Gyakran fáradt és rossz a hangulata? Úgy érzi, nincs kedve semmihez és mozdulni sem bír? Februárban, a tél végének közeledtével bizony sokan éreznek hasonlóan. Ha szeretne változtatni az életén, eláruljuk, hogyan növelheti energiaszintjét, hogy egészségesebb és boldogabb legyen a szürke, téli napokon is.

Még több energia – 24 óra alatt

07:00 – Ébresztő – szundikálás nélkül!

Az ébredés előtti utolsó óra nagyon fontos: ezt a fázist társítják a tanuláshoz és az emlékezéshez. Az alvás és ébredés oda-vissza váltakozó hatása az agyhullámok jellegében változást okoz, ez egész napra másnaposságérzetet okoz. A legjobb módszer a kipihent ébredésre az, hogy ha a vekker csörgése után azonnal felkel.

07:05 – Nyújtás

Gyógytornászok állítják, hogy mindössze két perc nyújtással számos hátprobléma megelőzhető. A legjobb, ha az ágyon, háton fekve, a térdet behajlítva, finoman összehúzza magát. Ismételje a mozdulatot tízszer. Kímélő, mégis hatékony gyakorlat, melynek jótékony hatása egész nap érződik.

07:10 – Forró víz, citrom és méz

A legjobb módja, hogy lendületesen indítsa a napját. A citrom C-vitamint tartalmaz, a méz pedig kiváló antibakteriális tulajdonságokkal bír, segít semlegesíteni a Helicobacter pylori baktériumot a gyomorban, meggátolja a puffadást és a különböző emésztési zavarok kialakulását. A méz véd még a megfázás ellen, és segít megelőzni az ínybetegségeket is.

07:15 – Masszázszuhany

Nem csak gyorsabb, mint a fürdés, de gazdaságosabb is, és növeli a pulzusszámot, javítja a vérkeringést. Gyorsítja a vér áramlását, segít méregteleníteni. Extralendületet ad, ha néhány csepp illóolajat szétszór a zuhanyfülkében, a meleg víz hatására ugyanis energizáló gőz képződik.

07:30 – Frizura

Az ápolt haj segít, hogy szexisnek és magabiztosnak érezze magát. Pszichológusok szerint azoknak az embereknek, akik elégedetlenek a hajukkal, alacsonyabb az önbecsülésük, mint azoknak, akik frissen mosott hajjal vágnak neki egy új napnak.

07:40 – Kényelmes fehérnemű

Az alakformáló fehérneműk segítenek karcsúbbnak látszani, de nem tesznek jót a gyomornak és az alsó izmoknak. A műszálas darabok könnyen allergiát és gombásodást okozhatnak, a tangák pedig egyrészt apró hámsérüléseket eredményezhetnek, másrészt a mozgás során a végbél irányából a hüvelybe terelhetik a bacilusokat. A legjobb, ha régimódi pamut alsóneműt vesz fel, amely kényelmes és jól szellőzik.

08:00 – Energiát adó reggeli

A legjobb recept: este tegyen két marék nyers zabot, 1-1 kanál mazsolát, diót, mandulát egy tálba, öntse le friss narancs- vagy ananászlével, és tegye éjszakára a hűtőbe. Reggel, fogyasztás előtt tegyen rá pár szelet friss almát, joghurtot, őrölt vegyes magvakat. Ez a reggeli megfelelő arányban tartalmaz fehérjét, egészséges zsírokat és szénhidrátot, és rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalma is nagy.

08:30 – Olvasás utazás közben

Ha teheti, olvasson utazás közben. Jótékony hatással van az agyműködésre, és nem mellesleg meggátolja, hogy végigtapogassa a környezetét, ami tele van baktériumokkal.

09:00 – E-mailek ellenőrzése

Akár a fele munkaidőt is a levelek olvasásával tölthetjük – derül ki egy felmérésből. Ettől persze mindenki fáradt, frusztrált és nem halad a munkájával. Célszerű reggel átnézni a leveleit, és kiválogatni, mi az, ami sürgős, és mi az, ami várhat.

10:30 – Tízóraira szárított gyümölcsök

A vashiány okozhat vérszegénységet, amelynek egyik leggyakoribb tünete a fáradtság. Az aszalt gyümölcsök, mint például a sárgabarack és a szilva vasban gazdagok. Délelőtt pár szem szárított gyümölcs segít a koncentrálásban.

12:00 – Beszélgetés

A társadalmi kapcsolatok jó hatással vannak a közérzetre. Beszélgessen a munkatársaival, barátaival. Bizonyított, hogy akiket támogatnak, akiket pozitív hatások érnek, azok jobban vigyáznak az egészségükre.

13:00 – Egészséges ebéd

A legtöbb szendvics vagy éttermi fogás túl nagy mennyiségű sót tartalmaz. A sós ebéd dehidratálja a szervezetet, ami rövid távon hatással lehet a koncentrációs képességre, hosszú távon emelheti a vérnyomást, növelheti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Fontos, hogy az ebéd végén mindig fogyasszon egy kis zöldséget vagy gyümölcsöt. Segítségükkel megőrizhető az egyensúly.

