A panna cotta hagyományosan tejszínből készül, de mi most egy egészségesebb verziót szeretnénk ajánlani: a tejszínt joghurtra cseréljük, cukrot pedig nem tartalmaz a recept.

Joghurtos panna cotta – A nap kedvenc alakkímélő desszertje

A panna cotta Észak-Olaszországból, Piemontéből származó édes, fényes felületű, vaníliától pettyezett puding, amit eredetileg tojás nélkül készítenek, jó minőségű, magas zsírtartalmú tejből és tejszínből. Ha jól kihűtjük, a nyári esték sztárja lehet – fagylalt helyett, de bármikor remek záróakkordja egy-egy jól sikerült vendégségnek. Az alakkímélő verziónkból nem csak a tej és a tejszín marad ki, de a kristálycukor is. Helyette energiamentes édesítőszert, sztíviát használunk, de eritrittel is ki lehet próbálni a joghurtos panna cotta receptjét.

Joghurtos panna cotta

Hozzávalók (2-4 személyre):

1 csésze gyümölcslé (lehetőleg frissen préselt!)

2 csésze natúr görög joghurt

sztívia

2 ½ tk porzselatin

friss gyümölcsök a tálaláshoz

Elkészítése:

1. Egy kisebb edényben, lassú tűzön keverjük el a gyümölcslét a zselatinnal. Hagyjuk pár percig összefőni, keverjük, amíg a zselatin feloldódik, de ügyeljünk rá, hogy ne forrjon fel!

2. A joghurtot édesítsük ízlés szerint sztíviával (mivel a gyümölcslé már alapból édes ízű, így tényleg csak óvatosan édesítsünk!), majd keverjük össze a zselatinos gyümölcslével. Öntsük formákba (akár muffinformában is tökéletesen megdermed), majd tegyük hűtőbe legalább négy órára dermedni.

Elkészítési idő: 10 perc + hűtés

 

DF-tipp:

Ízesíthetjük valamilyen gyümölcsöntettel (aki nem fogyókúrázik, az csokoládésziruppal, csokoládéreszelékkel), cseppnyi kávéval, vaníliarúd kikapart magjával vagy vaníliakivonattal, tehetünk bele citrushéjat, kókuszreszeléket, durvára tört vagy darált diót, mogyorót vagy mandulát.

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Légy a csúcson edzés közben! 5 trükk, amit ismerned kell
Az edzésnek akad néhány olyan velejárója, ami igenis zavaró lehet: izzad a bőröd, csutakos lesz a hajad, felhólyagosodik a bőröd, kirepedezik a szád. Csakhogy mindez elkerülhető! Segítünk, hogy ilyenkor is szép és ápolt lehess!
Felejtsd el a sültkrumplit: itt a diétás cukkiniropogós
Most mutatjuk azt a tökéletes cukkiniköretet, amit minden diétázó imád, mert húsok mellé remek, akár sültkrumpli helyett is megeheted. De természetesen magában is nagyon finom.
Tudtad, hogy a CBD-vel akár fogyhatsz is? Megmutatjuk, hogyan!
A CBD nagy népszerűségnek örvend manapság. Nemcsak a szépségiparban, hanem étrendkiegészítőként is előszeretettel használják, hiszen számtalan jótékony hatása lehet. Ezek közül az egyik – ami téged is biztosan érdekel – hogy elősegítheti a fogyást.
A legjobb tippek, hogy eltűnjön rólad a narancsbőr
Akármit csinálsz, a narancsbőr jön és marad? A harc azonban nem hiábavaló, és nem kell hozzá semmilyen méregdrága csodakence vagy készülék sem. Megfelelő életmód és néhány egyszerű házi praktika is megteszi.
Imádod az ABBA zenéjét? Ezt a 20 perces edzést látnod kell! (videó)
Az ABBA zenéjét nem lehet megunni és ha meghallod, azonnal táncra perdülsz. Használd ki ezt a lendületet és eddz velünk. Ezt a videót látnod kell!
Diétázol? Süss túróból palacsintát!
Ha szeretnél néhány kilótótól megszabadulni, jó ha mindig akad otthon a hűtődben egy doboz túró. Nem csak sósan, de édesen is remek. Pillanatok alatt akár palacsintát is készíthetsz belőle.
Jógáznál, de nem tudsz választni? Segítünk elkezdeni
A jóga az elmúlt idők egyik legnépszerűbb kikapcsolódása lett, és akkor is érdemes néha ellátogatnod egy-egy ilyen órára, ha közben más sporttal formálod az alakodat.
Diétás villámnasi: csokiba mártott mandarin
Nincs semmi időd, de jól esne egy kis édes nasi, ami finom, jól néz ki, és cseppet sem hizlal? Akkor ez az ideális megoldás a számodra.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.