Nyakunkon a nyári szezon, ideje megszabadulni a télen felszedett extra kilóktól. A jó idő rengeteg teret ad a szabadtéri sportoláshoz, ám a folyamat korántsem csak a testmozgáson múlik.

Nyári bombaforma? A hatékony zsírégetés alapjai

Mire van szükség ahhoz, hogy jó formában legyünk a nyáron? Egyrészről feszesítésre, hiszen az izom lesz az, ami teltté teszi majd az idomokat és formássá varázsolja az alakunkat. Másrészről viszont az izom csak és kizárólag akkor fog látszani, ha nem fedi vastag zsírréteg. Lássuk, mit érdemes tudni a nyári “lapos has, kerek popsi” kombóhoz!

A nyári forma alapkövei

lapos has kerek popsi

Fotó: fitguru.hu

Nem nehéz kitalálni, hogy az egyenlet egyik részéhez, az izomépítéshez konditeremre, vagy legalábbis súlyzós edzésre van szükség, hiszen ez az a mozgásforma, ami a leghatékonyabban, a legrövidebb idő alatt hoz látványos eredményt. Ám ne kövessük el azt a hibát, amit sok nő elkövet: ne hanyagoljuk el a felsőtest edzésünket sem! A combok és a popsi a legtöbb hölgynél előnyt élvez – érthető okokból –, ám ahhoz, hogy testünk összképe ne legyen amorf, a váll, karok, hát, has és derék edzése is ugyanolyan fontos! Sőt, a core izomzat felel azért, hogy az ízületeink és a testünk elbírja az egyre növekvő súlyokat, amit a fenék és lábedzés során használunk. Ahhoz azonban, hogy az izomzat megfelelő ütemben növekedjen, a táplálkozásra is oda kell figyelni – és ezzel el is érkeztünk a nyári bombaforma másik fontos tényezőjéhez, a zsírégetéshez.

Így ég a zsír

A zsírégetés akkor a leghatékonyabb, ha kardio jellegű mozgást végzünk, ami a súlyzós edzéssel szemben jóval nagyobb pulzusszámmal, ezáltal pedig intenzívebb mozgással jár. A zsírégetés akkor a leghatékonyabb, ha a pulzusunk a 120-140 közötti tartományban mozog. Ezt érdemes minden nap, vagy legalább heti 4-5 alkalommal elvégezni, hiszen így égetjük el a felesleges zsírraktárakat. A táplálkozás pedig azért fontos, hogy a testünk ne tudjon ez idő alatt vésztartalékot felhalmozni. Tehát rá legyen kényszerítve, hogy a már meglévő zsírraktárakat használja fel.

A táplálkozás során három makronutriensre kell kiemelt figyelmet fordítanunk:

  1. Fehérje
  2. Szénhidrát
  3. Zsír

A zsír mennyiségére érdemes nagyon figyelni, és telítetlen forrásból bevinni a szervezetbe (pl.: halak, avokádó, olajos magvak, lenmagolaj, stb.) A szénhidrátot folyamatosan csökkentenünk kell annak érdekében, hogy testünk ne azt használja fel energiaforrásként – a gyors felszívódású fajtákat (pl.: fehér búzaliszt, cukor, stb.) pedig célszerű lassú felszívódásúakra cserélni (pl.: teljes kiőrlésű liszt, barna rizs, quinoa, stb.) A fehérje az egyetlen a három makro közül, amiből többet lehet megenni, mint amennyit általánosságban fogyasztunk. Nagy mennyiségű fehérjét tartalmaznak a húsok (pl.: csirke), a növények egyes fajtái (pl.: szója), a halak (pl.: lazac, tonhal) vagy a tojás (a fehér része). Amennyiben ezek rendben vannak – és csakis akkor –, célszerű lehet táplálékkiegészítőkkel is kiegészíteni a repertoárt!

A táplálékkiegészítők fontossága

Sok nőtől hallani azt a tévhitet, hogy “a táplálékkiegészítők károsak”, vagy “a pasiknak valók”. Pedig csak és kizárólag olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek a mindennapi élelmiszereinkben vagy a saját testünkben is fellelhetőek, csupán a kor előrehaladtával vagy egyes élethelyzetekben (pl.: betegség, naphiány, stb.) fokozottan szükségessé válik a fogyasztásuk. A diéta legfontosabb táplálékkiegészítői kétségtelenül a fehérje és a különböző zsírégetők. A protein shake ugyanazt a fehérjét tartalmazza, amit a fentebb említett fehérjeforrásokban is megtalálhatunk. Csupán a többi felesleges tápanyag (pl.: telített zsírok) nélkül. A zsírégetők pedig főleg olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek a testünkben alapból is megtalálhatóak (pl.: L-karnitin), vagy minden nap fogyasztjuk (pl.: koffein). Amennyiben tehát el szeretnénk érni a nyári csúcsformánkat, érdemes először a mozgással és az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással kezdeni. Majd amikor ezek már rendben vannak, táplálékkiegészítők használatával felgyorsítani a fogyást!

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Hogyan védjük meg a hajunkat a nyári napsütéstől
Felmerülhet a kérdés, hogyan védhetjük meg frizuránkat a nap káros hatásaitól és gondozhatjuk nyáron a legjobban. Összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket!
Az egészséges napfürdő 7 szabálya
Miközben ma már a gyenge napsütés is rendkívül veszélyes UV-sugárzást jelent a bőrnek, addig a szervezet számára nélkülözhetetlen D3-vitamin előállításához mindenképpen kell a napfény. Akkor mi legyen a napozással?
12 szépségtipp, ha sosincs időd magadra
Folyton rohansz, és arra is alig van időd, hogy reggelente megmosd a fogad és megfésülködj? Ugyanakkor te is szeretnél tündökölni? Akkor ezeket a szuper ötleteket neked találták ki.
Kiderült, kik a világ legegészségesebb emberei, lesd el a titkuk!
A világ különböző pontjain más-más trükkökkel tartják formában agukat a hölgyek.
Itt a nagy szerelmi horoszkóp: augusztusban megtalálod az igazi párod
Lássuk, neked vajon mit ígérnek a csillagok!
Kipróbálta már a kender termékeket?
A kender a kannabisz családjába tartozó növény, amely a CBD olaj alkotó elemeinek fő forrása. Sok ember egyre többet olvas, hall a CBD termékek hatásáról, de eddig fenntartásai voltak, hiszen sokan összemossák a tiltott vadkenderrel.
Egyre gyakoribb az ételallergia. Ismerd fel a jeleket!
Sajnos mind többen akadnak, akik érzékenyek egyik-másik ételre. Az ilyen allergiát nem szabad félvállról venni, mert súlyos tünetekkel is járhat, ám egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a kellemetlen reakciókat.
5 nyári étel, ami látványosan felpörgeti a fogyást
Mutatjuk, mit érdemes enni, hogy gyorsabban eltűnjenek a kilók!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.