Sokaknak nem okoz gondot, hogy napközben ügyeljenek arra, mikor és mennyit esznek. Aztán este leheverednek a kanapéra, és onnantól eluralkodik a káosz, megkezdődik a csipegetés, falatozgatás. Ez a rossz szokás pedig könnyen a testsúly gyarapodásához vezet. Néhány jó tanács, hogyan mondjunk nemet az esti nassolásra.

Így szokhatsz le könnyen az esti nassolásról

Sokszor még az az ember is könnyebben csábul el este, aki normálisan evett napközben. De aki időhiányra és a tennivalókra hivatkozva elhanyagolja a napközbeni evést, az este egészen biztosan fejest ugrik a hűtőbe – vagy betér a legközelebbi gyorsétterembe, mielőtt hazamenne egy strapás nap után. Az éhség okozta feszültséget ugyanis nagyon nehéz elviselni. Nyakunkon a tavasz, ideje leszámolni a hosszú téli estéken kialakult késő esti evés rossz szokásával.

Éhezés helyett táplálkozzon kiegyensúlyozottan

Napi négy salátalevéllel a gyomrában estére kellően ideges lesz az ember. Ez a feszültség könnyen a kekszesdobozhoz vagy a pizzarendeléshez kergeti a kimerült éhezőt. Sokkal hasznosabb, ha minden étkezést betartunk, a bőséges, fehérjében gazdag reggelit kövesse egy kétfogásos ebéd, majd egy könnyed, de értékes tápanyagokban gazdag vacsora. Mondjuk egy szelet hús sok zöldséggel, egy kanálnyi barna rizzsel. Ha ezt esszük vacsorára, sokkal könnyebb lesz uralni a sóvárgást, hiszen azt már nem a fizikai éhezés okozza, hanem a lelki. Ha ezt felismerjük, akkor meggyőzhetjük magunkat, hogy nem a nassolás a gyógyír a bajunkra.

Kanapészörf helyett sétáljon!

Milyen jó is vacsora után elnyújtózni a kanapén, kézbe venni a távirányítót, és azon dolgozni, hogy találjunk valami nézhető filmet. De a szakértők azt mondják, a legrosszabb, amit tehetünk, ha a bőséges vacsora után leheveredünk. Azt tanácsolják, menjünk és sétáljunk egyet inkább, hogy gyorsabban meginduljon az emésztés. Persze, ha este kilenckor vacsorázunk, akkor már tényleg nem lesz kedvünk mozdulni. De ha korábban, mondjuk hatkor vagy hétkor, akkor még simán belefér egy félórás kör, sőt az esti filmről se maradunk le. Kutatások szerint már tíz perc séta megváltoztatja a hangulatunkat, jobb kedvűen pedig nem kellenek a vigasztaló falatok.

Vacsora után mosson fogat!

A legegyszerűbb trükk, mégis ritkán jut eszünkbe, a vacsora utáni azonnali fogmosás. Ezzel elejét vehetjük a további majszolgatásnak, hiszen kinek van kedve háromszor-négyszer nekifogni a fogmosásnak?

Foglalja le a kezét!

Sokan unalomból esznek, csak hogy legyen valami a kezükben, hogy matathassanak. Viccesen azt is mondhatnánk: tekergessenek bűvös kockát. De tényleg az a megoldás, ha lefoglalják a kezüket. Kinesztetikus típusnak is nevezik a matatókat, akik mindig játszanak a kulccsal, a tollal, mert csak így tudnak fi gyelni. Konkrétan nekik találták ki a színezőket vagy a szudokut. Nekik mindenképpen szükségük van valamilyen apró tevékenységre ahhoz, hogy komfortosan érezzék magukat. De olyan idejétmúltnak gondolt hobbik is sokat segíthetnek, mint a kötés, a horgolás, a hímzés. Ezek még az agyműködésre, a memóriára és a szem-kéz koordinációra is nagyon jó hatással vannak. A lényeg, hogy ne chips meg mogyoró legyen a kezünkben, hanem bármi más.

Pihenőidőben ne dolgozzon!

Vannak, akik vacsora után még ellenőrzik a munkahelyi levelezést, majd feszültek, idegesek lesznek, és az evésbe menekülnek. A megoldás egyszerű, nem kell elrontani azt a kevés, pihenésre szánt időt, senki sem várhatja el tőlünk, hogy állandóan dolgozzunk. A bölcs franciák épp most hoztak egy törvényt ebben a témában, miszerint nem kötelezhető a munkavállaló munkaidőn kívül például a levelek olvasgatására. Milyen igazuk van!

Óvatosan az alkohollal!

Az esti sörözgetés, borozgatás sem lesz hasznunkra hosszú távon. Azzal semmi baj nincs, ha hetente egyszer-kétszer megiszunk egy kis pohárral, de akkor is tudnunk kell, hogy a lazításnak nem ez a legjobb módja. A sör 120–200 kalóriát tartalmaz poharanként, egy édes likőr vagy koktél elérheti akár az 500 kalóriát is, ami már nagyon sok.

Hogyan cselezzük ki a sóvárgást?

10+1 szívvédő nasi

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ez lesz a kedvenc diétás, nyári sütid: barackos ropogós
Ezt a diétás édességet pillanatok alatt elkészítheted, hidegen és melegen is isteni. 
Ezért nem mindegy, hogyan pótlod a magnéziumot
A magnézium a szervezet számos folyamatában fontos szerepet játszik, beleértve a vérnyomás és a vércukorszint szabályozását, az energiatermelést és a csontok optimális egészségének megőrzését.
Időnként nem árt egy kis takarítás: használd a turmixok erejét
Ilyenkor tavasszal érdemes kihasználni a rengeteg friss zöldség és gyümölcs gyógyító erejét. Igyunk minden nap turmixokat!
Ínhüvelygyulladás: Hogyan szüntethető meg a fájdalom és előzhető meg a visszatérése?
Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.
Nemcsak fogyni segít az eper! Érdemes többet enni belőle
Amellett, hogy finom, a diétát is támogatja, úgyhogy a szezonban megéri sokat fogyasztani belőle, mégpedig a következőképpen.
A legjobb tippek, hogy nyárra tökéletes formában légy
Kedvetlennek és állandóan kimerültnek érzed magad? Lehet, hogy te sem tudod leküzdeni a hosszú téli hónapok után jelentkező tavaszi fáradtságot.
Íme a legdurvább okok, amiért nem tudsz lefogyni
Salátát eszel salátával, megvonod magadtól a finom falatokat, még némi sportra is ráveszed magad, a mérleg mégsem mozdul. Vagy ha igen, akkor is csak felfelé. Mit csinálhatsz rosszul? El sem hiszed, milyen apróságokon múlhat a fogyókúra sikere.
Bazsalikom, a fűszerek királya
A bazsalikom egyike a legkedveltebb és legnagyobb becsben tartott fűszernövényeknek, ami nem is csoda, mert aromája egyedülálló és nagyon különleges növény. Sokszor emlegetik együtt a rozmaringgal: „a bazsalikom a fűszerek királya”, a „rozmaring a fűszerek királynője”.

Ajánlataink