Oldal kiválasztása
Sok diétázó, vagy életmódváltó bukik bele abba, hogy nem tudja lecserélni a jól ismert köreteket, mint a burgonya, a főtt tészta és társai. Pedig apró változtatásokkal, és okos cserékkel könnyen kerülhetnek egészséges köretek a tányérra.

Cserélje le! Variációk egészséges köretre

Fehér rizs helyett

  • Barna rizs – A fehér rizzsel ellentétben magasabb a tápértéke. A benne található sok rost, lassítja a szénhidrát felszívódását. Akiknek a gyomra érzékeny a rostokra azt szokták javasolni, hogy egy adag köretet 50% fehér rizsből és 50% barna rizsből készítsen el. Azonban külön főzze őket, mert a barna rizs főzési ideje 40 perc is lehet.
  • Bulgur – Sokkal egészségesebb teljes értékű gabona, mint a néperűbb társai. Laktat, és nem okoz azonnal éhséget, hiszen a GI-je csak 45. 100 grammban 340 kalóriát, és közel 20 gramm rostot tartalmaz.
  • Karfiolrizs – Igazi Jolly Joker a vasárnapi ebédnél, a karfiolból készült rizs, amelynek adagja 30 kalóriát, 2 gramm rostot és sok vitamint tartalmaz. Szénhidráttartalma is alacsony a GI-je ennek megfelelően 15. Mossa meg a karfiolt, szedje kisebb fejekre, majd rakja aprítóba, és addig darálja, amíg egészen rizsnek megfelelő darabot nem kap. Végül serpenyőben hevítsen fel egy kevés kókuszolajat és pirítsa meg a karfiolt. Két adagra maximum 5 percet szánjon.

Mi a GI?

Minél alacsonyabb egy élelmiszer glikémiás indexe, a felszívódása során annál kevesebb glükózt juttat a szervezetünkbe, így a zsír raktározása is minimális szinten marad. Ha egy ételnek magas a GI értéke, az bizony gyorsan felszívódó szénhidrátokat jelez, melyek a vércukorszintet és az inzulinszintet egyaránt gyorsan megemelik. A gyors emelkedést gyors vércukorszint esés követ, amely éhségérzet formájában nyilvánul meg.

Tepsis krumpli helyett

  • Pirított kelbimbó – Kollégánk kedvenc ez a köret. A kellbimbókat megmossuk, akár ketté és vághatjuk őket. Egy tepsibe sütőpapírt teszünk, majd belerakjuk a zöldséget, kevés sóval, borssal meghintjük, és rálocsolunk 1-2 kanál olívaolajat. Sütés után a kelbimbó belül puha, kívül ropogós lesz, mellesleg 100 grammban 43 kcal, 5 g szénhidrát és 4 gramm rost van.
  • Grillezett zöldségek – A titok itt az adag mérete! Két személynek elég: 8-10 karika padlizsán, 4-6 szem koktélparadicsom, 1-1 db répa, 1/2 kaliforniai paprika. Ha tepsiben, vagy teflonban készítjük el, ne használjunk túl sok zsiradékot, az is olívaolaj, vagy kókuszolaj legyen.
  • Tepsis édesburgonya – Míg a hagyományos burgonya gyorsan felszívódó szénhidrátban gazdag, addig az édesburgonya után nem tör ránk rögtön az éhség. Ne használjunk túl sok sót az elkészítésben, helyette próbálkozzunk a zöld fűszerekkel. Az adagra itt is figyelni kell, hiszen feleslegesen lecseréltük le a köretet, ha az egészségesebb verzióból dupla adagot eszünk.

Főtt tészta helyett

  • Köles – A rizshez, vagy tésztához képest nem sokkal alacsonyabb a GI-je (71), azonban magasabb a rost-, és a fehérjetartalma.
  • Kuszkusz – Tulajdonképpen hántolt durumbúzából készül, a tejberizst, de a tésztát is kiválthatjuk vele. Vigyázzunk, ne csináljunk belőle „kásás állagot”, ha mondjuk husival szeretnénk megenni, főzés nélkül, forró víz hozzáadásával elkészíthetjük. Egy adagban valamivel több, mint 300 kcal van, rostban gazdag, és közepes GI-vel bír.
  • Amaránt – Fontos szerepe van az izomépítésben segít, ráadásul gluténmentes köretről beszélünk. Rostban és fehérjében gazdag, sok benne a kalcium és a magnézium is. Az amaránt segít kordában tartani az éhséget. Ebből is csinálhatunk salátát, így a tésztasalátát máris kiválthatjuk.

