Az életmódváltásnak az a lényege, hogy a régi rossz szokásokat le kell cserélni új, egészséges megoldásokra. Az alábbi változtatások egyszerűek, nem igényelnek különösebb erőfeszítést, de segítik a mentális és a fizikális egészség megőrzését, elérését a mindennapokban.

Új szokások a karcsúságért: 5 apró trükk életmódváltóknak

1. Indítsd jókedvűen a napot!

Kelj 10-15 perccel előbb, mint ahogy megszoktad, és szánd ezt az időt csak magadra. Ha például van egy regény, amit már régóta el szeretnél olvasni, de soha nincs időd rá, akkor vedd elő, és élvezd ki ezt a kis időt, mielőtt belekezdesz a napi rutinba. De tanulhatsz idegen nyelvet, verset vagy bármit, ami érdekel. Amennyiben valami lazább elfoglaltságra vágysz, akkor hallgasd meg néhány kedvenc dalod, esetleg valamilyen meditációs hanganyagot, vagy nézz lelkesítő, motivációs videókat. A lényeg, hogy induljon a napod pozitívan, lelkesen.

 

életmódváltás tippek

Fotó: Shutterstock

2. Legalább napi 5 adag zöldség

Azt már biztosan te is tudod, hogy az testsúlycsökkentő életmódváltás során az eredmény nagy százalékban az étkezésen múlik. Általában az is köztudott, hogy a kalóriabevitel mellett a makrotápanyagok (fehérje, szénhidrát, zsírok) arányára is fokozottan figyelni kell. De ne feledkezz meg a megfelelő rostbevitelről, a vitaminokról, az ásványi anyagokról, a nyomelemekről sem! Az étrend-kiegészítők is segíthetnek ebben, de ahogy a nevük is mutatja, ezek csak kiegészítők. Elsődleges a természetes bevitel! Ezt pedig úgy tudod a legbiztosabban fedezni, ha változatosan táplálkozol, és például naponta legalább öt adag zöldséget fogyasztasz (az már csak pluszelőny, ha különféle fajtájúakat). A szakértők étrendi ajánlásának alapjait ide kattintva ismerheted meg.

 

3. Még több lépés!

Modern, rohanó világunkban a technológiának és az ülő életmódnak köszönhetően hajlamos lehet elkényelmesedni. Tegyél ellene! Manapság már akár ingyen vagy egészen baráti áron is elérhetők különféle telefonos applikációk és csuklós aktivitásmérők. Ezekkel könnyedén nyomon követheted a napi lépésszámod.

Hogyan tudod ezt könnyedén növelni extra sporttevékenység nélkül? Például lift és mozgólépcső helyett használd mindig a lépcsőt. Amennyiben pedig az időjárás engedi, szállj le egy megállóval előbb, és sétáljon. Arról, hogy mennyi az ideális napi lépésszám, ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben.

 

EZ IS ÉRDEKELHET: Szénhidrát, fehérje zsír – Milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat?

 

4. Figyeld a tested jelzéseit!

Nagyon fontos, hogy ismerd meg saját magad, és mindig figyelj a tested jelzéseire. Ha pihenésre, feltöltődésre van szüksége a szervezetednek, lassíts a tempón. Önmagadra figyelve könnyebben észreveheted, ha valami megváltozott, és így időben tudsz orvoshoz fordulni. Ez nem csak súlyos betegségek esetében igaz! Túlterheléssel, túledzéssel komoly sérüléseket lehet összeszedni sportolás közben, és rossz étrenddel nemcsak az anyagcserédet, de a hormonháztartásod is megzavarhatod. Ha csak egyetlen új szokást iktatsz be az életedbe, akkor legyen az, hogy rendszeresen eljársz szűrővizsgálatokra – még akkor is, ha ez a mostani helyzetben nehezebben megoldható.

 

5. Bevásárlási alapszabályok

A végére jöjjenek a klasszikusok. Neked is ismerős a helyzet, hogy csak egy-két dologért akartál beugrani az élelmiszerüzletbe, végül mégis tele kosárral távoztál? És az, hogy minden mást vettél, amit nem is akartál, csak azt felejtetted el, amiért eredetileg ment? Ezentúl ne menj bevásárolni lista nélkül. A „veszek valamit vacsorára” sosem vezet jóra. Tervezd meg és írd fel, mit szeretnél venni, így elkerülheted, hogy jobb híján csoki és/vagy péksütemény landoljon a kosaradban.

A másik szabály, amit érdemes bevezetni, hogy ne menj éhesen élelmiszert vásárolni. Olyankor garantáltan elcsábulsz, és megvásárolsz olyasmit, amit különben nem vennél meg. Ezzel nagyon könnyen felboríthatja a fogyókúrádat.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Néhány diétás szabály, amit minden nőnek ismerni kell
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Egészség, fogyás, finom ételek- a keto mind tudja ezt
Mai rohanó világunkban az egészséges étkezés egy olyan hívó szó, amire legtöbbünk pozitívan reagál. Ki ne szeretne úgy megszabadulni a felesleges testzsírtól, hogy közben finom és tápláló, de egészséges ételeket ehet?
Zseniális ötletek, hogy könnyedén menjen a diéta
Ugye egyetértünk abban, hogy néha a legapróbb ötletekkel érjük el a legnagyobb sikereket. Nincs ez másképp a diétában sem. Ha a következő trükköket kipróbálod, biztos, hogy könnyebben peregnek le rólad a kilók.
A kerékpározás egészségmegőrző hatásai
A kerékpározás és annak jótékony az egészségügyi hatásainak kapcsolatával napjainkra már egyre többen vannak tisztában. Szerencsére egyre inkább népszerűbbé válik ez a sportág, akár „csak” hobbistaként akár profiként műveljék is.
Egészséges fogyás szénhidráttal
Amikor valaki diétázni kezd, az első teendői között van a szénhidrátbevitel minimalizálása. Vagyis, villámgyorsan kizárja étrendjéből a magas szénhidráttartalmú vagy annak vélt ételeket. Ez egyrészt helyes, hiszen például a finomított cukor vagy a fehér kenyér valóban nem segítenek egy diétában. Másrészt, valamennyi szénhidrátra a szervezetnek szüksége van, annak hiányában ugyanis súlyos tünetekkel, problémákkal kell szembenéznünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.