A reggeli ébredés után mindenki szereti egy kicsit átmozgatni az éjszak elgémberedett izmait. Mindez ösztönös, hiszen szüksége van a testünknek nyújtásra. Egészséged megőrzéséhez, nyújtózkodj hát minél többet!

Fontos a nyújtás! Íme a legjobb streching gyakorlatok

Az idő múlásával izmaink egyre kötöttebbé válnak, az ízületek egyre nehezebben mozdulnak. Olyan egyszerű tevékenységek is, – amit korábban gond nélkül elvégeztünk- gondot okozhatnak, mint egy cipő befűzése, vagy egy ruha hátsó cipzárjának felhúzás. Erre mind-mind megoldást jelenthet egy rendszeres nyújtás, vagyis stretching program, ami az izmokat újra rugalmassá teszi és ismét könnyebbé válik a mozgást. Ráadásul nem csak testünkre, de lelkünkre is kitűnő hatással lehetnek a gyakorlatoknak. Óriási előnye, hogy szinte bárhol elvégezhetjük, és időnkből is csak néhány percet vesz igénybe.

nyújtás ízületek

Az ízületek védelmében soha ne feledkezz meg a bemelegítésről és a nyújtásról!
Fotó: Shutterstock

Milyen kedvező hatásai vannak a stretcing gyakorlatoknak?

  1. Naponta kerülünk olyan stresszhelyzetbe, ami az izmok feszültségét okozza.
  2. A gyakorlatok segítségével a izmokat ellazítjuk, ezáltal a stresszt is levezetjük. Hallgassunk mozgás közben relaxációs zenét!
  3. Az idegrendszerre is kedvező hatással van, hiszen a gyakorlatok közben a figyelmet a légzésre, a nyújtás-ellazulás fázisokra fordítjuk. Ezáltal csökken a belső feszültség, feloldódunk és kikapcsolódunk.
  4. Ezekkel a gyakorlatokkal megelőzhetjük az izomláz kialakulását. Segíti a tejsav és más salakanyagok kiürítését az izomból, ami így gyorsabban regenerálódik, hamarabb képes kipihenni egy-egy fárasztó igénybevételt.
  5. Ráadásul izmaink szebb formálódását is segíti, hiszen az izomrostot körülvevő hártya nyújtása biztosítja az izom megvastagodását, megerősödését.
  6. Nyújtás során megváltozik az izom hossza, tónusa, minek következtében jobb lesz a vérellátás. A szövetek anyagcseréje fokozódik.
  7. Ülőmunkát végzőknek különösen fontos, hiszen az állandóan feszes izmok helytelen ronda testtartást eredményeznek, ez befolyásolhatja szerveink működését. A hát- és mellizmok nyújtásával szebb, egyenesebb tartást érhetünk el.
  8. A comb és a csípőhajlító izmok nagyobb mozgásterjedelme, hajlékonysága, mozgékonysága csökkenti a terhelést a gerincről, ami a hátfájást okozza.

 

Hideg izmot ne nyújtsunk, a stretching gyakorlatokat mindig előzze meg egy 8-10 perces bemelegítés. Kocogjunk, biciklizzünk, vagy végezzünk gimnasztikai gyakorlatok, mint: fejkörzés, karkörzés, törzskörzés, törzshajlítás, térd-, csípőkörzés, guggolás.

– Kerüljük a hírtelen mozdulatokat,

– A gyakorlatokat lassú tempóban, hajtsuk végre.

– Ne rugózzunk. Tartsuk 15 másodpercig egy helyben, azután nyújtsuk még egy kicsit jobban.

– Ismételjük meg 3-4-szer, de sose nyújtsuk a fájdalomhatáron túl.

– Mindig „belülről kifele” és a nagyobbtól a kisebb fele haladjunk. Vagyis kezdjük a gerinc menti, törzs izmok lazításával. Aztán következzen az alsó, majd a felső végtagok nyújtása.

– Fontos, hogy a nyújtás és a légzés összhangban legyen. A legtöbb esetben gyakorlat aktív szakaszában fújjuk ki a levegőt.

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

A savanyú káposzta maga a csoda, ennyi mindenre jó!
Sokan esküsznek a savanyú káposzta áldásos hatásaira, melyekre ilyenkor, a járványos időszakban nagy szüksége lehet a gyengülő immunrendszernek.
A titokzatos karotin, amit minden nőnek ismernie kell
Akármilyen furcsán hangzik, a barnulást elősegítő kenceficéken kívül zöldségekkel és gyümölcsökkel is lehet barnulni.
Diétás nasi? Ilyen is létezik
Valljuk be őszintén, a nassolás rossz szokás, de ha fogyókúrázás közben sem tudunk lemondani róla, akkor sem kell kétségbeesni, csak érdemes egy kicsit átgondolni mit rágcsáljunk. Íme, egy remek recept:
Segítünk, hogy elkerüld a sportsérüléseket
Az edzések alatt szerzett sérülések nagyon fájdalmasak tudnak lenni és általában sok időbe telik, míg teljesen felépülsz.
Néhány diétás szabály, ami felturbózza a fogyást
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.