Az alakformáló fehérnemű ideig-óráig segíthet, de a rendszeres puffadásnak, a makacs hasi zsírpárnáknak több oka lehet. Az biztos, hogy az étrend beállítása sokat segít a bajokon. Lássuk, mit kell tennünk!

12 trükk a lapos hasért

1. Ki kell zárni a betegségeket

Csak orvos tudja eldönteni, hogy a rossz táplálkozási szokások vagy betegség okozza a gyomortáji panaszainkat, a puffadást. Ha az derül ki, hogy nincsen szervi ok, sem gyulladás, akkor nekifoghatunk a számunkra kedvező és előnyös étrend beállításának. Először ki kell tapasztalnunk, hogy melyek azok az alapanyagok, amelyek a kellemetlen tüneteket okozzák, majd le kell cserélni őket.

2. A probiotikumok hasznosak

A probiotikumokat nemcsak egy hasmenéses betegség után érdemes szedni, hanem rendszeresen. A jótékony bélbaktériumok megkönnyítik az emésztést, megszüntetik a puff adást, felszabadítják az emésztőrendszert a gázoktól.
Mi tartalmaz probiotikumokat? Vásárolhatunk a gyógyszertárban is készítményeket, de jó erre a célra a kefir, a joghurt, a savanyú káposzta, hasznos a fokhagyma és az étcsokoládé is.

3. Rostokban gazdag étrend

Ha naponta fogyasztunk rostokban gazdag ételeket, akkor megkönnyítjük az emésztőszervek munkáját. Másrészt a rostok a jóllakottságérzetet is kedvezően befolyásolják. Mindennap legyen az étlapunkon zabpehely vagy zabkorpa, chiamag, útifűmaghéj, friss zöldségek, gyümölcsök.

4. A sózás csökkentése

Ha szeretjük a markáns, sós ízeket, és zömében ezek teszik ki a napi étrendet, ezt felül kell vizsgálni. Érdemes csökkenteni a sófogyasztást, mert az is okozhatja, hogy puffadtak, vizet tartanak vissza a szöveteink. Nem kell lenullázni a sót, de vissza kell terelni az egészséges mértékre. Arról se feledkezzünk meg, hogy sok készétel, konzerv, szósz, mustár már eleve tartalmaz jelentős mennyiségű sót.

5. A rágózás is puffaszt

Ha sokat rágózunk, mert így szeretnénk csökkenteni a sóvárgást, túl sok levegőt nyelünk le, az pedig gázosodást okoz. De a rágókban található édesítőknek is lehet ilyen mellékhatásuk. Mindig rágjunk csukott szájjal, ezzel megelőzhetjük a felesleges levegő benyelését.

6. Csökkentsük az alkoholt

A nyáresti sörözgetések, koktélozások ugyan nagyon kellemesek, de sok felesleges kalóriával terhelik a szervezetet. Emellett az alkohol hatására a gyomorban elszaporodhatnak olyan rossz baktériumok, amelyek gázokat termelnek.

7. A cukor is bűnös

Azon túl, hogy a cukor konkrétan zsírpárnákká alakul a hason és a deréktájon, az emésztés során is okoz kellemetlenséget, felfúvódást, feszülést. A cukorral ma már a táplálkozástudomány is egyre szigorúbb, ha teljesen elhagyjuk, akkor járunk a legjobban.

8. Ha felborul a hormonrendszer oda a lapos has

A hízás mindig együtt jár a hormonrendszer kisebb-nagyobb zavarával. Ha nem sikerül fogyni, akkor érdemes orvoshoz fordulni, és a hormonrendszer, különösen a pajzsmirigy működését ellenőriztetni.

9. Ne maradjon ki az uzsonna!

Délután három és négy óra között együnk jó minőségű fehérjét tartalmazó ételt, joghurtot, tojást, kis darabka sajtot, fehérjeturmixot. Ez segít megelőzni az esti falást, szinten tartja a vércukrot és az anyagcserét.

10. Bizonyos zöldségek

Hiába imádjuk a brokkolit, a karfiolt, a borsót, a babféléket, ha rendszeresen kellemetlen panaszokat okoznak, akkor olyan zöldségeket kell keresni, amelyeket jobban elvisel az emésztőrendszerünk.

11. Nem mindegy, mit iszunk

A tej és a szénsavas italok olyan gyulladásos folyamatokat indíthatnak el, amelyek puffadással járnak. Hagyjuk el egy időre ezeket, és figyeljük meg, jobb lett-e a közérzetünk, változik-e az állapotunk. Ezzel párhuzamosan emeljük meg a vízfogyasztásunkat, ez segíteni fogja a pangó víz ürülését is.

12. A természet patikája segít

Már kutatásokkal is alátámasztották, hogy az édeskömény, a borsmenta és a gyömbér nyugtató hatással bír az emésztőrendszerre. Ezen túlmenően a borsmenta csökkenti a görcsöket és a gázosodást, a gyömbér enyhíti a hányingert és a gyulladást, az édesköménynek vízhajtó hatása is van.

Ezek is érdekelhetnek:

Hozzászólások

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.