13:15 – Cukormentes rágógumi

Ha étkezés után nem tud fogat mosni, rágjon 20 percig xylites rágógumit. A xyilit ugyanis gyengíti a savkeltő baktériumok erejét, így véd a fogszuvasodás ellen. Még egy érv a rágózás mellett: azok, akik étkezés után rágóztak, később kevésbé éheztek meg.

13:20 – Rövid séta

Próbáljon elszabadulni kicsit az irodából. Már egy negyedórás séta is lehet vércukorszint-csökkentő, segíti a vér áramlását az agyban. Frissen térhet vissza a munkába.

15:30 – Délutáni álmodozás

Ha elakadt a munkában, álmodozzon kicsit! Képzelje el, hogy egy gyönyörű strandon van vagy bárhol, ahol biztonságban érzi magát és boldog. Jobban fogja érezni magát, és a megoldást is könnyebben megtalálja a problémáira.

17:00 – Meditáció
Hazafelé hallgasson zenét, végezzen könnyű meditációs gyakorlatokat. Így könnyebben tud elszakadni a munkától.

17:30 – Egy kis edzés télen is

A hideg levegő irritálja a torkot, érzékenyebbé tesz, ezért télen sportoljon edzőteremben. Háromszor egy óra egy héten, és máris sokat tett az egészségéért.

18:30 – Szauna

Sportolás után lazítson szaunában vagy gőzfürdőben. Bizonyított, hogy akik rendszeresen járnak ilyen helyekre, azoknál lényegesen kevesebbszer alakul ki nátha. Tisztító és immunerősítő hatású.

19:00 – Kellemes pillanatok

Gondolja át, mitől érezte magát igazán szexisnek: ez lehet egy dalhoz kapcsolódó kellemes emlék, egy bizonyos személy, a kedvenc illata. Hunyja be a szemét, és élje újra ezeket a pillanatokat. Egy könnyű vacsora a párjával, a családjával ellazítja.

20:30 – Hobbi

Bármilyen kreatív tevékenység nagyszerű módja annak, hogy boldogabbnak érezze magát. Az egyszerű, ismétlődő mozdulatok lehetőséget teremtenek, hogy átgondolja mindazt, ami a nap folyamán történt önnel, és hogy új gondolatok, elképzelések szülessenek.

21:00 – Forralt bor

Tudta, hogy az almabor nagy mennyiségű antioxidánst tartalmaz? Forralja fel, adjon hozzá fűszereket (szegfűszeget, fahéjat) és kortyolgassa el. Garantáltan felmelegíti és segít megőrizni egészségét.

22:00 – Köszönöm napló

Írja le, mitől volt jó a napja. Meglátja, egyszerű módja annak, hogy boldoggá tegye magát.

22:30 – Korai lefekvés

Szüksége van ébresztőórára ahhoz, hogy reggel felébredjen? Akkor nem alszik eleget. A pihent emberek boldogabbak és hatékonyabbak. Aludjon el úgy, hogy mosolyog és elképzeli, hogy másnap úgy ébred, hogy tele van energiával. A szobában legyen hűvös, de ha szükséges, használjon meleg vizes palackot, ami hatékony fájdalomcsillapító.

Ezek is érdekelhetik!

TÖLTŐDJÖN FEL ENERGIÁVAL ÉS VITAMINOKKAL!

ZÖLDSÉGEKBŐL NYERT ENERGIA

Hozzászólások

Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
5 baki, amit feltétlenül kerülj el hengerezés közben
Már az amatőr sportolók körében is egyre népszerűbb az SMR henger használata. A módszer hatékonyságához azonban elengedhetetlen a helyes kivitelezés. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat.
Életmódváltás szakértői szemmel 2. – Hogyan segít a dietetikus?
A kiegyensúlyozott étrend az életmódváltás és a fogyás egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb pillére. Hogyan segít az egészséges táplálkozási szokásokat kialakítani a szakember?
Fizess elő egy évre a Diéta és Fitnesz magazinra, és nyerj városi kerékpárt!
Fizess elő egy évre 4200 Ft-ért, olvasd elsők között magazinunkat, és nyerd meg a Lynx Lady Carribean City kerékpárt!
Életmódváltás szakértői szemmel 1. – Mit javasol az orvos?
Bár az étkezésünk megreformálása elméletben könnyűnek tűnhet, a megvalósítás nem mindig egyszerű... Dr. Gajdács Ágnes obezitológus néhány fontos tudnivalót oszt meg az életmódváltásról.
Mentás csokipuding: hűsítő desszert a forró napokra
Ha egy könnyű, frissítő-hűsítő édességet szeretnél készíteni, mindenképpen érdemes kipróbálni a mentás csokipudingot!
Egészségteszt: Vajon eleget iszol?
Tesztünkből kiderül! Ahhoz, hogy hidratálj maradj, fontos folyamatosan – nyáron pedig még inkább – odafigyelned a folyadékbevitelre.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.