Az ünnepi időszakban bizony nehéz mértéket tartani. De ha napokig, hetekig kontroll nélkül sokat eszünk, rövid időn belül jelentős súlytöbbletre tehet szert. Íme, néhány bevált jótanács a túlevés kiküszöbölésére.

Egyszerű módszerek, hogy elkerüld a túlevést

Egyél lassan!

Bizonyított tény, hogy akik nem habzsolnak, azok kevesebbet esznek, és nem mellesleg finomabbnak is érzik az ételeket. Mivel szervezetünknek időre van szüksége ahhoz, hogy érzékelje a gyomor megtelését, előállítsa a hormonokat, és azok eljussanak az agyba, ezért túl gyors evéssel könnyedén túlzásba eshetünk. Arról nem beszélve, hogy habzsolással még több levegő jut a gyomorba, ami növelheti az emésztési panaszokat. Aki nem bír lassítani a tempón, próbálja ki, hogy az ügyetlenebbik kezével eszik. Így garantáltan lassabban fog haladni, és elkerülhető a túlevés.

 

Ne éheztesd magad!

Amennyiben hajlamos vagy a túlzott kalóriabevitelre, akkor a legegyszerűbben úgy tudod ezt elkerülni, ha mellőzöd a hosszú étkezésmentes időszakokat. Ugyanis olyankor kezdődik a ghrelin nevű hormon túltermelése, ami azért probléma, mert ez a hormon felelős az éhségérzet kiváltásáért, és üres gyomor esetén kezd el fokozottan kiválasztódni. Jó hír, hogy amint eszünk egy kicsit, a ghrelin szintje rohamosan csökkenni kezd. A másik, sokkal kézenfekvőbb magyarázat: ha túl sokáig éheztetjük magukat, akkor nagy eséllyel rávetjük magunkat a finomságokra, és addig lakmározunk, amíg túl nem esszük magunkat.

 

Egy nagy pohár víz minden étkezés előtt

Ez a legkönnyebben alkalmazható módszer, hiszen bármilyen étkezési rendszert követsz, egy nagy pohár víz evés előtt belefér. Mint már említettük, a ghrelin hormon szintje rohamosan elkezd csökkenni, ha megtelik a gyomor. Ez pedig nem csak szilárd táplálékkal érhető el. Ha megiszol egy nagy pohár vizet, akkor már kevesebb étellel is jól fogsz lakni, így megakadályozható a túlevés.

 

Kezdd a könnyű, de tápláló fogásokkal!

Elsőként fogyaszd el a salátát, a zöldségköretet a hússal. A rostban gazdag zöldségek és a sovány fehérjék megtöltik a gyomrod, meggátolva a túlevést. Ezután megkóstolhatod a nehezebb, kalóriadúsabb ételeket is, de így elég lesz belőlük kisebb mennyiség is.

 

Apró trükkök túlevés ellen

  • Használj kisebb tányérokat!
  • Minden ételből válassz kisebb adagot!
  • Vigyázz az egészséges, diétás élelmiszerekkel: csak azért, mert kevesebb kalóriát tartalmaznak, nem ehetsz belőlük tripla mennyiséget!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Mire kell figyelni, ha télen a szabadban edzel?
A szabadban, tiszta levegőn végzett edzések amellett, hogy erősítik az izmokat, javítják a vérkeringést és erősítik az immunrendszert, csökkentik a feszültséget és a depressziót is.
Tudod pontosan, mit érdemes enni mozgás előtt és után?
Azt szinte mindenki tudja, hogy a testépítők, bokszolók, egyéb profi sportolók mindig alaposan megtervezik, mit esznek a nap folyamán, mit fogyasztanak edzések előtt vagy után. De mi a helyzet a hétköznapi emberekkel?
Milyen teát igyál, ha szeretnéd felgyorsítani a fogyást?
Ügyesen variálva a fajtákat észre sem veszed, hogy valójában diétázol!
Szeretnél végleg leszokni a cukorról? Itt a tuti módszer
Az édesség iránti vágy kiváltó oka a cukor! Mint a nikotin, koffein és az alkohol, a cukor is könnyen okozhat függőséget, ezért nagyon fontos odafigyelned arra, hogy naponta mennyit viszel be a szervezetedbe.
Megújult a rántott karfiol, liszt nélkül készül a panír
A karfiol az egyik legfinomabb télen is kapható zöldség. Sütéssel hozhatjuk ki leginkább a zamatát. Parmezánba burkolva pedig egyszerűen verhetetlen.
Forró téma: ezért veszélyes a munkahelyi szex
Bár a régi intelem szerint „házinyúlra nem lövünk” azaz jobban tesszük, ha nem bonyolódunk szerelmi viszonyba a munkahelyen, meglehetősen sokan élnek a lehetőséggel.
Kókuszos lett a tiramisu, ezt az éjszaka közepén is majszolhatod
Íme egy könnyen elkészíthető diétás, kókuszor desszert, amit bűntudat nélkül is megehetsz.
Egy jó farmer 5 kiló mínusz, így válaszd ki a neked valót
A jó öreg farmer talán az egyetlen olyan ruhadarab, mely 150 éve tartja magát, és garantáltan nem megy ki a divatból. Hogy mi a titok? Mutatjuk!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.