Oldal kiválasztása
A mediterrán diéta egyike a legnépszerűbb étrendeknek az egészséges életmód hívei között. Bővelkedik gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonákban, hüvelyesekben és olívaolajban, előtérbe helyezi a hal és a csirkehús fogyasztását, a vörös hús és vörösbor pedig mérsékelt mennyiségben ugyan, de szintén jelen van a diétában. A diéta célja elsősorban nem a fogyás, de segít az optimális testsúly elérésében, egyensúlyban tartja a vércukorszintet, csökkenti a depresszió, a szív- és érrendszeri betegségek és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát. Nem is kérdés tehát, hogy érdemes-e kipróbálni – vágjon bele bátran! Apró lépések, hogy átalakítsa az étrendjét, és szokásává váljon az egészséges táplálkozás, és néhány ötlet, hogy mi kerüljön a tányérra.

A megunhatatlan mediterrán diéta

1. ELŐ AZ OLÍVAOLAJJAL!

Az olaj gazdag antioxidáns tulajdonságú A- és E-vitaminban, melyeknek fontos szerepük van a káros szabad gyökök semlegesítésében. Egyszeresen telítetlen zsírfajta, csökkenti az úgynevezett rossz koleszterin (LDL koleszterin) szintjét. Mintegy nyolcszázféle olaj létezik, színük a világossárgától a sötétzöldig változhat. Az extraszűz kifejezés az első sajtolásból (tisztán mechanikai úton) származó olajat jelenti – ez kiváló minőségű, jóízű, és a tápértéke magas.

A szűz olívaolaj a második vagy harmadik sajtolásból származik, szintén mechanikai úton. A sima, nem szűz olívaolaj a negyedik sajtolásból származik, és nem tisztán mechanikai úton nyerik, hanem pluszhőhatással és vegyi kezeléssel, ezért ez már gyenge minőségű, élettani hatásai nem igazán érvényesülnek.

2. EGYEN SOK HALAT!

A mediterrán étrendben a hal nagyon fontos szerepet tölt be – különösen az olyan zsíros fajták, mint a lazac, a szardínia és a makréla. Ezek ugyanis gazdag forrásai a szív egészségére és az agyműködésre jótékonyan ható ómega 3 zsírsavaknak. A kevésbé zsíros halak, mint például a tőkehal vagy a tilápia pedig jó fehérjeforrás. Ha jelenleg nem fogyaszt sok halat, egyszerűen nevezzen ki egy „halnapot”, amikor ebédre vagy vacsorára hal kerül a tányérjára. A hal gyorsan, egyszerűen elkészíthető sütőpapírban vagy alufóliában: nincs kosz, rendetlenség, csak a finom falatok.

3. NE IDEGENKEDJEN A ZÖLDSÉGEKTŐL!

Átgondolta az étrendjét, és megállapította, hogy alig fogyaszt zöldséget? Itt az idő változtatni! Első körben legyen a cél napi két adag zöldség: szórjon spenótot a reggeli smoothie-jába, rágcsáljon uzsonnára nyers brokkolit, pirítson snacknek kelkáposztalevelet. Lassan, fokozatosan növelheti az adagok számát, a mennyiséget.

4. FOGYASSZON TELJES KIŐRLÉSŰ GABONÁKAT!

Próbálja elhagyni az étrendjéből a finomított gabonákat. A quinoa gyorsan megfő, kásaként, köretként egyaránt fogyasztható, így akár a hét több napján is gazdagíthatja vele az étrendjét. Az árpa tele van rosttal, és bár főleg a töltött káposzta és a sólet alapanyagaként ismert, rendkívül sokoldalú gabonaféle: készülhet belőle leves, köret, rizottó, kása, de főzeA lékek dúsítására is alkalmas. A zab tökéletes választás édes és sós ételek készítéséhez egyaránt. Váltson teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre, pékárura. Ha nehéznek érzi az átállást, az első időben keverje a fehér lisztet a teljes kiőrlésűvel, majd egyre csökkentse az előbbi mennyiségét, végül teljesen hagyja el.

