Oldal kiválasztása
A cellulitisz szinte minden második nő életét megkeseríti. 30 éves kor felett az arány talán még ennél is nagyobb, ám helytelen táplálkozás mellett akár tizenéves lányoknak is lehet göröngyös a combja, illetve a feneke. A legjobb mód a megelőzés, de ha erről már lekéstünk, akkor is van lehetőség a bőr felületének javítására.

Barna rizzsel a narancsbőr ellen? Igen!

Minél inkább terjednek a sós, tartósítószeres, szénhidrátban és cukorban dús ételek, annál több nőt érint a narancsbőr problémája. Ez nem véletlen, hiszen ezek az ételtípusok nagy szerepet kapnak a bőrprobléma kialakulásában. Lehetőség szerint olyan ételeket fogyasszunk, amelyek gyorsan és könnyen felszívódnak, nem kötik meg a vizet, nem okoznak zsírlerakódást. Éppen ezért fontos kerülni a túlzottan sós ételeket, amelyek vízvisszatartást idéznek elő. A cukros ételek szintén ártalmasak, nem csak az egészségre, de a bőrre is. Elzsírosodást okoznak, csakúgy, mint a túl sok zsíros étel. Az ezekből fakadó méreganyagok beépülnek a testbe, zsír formájában lerakódnak, s mivel nem képesek távozni, egyre csak gyűlnek. Újabb és újabb zsírpárnák rakódnak egymásra, s mivel folyamatosan gyarapodnak, egyre nehezebb megszabadulni tőlük. Megfelelően megválogatott ételekkel és italokkal azonban jelentősen csökkenthető a probléma.

Víz

A víz és a cukrozatlan gyógyteák a legalkalmasabbak arra, hogy kimossák a szervezetből a méreganyagokat. Naponta legalább 2,5-3 liter vizet kell elfogyasztanunk ahhoz, hogy a zsírok és méreganyagok megfelelő mennyiségben távozhassanak a vizelettel. A cukros üdítők, gyümölcslevek, szénsavas üdítők viszont csak tovább építik, gyarapítják a csúf kis göböket. Ha gyümölcslé, akkor csakis házilag facsartat válasszuk, de legyen bármilyen bio- vagy házi a gyümölcslé, a természetes cukortartalma miatt mérsékeljük a fogyasztását. Teák közül a borsmenta és a zöld tea a legtökéletesebb, ám se cukrot, se mézet ne keverjünk hozzá.

Citrusfélék

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt nagyon fontosak. Egyrészt azért, mert a magas C-vitamin-bevitel segít a zsírbontás meggyorsításában. Éppen ezért javasolt minden reggel még éhgyomorra meginni egy citrom kifacsart levét. Ez ugyanis segít beindítani az anyagcserét, tökéletesen felszívódik és beépül. A C-vitamin elősegíti és serkenti a kollagéntermelést is, amelynek a bőr feszessé válásban van komoly feladata. Minél erőteljesebb a kollagéntermelés, annál szebb és feszesebb lesz a bőr. A C-vitamin így nem csak a testet, de még az arcbőrt is széppé varázsolja, hiszen a fokozott kollagéntermelés az arcon található kisebb-nagyobb ráncok mértékét is csökkenti.

Cellulitisz , narancsbőr

Cellulitisz kontra normál bőr.
Fotó: Shutterstock

Ómega-3 és ómega-6 zsírsav

Ahhoz, hogy a salakanyagokat a szervezet megfelelő módon eltávolítsa, és a kötőszövetekben ne ragadjanak meg, sok ómega-3 és ómega-6 zsírsavra van szükség. Ezek a pozitív zsírsavak segítik a salak- és méreganyagok optimális mértékű távozását. Lehetőleg ilyen típusú zsírt vegyünk magunkhoz. Rengeteg jó zsírsav található a halakban, például a lazacban, szardíniában, szardellában, pisztrángban vagy éppen a makrélában, de megtalálható a tyúktojásban és a dió-, olíva-, valamint repceolajban is.

Rejtett veszély: cinkhiány

A kötőszövet gyengeségében a genetikai, élettani hatásokon kívül a cink- és a szilíciumhiány is szerepet játszhat. A szilícium azért fontos, mert támogatja a kötőszövet anyagcseréjét, részt vesz a kötőszövet kialakításában, erősíti, rugalmassá teszi a rostjait. Szilíciumot juttathat a szervezetébe egyrészt mesterséges úton, szilíciumot tartalmazó készítmények kúraszerű alkalmazásával, másrészt hozzájuthat természetes úton is, egyebek között teljes kiőrlésű gabonafélék, illetve gyökérzöldségek fogyasztásával. Cinket nyerhet májból, tojásból, olajos magvakból, valamint hüvelyesekből.

Barna rizs

A barna rizs rostokban az egyik leggazdagabb gabonaféle. Erősen tisztító hatású. Tisztítja a vért, segíti a kötőszövetek között megrekedt salak- és méreganyagok távozását. Rostban nagyon gazdag, így jót tesz az anyagcserének és az emésztésnek. Ugyanis a rostdús táplálkozás a kulcsa a megfelelő emésztésnek és a jól működő anyagcsere-folyamatoknak, melyek során a salakanyagok eltávoznak a szervezetből. Tarthat két-három napos barna rizses méregtelenítő kúrát. A kúra során végig csak párolt barna rizst ehet nyers zöldségekkel. Nem érez éhséget, nem fog puffadni, elnehezülni, hiszen rengeteg rost, vitamin és ásványi anyag kerül a szervezetébe – a bőre pedig meghálálja a gondoskodást.

Lédús gyümölcsök

A rizshez hasonlóan lédús gyümölcsökkel is méregteleníthet, és csökkentheti a narancsbőrt. Tartson hetente egyszer gyümölcsnapot. Vásároljon másfél kilogramm lédús gyümölcsöt, és ossza el egész napra. A gyümölcsök természetes cukortartalma elegendő lesz ahhoz, hogy ne szédelegjen az éhségtől, a sok lédús finomság pedig eltelíti a gyomrát, így a gyomorkorgás is megúszható. A gyümölcsök dacára fogyasszon minél több ásványvizet ezeken a napokon is. A gyümölcsök természetes leve – a vízzel együtt – rengeteg salak- és méreganyagot képes kimosni a szervezetből. Heti rendszerességgel ismételve megakadályozható a túlzott mértékű lerakódás. A természetes savtartalom belülről táplálja a bőrt.

Lúgosító ételek

A szervezet felborult sav-bázis egyensúlya egyrészt előidézheti, másrészt nagymértékben súlyosbíthatja a narancsbőr tüneteit. A napi étkezés során tehát érdemes erre is odafigyelni. Az emberi szervezetnek általában az elsavasodás a problémája, ezért ennek a hatását lúgosító ételek fogyasztásával kellene ellensúlyozni. Minden étkezésébe építsen be valamilyen lúgosító ételt. Ez lehet például cukkini, brokkoli, alma, zeller, ananász, narancs, spenót, paradicsom, zöldbab, köles, mogyoró, mandula, lenmagolaj, cseresznye, meggy.

Mítoszok és tények a narancsbőrről

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.