Egészséges, finom, kalóriaszegény: a cukkinit érdemes minél többféleképpen elkészíteni, így akár mindennap beilleszthetjük a testsúlycsökkentő étrendbe!

Cukkini 10 variációban – Így készítsd el a diétás kedvencet, hogy soha ne und meg!

1. Nyersen

A leggyakrabban főzve, grillezve kerül a tányérunkra, pedig a cukkini nyersen is nagyon finom. Reszeljük le, keverjük el friss mentával vagy citrusfélékkel, esetleg más reszelt zöldségekkel, morzsolt sajtokkal, magvakkal – és már kész is az isteni előétel!

 

2. Marinálva

cukkini, marinált cukkini

Pácolva, savanyúságként is tökéletes
Fotó: Shutterstock

A cukkinit akár télire is elrakhatjuk, de akkor is finom, ha csak egy estére/éjszakára hagyjuk a marinádban. A felszelt cukkinit készíthetjük pesztóval vagy ecettel: néhány óra pihentetés után már kész is, kenhetjük pirítósra vagy kétszersültre egy kevés vöröshagymával, ricottával. De eltehetjük citromlével, tengeri sóval, friss csilivel is.

 

3. „Tócsniként”

Nemcsak „tészta” készülhet cukkiniből, de tócsni is. Reszeljük le a zöldséget, keverjük el felvert tojással, kevés teljes kiőrlésű liszttel, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk meg, fűszerezzük paprikával, korianderrel, majd formázzunk belőle kisebb pogácsákat és minimális olajon süssük ki. Joghurttal, friss zöldséggel tálaljuk.

 

4. Sushiként

A zöldségpucolóval vékonyra szelt cukkini tökéletesen helyettesíti az algát: göngyöljünk bele rákot, halat, tűzzük össze egy fogpiszkálóval, majd süssük ki grillen.

 

5. Kenyér vagy sütemény (kép)

csokis cukkinisüti

Fotó: Shutterstock

A cukkini tökéletes alapanyag, ha sütni kell vele. Készülhet belőle édes vagy sós finomság, hiszen ízre tökéletesen semleges, ugyanakkor nem túl száraz zöldség, vagyis könnyen összedolgozható a többi alapanyaggal. Készülhet belőle pizza, cukkinikenyér, brownie – a recepteknek csak a képzeletünk szabhat határt.

 

Hogyan készül a csokoládés cukkinisüti? Ide kattintva megtalálod a receptet!

 

6. Vega „húsgolyóként”

A húspogácsa és -golyó esetén kiválthatja a húst a zöldség. Ha vega hamburgert készítenénk, keverjük össze a pogácsa többi hozzávalóját reszelt cukkinivel, süssük ki, tálaljuk teljes kiőrlésű zsömlében.

 

7. Salsaként

Ha már unjuk a megszokott ízeket, dobjuk fel egy kis cukkinivel! Keverjünk a darabolt paradicsomhoz, grillezett kukoricaszemekhez, fekete babhoz, jalapenóhoz, fokhagymához és lime-léhez némi aprított cukkinit. És persze ne feledkezzünk meg a sóról, a petrezselyemről és a csiliről sem!

 

8. Csipszként

A zöldségekből készült csipszek mindig jó választásnak bizonyulnak, ha valamilyen egészséges rágcsára vágyunk. Persze nem a bolti, agyonsózott és bő olajban kisült változatra gondolunk. Készítsük el otthon, magunk, mindössze pár perc alatt. Szeljük vékonyra a cukkinit, hintsük meg olívaolajjal, fűszersóval, fokhagymával, majd előmelegített sütőben süssük ropogósra 10 perc alatt.

 

A cukkiniből készült csipsz receptjét ebben a cikkben találod meg!

 

9. Töltve

cukkini, töltött cukkini

A töltött cukkini laktató, mégis könnyű fogás lehet
Fotó: Shutterstock

Nincs más dolgunk, mint hosszában félbevágni a zöldséget, kikanalazni a húsát, és megtölteni a cukkinicsónakot ízlés szerint sovány darált hússal vagy más zöldségekkel. Sovány sajttal megszórva, aranybarnára sütve igazi finomságot tálalhatunk.

 

10. „Pörköltként”

Ahogy a többi tipp is mutatja, a cukkini remek húspótló. Apróra vágva készítsünk belőle vegetáriánus pörköltet, ízesítsük ízlés szerint sóval, borssal, hagymával; de a paprikás krumpliban is helyettesíthetjük vele a burgonya egy részét!

 

Diétás fogások cukkinivel

 

 

 

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.