Joggal kérdezhetnék: ez meg mi?! Nos, miért ne készíthetnénk el az egyik legfinomabb desszertet a leginkább kalóriadús része nélkül? Hiszen így is nagyon finom!

A nap kedvenc alakkímélő desszertje: almás pite töltelék

Habár nehéz elképzelni az almás pitét tészta nélkül, egy pillanatra gondoljunk bele, hogy az almás pite töltelék önmagában is mennyire ízletes! Sűrűbb, mint az almakompót, fűszeres, édes, könnyű, illatos, igazi nyerő desszert, amiben alig van kalória.

 

Aki nem fogyókúrázik az kanalazzon az almás pite töltelék tetejére egy kevés vaníliafagylaltot. Ha szeretne egy kicsit „pitésebbé” tenni, illetve behozni a desszertbe egy másik textúrát is, szórjon a tetejére 1 db durvára tördelt teljes kiőrlésű kekszet vagy zabkekszet vagy 1-2 szem durvára tört, szárazon pirított diót.

 

Almás pite töltelék

Hozzávalók (4 adaghoz):

5 db közepes Granny Smith zöldalma vagy más, roppanós húsú alma

sztívia

1 ek citrom- vagy lime-lé

½ tk őrölt fahéj

½ tk őrölt szegfűszeg

1 csipet őrölt gyömbér

1 db vaníliarúd kikapart belseje

 

Elkészítése:

1. Az almákat hámozzuk meg, majd a gyümölcs húsát kockázzuk fel.

2. Tegyük egy teflonspernyőbe az almát, a citrom- vagy lime-lét, a fűszereket, adjunk hozzá 1 ek vizet, majd édesítsük a sztíviával ízlés szerint.

3. Mérsékelt lángon pároljuk nagyjából 12-15 percig. Addig kell főzni, amíg az alma kellően puha nem lesz, de még harapható állagú marad, tehát nem pépes!

Elkészítési idő: 20 perc

 

DF-tippek:

  • Ha nincs otthon sztívia, készítse el nagyjából 1 ek mézzel.
  • Ha belefér a napi energiabevitelbe, akkor a végén, amikor az alma már majdnem puha, keverjen a töltelékhez 1-2 ek kókuszkrémet.
  • A különleges ízek kedvelői dobják fel az almás pite töltelék receptjét egy leheletnyi chiliporral.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Állandóan fáradt, és nem tudja, miért? Talán ez az oka!
Ha gyakran küzd kínzó fáradtsággal, és folyton kimerültnek érzi magát, akkor előfordulhat, hogy a mellékvese okozza a problémát. De ne aggódjon, mutatjuk a megoldást!
Zabpelyhes brokkolifasírt – alakkímélő finomság ebédre, vacsorára
Nagyon egészséges és rendkívül egyszerűen elkészíthető fogás a ropogós brokkolifasírt! Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia cukrász receptje következik.
Málnás brownie – A nap kedvenc egészséges desszertje
A brownie finom, a málna csodás, ha a kettőt összepárosítjuk, abból valami igazán fenséges édesség születhet.
Fájdalom sport közben – Ekkor kell orvoshoz fordulni!
A sport, az edzések, a versenyek óhatatlanul fájdalommal járnak – de különbséget kell tenni a „jó” és a „rossz” fájdalom között!
Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.