Minta: Ilyen egy 1500 kalóriás napi menü

Zsírégetés fűszerekkel – Működik, de ezeket jó tudnia!

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Fogyjon 4 hónap alatt 8-10 kilót!
A villámdiéták csak azt eredményezik, hogy az első kiadósabb vacsora után sírva fakadunk a mérleg számlapját látva. Egy stabil, négy hónapon át tartó, éhezésmentes kúrával viszont könnyedén elérhetjük a kívánt testsúlyt, és minden bizonnyal stabilizálhatjuk is.
Életveszélyes: Szikláról lógva fotózkodik a szerelmespár
Mennyit ér meg egy tökéletes fotó? Néhány influenszernek bármit, akár az életüket is kockáztatják. Ahogyan ez a pár is.
Bullying - Hogyan kezeljük az iskolai zaklatást?
Bullying, azaz a bántalmazás, zaklatás. Hol a határ az ugratás és bullying közt, és mit tehetünk, ha úgy érezzük, bántanak minket?
60 kilót fogytak összesen az Ázsia Expressz versenyzői
Rohannak, kiabálnak, stoppolnak. Van, hogy egy udvaron alszanak, s vacsorát sem kapnak. Az Ázsia Expressz szereplői nem luxusutazásra mentek, és a kalandnak hála összesen 60 kilótól szabadultak meg.
Édes teher – Gyakorlatok kismamáknak
A mozgásnak számos pozitív hatása ismeretes a számunkra, a kismamák viszont csak panaszmentes esetben, bizonyos szabályok betartása és szigorú orvosi felügyelet mellett végezhetnek sporttevékenységet.
Az olimpikontól a sportmániásig – Mit sportolnak korunk hercegnői?
Ezek a hercegnők és hercegnék bizony nem félnek a testmozgástól! Van köztük olimpikon, de olyan is, akinek számos csonttörés sem szegte kedvét a küzdősporttól!
Tényleg hasznos? Mindent a mono-diétáról!
Követni ugyan egyszerű a mono-diétát, de a segítségével elért súlyvesztést, már annál nehezebb megtartani.
6 egészséges recept szilvával, szőlővel
Mennyire kell óvatosnak lenni a szilvával, és a szőlővel? Íme néhány tuti recept, ami nem okoz majd gondot.
A vashiány és a vérszegénység 13 jele 
Ha különösebb ok nélkül állandóan kimerült és fáradt, érdemes vashiányra gyanakodni. A felnőtt lakosság zömét, különösen a nőket érinti ez a gond
Fehérjeturmix, ahogyan Arnold Schwarzenegger csinálja - videó
Tulajdonképpen Arnold Schwarzenegger egy 9 perces videóban, mindent elárul, ami a sikeres életmódváltáshoz kell. Megmutatja, hogy milyen fehérjeturmixot iszik, megnézhetjük, hogy mi van a hűtőjében, ahogyan arról is beszél, hogy szerinte hogyan tudjuk erősíteni az immunrendszerünket.
Építsünk kapcsolatot a testünkkel
Ahhoz, hogy újraépítsük a testünkkel való kapcsolatot – ami gyermekkorunkban még ösztönösen megvolt –, a tudatos és szeretetteli hozzáálláson kívül szükségünk lesz némi kíváncsiságra, játékosságra, s legfőképpen egy jó adag bátorságra.
Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával
A jövő 50 élelmiszere: a kaktusztól a gyökérzöldségekig
Összeállították annak az 50 tápláló élelmiszernek a listáját, amelyek fogyasztása az emberi szervezet, termesztése pedig a bolygónk számára volna kedvezőbb a jelenleg szinte egyeduralkodó alapanyagokhoz képest.
4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!
Alternatív megoldások egészséges pizzához - 5 tuti recept
Pizzát rendelni? Ugyan! Otthon is szuperfinom és egészséges pizzákat készíthetünk. Ha nincs kedvünk bajlódni a tészta készítésével, a legtöbb nagyobb szupermarketben beszerezhetünk kész, fagyasztott, teljes kiőrlésű terméket – csak meg kell pakolni jobbnál jobb feltétekkel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.