzés önmagában egyébként sem lesz elegendő a felesleg eltüntetéséhez, hiszen helyes étrend nélkül a comb körmérete nagyobb lesz, a legjobb szándékaink ellenére is. Pusztán a diéta sem megfelelő stratégia, mert bár lehet, hogy a fogyás hatására a comb körmérete csökken, de kellő minőségű edzés nélkül nem lesz feszes, tónusos az izom.

2. Ne feledkezzünk meg a kardiózásról

kardió, futás, edzés, szebb comb

Fotó: Shutterstock

A lábedzéseinket nyugodtan egészítsük ki biciklizéssel, tempós sétával hegymenetnek, hogy tovább fokozhassuk az élményt és az esetleges felesleg leadását. Heti 1-2 alkalomnyi kardiomunka legalább 30 percben nyugodtan jöhet.

3. Rendszeresen dolgozzunk combra

Legalább heti egy alkalommal terhelést kell kapnia az adott izomcsoportnak ahhoz, hogy fejlődjön. Ha ennél ritkább edzésinger éri, nem várhatunk nagy változást. Fontos viszont, hogy ne essünk túlzásba: ne legyen minden nap lábnap!

4. Legyen lábedzés-nap

A combizom a legnagyobb izomcsoport, amelyet szinte egész nap dolgoztatunk. Ebből következik, hogy a combizom edzése bizony komoly feladat – ezért az edzéseinket mindig külön napra tegyük! Amennyiben kezdők vagyunk, és saját testsúllyal edzenék a lábnapunkon, válasszunk ki bemelegítés után 8-10 gyakorlatot, amelyek között mindenképp szerepeljen guggolás, kitörés, felhúzás, és végezzük ezt 15-20-as ismétlésszámokkal 3-4 körben. Amikor ez már könnyedén megy, és célunk a feszesítés is, jöhetnek a rugalmas és egyéb ellenállások, súlyok. Itt már ismétlésszámban kevesebb kell, viszont ami lényeges:a terhelést szépen fokozatosan párhetente emelnünk kell, ha a fenti kritériumnak (kellő nagyságú terhelés) meg akarunk felelni. Ez már csak azért is fontos, mert ez (lesz) a fejlődésünk egyik alapja. Kezdő, középhaladó, haladó – látszatra más-más szint. Egy dolog mégis közös: az alap mozgásminták (guggolás, kitörés) nagyon stabilak legyenek – ha lehet, edzővel sajátítsuk el a helyes kivitelezést –, és az ismétlésszám, a terhelés soha ne menjen a kivitelezés rovására!

5. Ügyeljünk a biztonságra

Az edzést ne kezdjük el megfelelő ideig tartó és megfelelő minőségű bemelegítés nélkül! Könnyen sérül az izom, főleg ha nagy terheléssel dolgozunk,és egy combizomsérülés igencsak visszavethet bennünket nem csupán az edzéseinkben, de a mindennapi mozgásban is.

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.