A legtöbb embernek a barna rizs pusztán a fehér rizs alternatívájának tűnik, azaz használhatjuk köretként vagy összekeverhetjük zöldségekkel. Ám a barna rizsnek ezenkívül is számos felhasználási módja van!

Sokkal több mint köret: variációk barna rizsre

A barna rizs az egyik legsokoldalúbb és legegészségesebb teljes értékű gabonaféle. Tisztítja a vért és a májat, lassú felszívódása miatt optimális tempóban növeli és tartja szinten a vércukrot. Nem csak hosszan tartó teltségérzetet biztosít, de nagy mennyiségben tartalmaz B-vitamint, ezenkívül igen jó rostforrás.

Most bemutatunk néhány felhasználási módot, amelyekben kissé rendhagyó módon szerepel ez a teljes értékű, ízében kissé diós gabonaféleség.

A reggeli kedvenc

Tudtad, hogy például Koreában a barna rizs az egyik legkedveltebb reggeli? Mivel az állaga kicsit hasonlít a zabkásához, a felhasználási módja is lehet hasonló. Adjunk egy kis adag főtt barna rizshez kevés joghurtot, valamint friss vagy aszalt gyümölcsöt. Hagyjuk állni pár percig, amíg szoba-hőmérsékletű lesz, és máris kész a tápláló reggeli. Aki nem kedveli a joghurtot, adhat hozzá növényi italt (mandulaital, kókusztej) is.

Salátában

Ha délben vagy vacsorára készítesz egy nagy adag salátát, akkor egy, maximum másfél órán át tart ki a zöldségek adta teltségérzet. Ám ha ez a hatás elmúlik, akkor villámgyorsan érkezik a mindent elsöprő éhségérzet. Ugyan a zöldségeknek és a hozzáadott fehérjéknek magas a rost- és a víztartalmuk, ez mégsem jelenti azt, hogy az étkezés teljes értékű volt. Ám ha a salátához keverünk egy kevés barna rizst, az bizony megadja a saláta savát-borsát, de legfőképpen az erejét. A barna rizs ugyanis éppen annyi szénhidrátot biztosít, amennyire az idegrendszernek szüksége van. Így nem kell attól tartanunk, hogy idő előtt fáradtak, kimerültek leszünk.

 

A vegetáriánusok kincse

Mivel a vegetáriánusok nem esznek húst – sőt sok esetben tejtermékeket sem –, egyéb úton kell megoldaniuk a szervezet számára szükséges fehérje bevitelét. A barna rizs ugyan nem számít komplett, teljes értékű fehérjének, mégis nagyon hasznos, ha proteinpótlásról van szó. 100 gramm barna rizs majdnem 8 gramm fehérjét tartalmaz, így mindenképpen érdemes kiegészíteni a húsmentes életmódot barna rizs rendszeres fogyasztásával. Kiváló például rakott ételek elkészítéséhez!

Levesbetét

Sokan előnyben részesítik a zöldségleveseket, ha diétázni kezdenek. Ez nagyon jó döntés, hiszen a zöldségeknek magas a rosttartalmuk, a levesek pedig a folyadéktartalmuk miatt kellemesen telítenek. A kalóriamegszorítás miatt sokan kihagyják a levesekből a levesbetéteket, például a tésztát. Így azonban a levesek nem biztosítanak hosszan tartó teltségérzetet. Ám ha adunk hozzá egy kis maroknyi barna rizst, akkor a levesek felszívódási ideje hosszabbá válik, és a teltségérzet időtartama is kitolódik.

A legegyszerűbb ételeket is feldobja

Ha barna rizs van, minden van. Amennyiben mindig tartunk a kamrában egy kis barna rizst, akkor tulajdonképpen bármivel kombinálhatjuk. Egy kis olívaolajon megfuttat koktélparadicsomot keverjünk össze rizzsel és petrezselyemmel, és máris kész a vacsora. Lapul egy csomag spenót a mélyhűtőben? Keverjük el barna rizzsel, nagyon finom! De ha nincs más, csak egy kis sajt, már az is feldobja ezt a teljes értékű gabonát. Lapuljon a hűtőben bármilyen maradék zöldségféle, egy maroknyi barna rizzsel bármiből komplett étkezést varázsolhatunk az asztalra!

 

Ez is érdekelhet:

 

 

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.