5. GAZDAGÍTSA ÉTRENDJÉT OLAJOS MAGVAKKAL!

A dió, mandula, kesudió, pisztácia mindegyike tökéletes délutáni snack, hiszen ezeket könnyen magával viheti, és egészséges olajokban, vitaminokban, tápanyagokban gazdagok. Ha a megszokott kekszek, készen kapható energiaszeletek helyett egy maréknyi olajos magot fogyaszt, az étrendje sokkal kevesebb üres kalóriát, hozzáadott cukrot és sót fog tartalmazni.

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

6 hatásos arcpakolások nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
7 ötlet, hogy többet sportoljon az egész család
Ha a gyermek azt látja, hogy anyu és apu nem sportol, bizony felteszi a kérdést, akkor ő miért tenné? Mutassunk jó példát, szoktassuk rá az egész családot az aktív kikapcsolódásra.
Ez az egyetlen őszinte fotó, amit Kim Kardashian megosztott a testéről
Kim Kardashian patikamérlegen adagolja a tökéletesre szabott pózolást, de talán életében először egy igazán őszinte fotót sikerült megosztania, aminek még az üzenete is segíthet olyanoknak, akik hasonló tünetekkel harcolnak.
Hová menjünk hétvégén? – Programajánló
Visszatért a kánikula, így erre a júliusi hétvégére, csupa szabadtéri programot ajánlunk!
A 47 éves Sofia Vergara nem tud diétázni, de az alakja másról árulkodik
Azt mondja, hogy a mértékletesség a titka, de diétákat rendre elbukja. Mondja az alakján ez nem látszik.
5 otthon elvégezhető gyakorlat, ami gyilkolja a hasi zsírt
Öt szuper gyakorlat, amelynek segítségével elindulhatunk egy egészségesebb úton! A hasi zsír makacs, de nem legyőzhetetlen, és otthon is tehetünk ellene, ha napi 15-20 percig ezeket a gyakorlatokat végezzük!
Barna rizzsel a narancsbőr ellen? Igen!
Helytelen táplálkozás mellett akár tizenéves lányoknak is lehet narancsbőrös a combja, a feneke. A legjobb mód a megelőzés, de ha erről már lekéstünk, akkor is van lehetőség a bőr felületének javítására.
Duci kislányból tündöklő nő lett Radics Gigi
Azt mondja, változtatni csak önmagunkért érdemes, másoknak ne akarjunk megfelelni. Radics Gigi rengeteget fogyott az elmúlt években, a finom ételekről nem akar lemondani, boldog és jól érzi magát a bőrében.
Vízen lebegő piknikasztal hódít a neten
Akik inkább a vízben kártyáznának, uzsonnáznak, és hőségben eszükben sincs kimenni a vízből, azok imádni fogják ezt a lebegő piknikasztalt.
Habzsi-dőzsi: 7 mód, hogy ne hízzon a nyaralás alatt
Csapdák, amik miatt nyaralásról hazatérve képtelenek vagyunk begombolni a nadrágunkat.
Mihalik Enikő fürdőruhás képeit csak csodálni lehet
Egyszerűen imádjuk Mihalik Enikő friss, fürdőruhás képeit.
Mi az a poliol (cukoralkohol), és mit kell tudni róla?
Diéta, vagy betegség miatt, egyre többen törlik az étrendjükből a cukrot. A különböző helyettesítőkről sokat írtunk már, de melyek tartoznak a poliolok, vagyis a cukoralkoholok közé?
Nagyon sokat fogyott Cseke Katinka - fotó
Cseke Katinka életében sok változás történt az elmúlt hetekben. Nemcsak a Jóban Rosszban sorozattól búcsúzott, hanem a túlsúlytól is.
Hitelesen! Táplálkozási tanácsok kismamáknak
Mikre kell odafigyelnünk a várandósság alatt, és hogyan válogassuk össze azt az étrendet, ami mind a mamának, mind a babának megfelel?
7 csodaszép zuhanyzó, ami alatt állandóan énekelnénk
Inspirálódjon ezekkel a csodás zuhanyzókkal!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.