Ki ne vágyna formás, izmos combokra? A popsi után talán ez a második legkritikusabb testrészünk – holtversenyben a hasunkkal –, amellyel elégedetlenek vagyunk. Nézzük, mit tehetünk a cél érdekében. Szalka Andrea HOT IRON, master trainer tippjeit olvashatjátok.

5 tipp a feszes combokért

Nézzük, mit tehetünk a cél érdekében. Szalka Andrea HOT IRON,master trainer tippjeit olvashatjátok, hogy szebb legyen a comb

1. Keressük az okot

Legjellemzőbb problémaforrás a combizom felett meghúzódó felesleg, amely miatt nagyobb, renyhébb és a narancsbőrtől gödröcskés látványt nyújt a combunk. Sokszor tisztáztuk már, hogy helyi fogyás nem létezik, így a több száz ismétlésszám a combközelítő gépen nem lehet opció. Az edzés önmagában egyébként sem lesz elegendő a felesleg eltüntetéséhez, hiszen helyes étrend nélkül a comb körmérete nagyobb lesz, a legjobb szándékaink ellenére is. Pusztán a diéta sem megfelelő stratégia, mert bár lehet, hogy a fogyás hatására a comb körmérete csökken, de kellő minőségű edzés nélkül nem lesz feszes, tónusos az izom.

2. Ne feledkezzünk meg a kardiózásról

kardió, futás, edzés, szebb comb

Fotó: Shutterstock

A lábedzéseinket nyugodtan egészítsük ki biciklizéssel, tempós sétával hegymenetnek, hogy tovább fokozhassuk az élményt és az esetleges felesleg leadását. Heti 1-2 alkalomnyi kardiomunka legalább 30 percben nyugodtan jöhet.

3. Rendszeresen dolgozzunk combra

Legalább heti egy alkalommal terhelést kell kapnia az adott izomcsoportnak ahhoz, hogy fejlődjön. Ha ennél ritkább edzésinger éri, nem várhatunk nagy változást. Fontos viszont, hogy ne essünk túlzásba: ne legyen minden nap lábnap!

4. Legyen lábedzés-nap

A combizom a legnagyobb izomcsoport, amelyet szinte egész nap dolgoztatunk. Ebből következik, hogy a combizom edzése bizony komoly feladat – ezért az edzéseinket mindig külön napra tegyük! Amennyiben kezdők vagyunk, és saját testsúllyal edzenék a lábnapunkon, válasszunk ki bemelegítés után 8-10 gyakorlatot, amelyek között mindenképp szerepeljen guggolás, kitörés, felhúzás, és végezzük ezt 15-20-as ismétlésszámokkal 3-4 körben. Amikor ez már könnyedén megy, és célunk a feszesítés is, jöhetnek a rugalmas és egyéb ellenállások, súlyok. Itt már ismétlésszámban kevesebb kell, viszont ami lényeges:a terhelést szépen fokozatosan párhetente emelnünk kell, ha a fenti kritériumnak (kellő nagyságú terhelés) meg akarunk felelni. Ez már csak azért is fontos, mert ez (lesz) a fejlődésünk egyik alapja. Kezdő, középhaladó, haladó – látszatra más-más szint. Egy dolog mégis közös: az alap mozgásminták (guggolás, kitörés) nagyon stabilak legyenek – ha lehet, edzővel sajátítsuk el a helyes kivitelezést –, és az ismétlésszám, a terhelés soha ne menjen a kivitelezés rovására!

5. Ügyeljünk a biztonságra

Az edzést ne kezdjük el megfelelő ideig tartó és megfelelő minőségű bemelegítés nélkül! Könnyen sérül az izom, főleg ha nagy terheléssel dolgozunk,és egy combizomsérülés igencsak visszavethet bennünket nem csupán az edzéseinkben, de a mindennapi mozgásban is.

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.