Oldal kiválasztása
A mediterrán diéta egyike a legnépszerűbb étrendeknek az egészséges életmód hívei között. Bővelkedik gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonákban, hüvelyesekben és olívaolajban, előtérbe helyezi a hal és a csirkehús fogyasztását, a vörös hús és vörösbor pedig mérsékelt mennyiségben ugyan, de szintén jelen van a diétában. A diéta célja elsősorban nem a fogyás, de segít az optimális testsúly elérésében, egyensúlyban tartja a vércukorszintet, csökkenti a depresszió, a szív- és érrendszeri betegségek és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát. Nem is kérdés tehát, hogy érdemes-e kipróbálni – vágjon bele bátran! Apró lépések, hogy átalakítsa az étrendjét, és szokásává váljon az egészséges táplálkozás, és néhány ötlet, hogy mi kerüljön a tányérra.

A megunhatatlan mediterrán diéta

1. ELŐ AZ OLÍVAOLAJJAL!

Az olaj gazdag antioxidáns tulajdonságú A- és E-vitaminban, melyeknek fontos szerepük van a káros szabad gyökök semlegesítésében. Egyszeresen telítetlen zsírfajta, csökkenti az úgynevezett rossz koleszterin (LDL koleszterin) szintjét. Mintegy nyolcszázféle olaj létezik, színük a világossárgától a sötétzöldig változhat. Az extraszűz kifejezés az első sajtolásból (tisztán mechanikai úton) származó olajat jelenti – ez kiváló minőségű, jóízű, és a tápértéke magas.

A szűz olívaolaj a második vagy harmadik sajtolásból származik, szintén mechanikai úton. A sima, nem szűz olívaolaj a negyedik sajtolásból származik, és nem tisztán mechanikai úton nyerik, hanem pluszhőhatással és vegyi kezeléssel, ezért ez már gyenge minőségű, élettani hatásai nem igazán érvényesülnek.

2. EGYEN SOK HALAT!

A mediterrán étrendben a hal nagyon fontos szerepet tölt be – különösen az olyan zsíros fajták, mint a lazac, a szardínia és a makréla. Ezek ugyanis gazdag forrásai a szív egészségére és az agyműködésre jótékonyan ható ómega 3 zsírsavaknak. A kevésbé zsíros halak, mint például a tőkehal vagy a tilápia pedig jó fehérjeforrás. Ha jelenleg nem fogyaszt sok halat, egyszerűen nevezzen ki egy „halnapot”, amikor ebédre vagy vacsorára hal kerül a tányérjára. A hal gyorsan, egyszerűen elkészíthető sütőpapírban vagy alufóliában: nincs kosz, rendetlenség, csak a finom falatok.

3. NE IDEGENKEDJEN A ZÖLDSÉGEKTŐL!

Átgondolta az étrendjét, és megállapította, hogy alig fogyaszt zöldséget? Itt az idő változtatni! Első körben legyen a cél napi két adag zöldség: szórjon spenótot a reggeli smoothie-jába, rágcsáljon uzsonnára nyers brokkolit, pirítson snacknek kelkáposztalevelet. Lassan, fokozatosan növelheti az adagok számát, a mennyiséget.

4. FOGYASSZON TELJES KIŐRLÉSŰ GABONÁKAT!

Próbálja elhagyni az étrendjéből a finomított gabonákat. A quinoa gyorsan megfő, kásaként, köretként egyaránt fogyasztható, így akár a hét több napján is gazdagíthatja vele az étrendjét. Az árpa tele van rosttal, és bár főleg a töltött káposzta és a sólet alapanyagaként ismert, rendkívül sokoldalú gabonaféle: készülhet belőle leves, köret, rizottó, kása, de főzeA lékek dúsítására is alkalmas. A zab tökéletes választás édes és sós ételek készítéséhez egyaránt. Váltson teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre, pékárura. Ha nehéznek érzi az átállást, az első időben keverje a fehér lisztet a teljes kiőrlésűvel, majd egyre csökkentse az előbbi mennyiségét, végül teljesen hagyja el.

5. GAZDAGÍTSA ÉTRENDJÉT OLAJOS MAGVAKKAL!

A dió, mandula, kesudió, pisztácia mindegyike tökéletes délutáni snack, hiszen ezeket könnyen magával viheti, és egészséges olajokban, vitaminokban, tápanyagokban gazdagok. Ha a megszokott kekszek, készen kapható energiaszeletek helyett egy maréknyi olajos magot fogyaszt, az étrendje sokkal kevesebb üres kalóriát, hozzáadott cukrot és sót fog tartalmazni.

Hozzászólások

Minek köszönhette gyönyörű alakját Grace Kelly?
Szakértők szerint szigorú, de nagyon egészséges étrendet követett Grace Kelly, aki valóságos megszállottja volt a kézápolásnak is.
40 tényleg hasznos trükk, amit minden sportolónak látnia kell
Érdemes megnézni őket, mert biztos talál köztük olyan trükköt, ami önnek is hasznos lesz.
Karácsonyig leadna pár kilót? Segítünk elérni a célját!
A karácsony sok családban a hatalmas evésekről, mesés ünnepi menükről szól. Miért akarunk hát éppen akkorra lefogyni?
A másnapi ruhában fekteti le gyermekeit az anyuka, hogy elkerüljék a reggeli rohanást
Nikkel allergia! Jobb, ha nem csak az ékszerekre figyel!
Nikkel főként egyes ékszerekben, bizsukban található, ám Dr. Moric Krisztina allergológustól megtudtuk, hogy  bizonyos ételek is nagyobb mennyiségben tartalmazhatják. Fontos ismerni, hogy melyek ezek az élelmiszerek, mivel fogyasztásuk akkor is tüneteket okozhat, ha bőrünk nem érintkezik nikkel tartalmú tárggyal.
S. O. S. - Azonnali életmódváltás, hogy visszanyerje egészségét!
Ha az orvosa azonnali életmódváltást javasolt, akkor nincs idő várakozni! Az alábbi hat pontot vegye komolyan, és változtasson az életén! Tegye meg az egészsége érdekében!
Madaras Norbert: „Az a lényeg, hogy a nő magának akarjon megfelelni”
Te is ismersz olyan nőt, akit valósággal felőröl az állandó megfelelési kényszer? Esetleg egy vagy közülük? Pedig a férfiak szerint egy nő nem is tehetne rosszabbat magával, minthogy folyamatos külső elvárásoknak akar megfelelni.
Megnyílt az első "csendes" fodrászat
Önt is idegesíti, ha valaki folyamatosan beszél a fodrásznál? Jobban szeretné, ha csendben készülne el a frizurája?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.