A sikeres életmódváltás titka a rendszeres testmozgás, a kiegyensúlyozott táplálkozás és a megfelelő gondolkodásmód – ezek segítenek elérni és megőrizni a vágyott karcsúságot.

A karcsúság 3 pillére – Lendülj velünk csúcsformába!

Sokan határozzák el, hogy végre belevágnak a fogyókúrába, ám egy idő után a lelkesedés csökkenhet, és a karcsúság elérése álom marad csupán… Most megpróbálunk segíteni abban, hogy tényleg eredményes legyen az életmódváltásod, amelynek során hatékonyan, az egészséget és az energikusságot megőrizve tüntetheted el magadról a súlyfelesleget – de a cél elsősorban az, hogy egyre jobban érezd magad a bőrödben!

A reggeleket, az ebédidőt és az estét mindig a három alapelv szerint érdemes alakítani. Emellett bemutatunk három hatásos gyakorlatot és három alakkímélő receptet, továbbá adunk néhány tippet a mentális erősítéshez is.

 

A karcsúság alapelvei: helyes táplálkozás, rendszeres sport, kitartó hozzáállás

Reggelente:

  • Felkelés után igyál meg egy nagy pohár vizet egy kevés citromlével, és mondd ki hangosan az elhatározásaidat!
  • Vagy most, vagy este végezd el a három alakformáló gyakorlatot.
  • Tipp reggelire: rántotta sovány sonkával (lásd: 3-as pont).

 

Ebédidőben:

  • Ismét tudatosítsd magadban az elhatározásaidat.
  • Adj magadnak pár nyugodt percet, és végezz mély ki- és belégzéseket. Ezzel elűzheted, de legalábbis csökkentheted kicsit a stresszt.
  • Tipp ebédre: grillezett csirkemell zöldséges barna rizzsel (lásd: 3-as pont).

 

Esténként:

  • Ha reggel nem végezted el a három alakformáló gyakorlatot, akkor most eljött az ideje!
  • Ismét mondd ki hangosan az életmódváltással kapcsolatos megerősítéseket.
  • Tipp vacsorára: caprese saláta (lásd 3-as pont).

 

1. Testmozgás

Ezekkel a gyakorlatokkal megdolgoztathatod az egész testedet. Ezek mellett heti minimum 1-2 alkalommal szánj időt a hosszabb időtartamú, mérsékelt intenzitású kardióedzésre is (erőnléttől függően tempós séta, kocogás, kerékpározás stb.), hogy elősegítsd a karcsúság elérését.

Törzserősítés

Helyezkedj el négykézláb a talajon. A hasizmodat feszítsd meg, majd nyújtsd ki a bal karodat előre, a padlóval párhuzamosan, a jobb lábadat pedig ugyanígy hátrafelé. Kilégzés közben érintsd össze a bal könyöködet és jobb térdedet a hasad alatt, és közben domborítsd a gerincedet. Utána belégzés közben térj vissza kiinduló pozícióba. Ismételd meg 10-szer, majd válts oldalt.

DF-tipp: Ennek a gyakorlatnak az illusztrációját, valamint még két törzs- és hasizomerősítő feladatot ide kattintva találhatsz!

 

Nyújtás

Ülj le a földre kinyújtott lábbal. Közelítsd az orrod a térdedhez, és hagyd, hogy a hátad gömbölyödjön. Ne fejts ki nagy erőt, hagyd, hogy a gravitáció segítsen a feladat elvégzésében. Akár egy kispárnát is a lábaidra helyezhetsz, és a felsőtesteddel rádőlhetsz. Tartsd ki a pózt 20-30 másodpercig, utána lassan egyenesedj fel.

A nyújtás jótékony hatásai: nem csak az izomláz ellen jó!

 

Állóképesség

Az ugrókötelezés remekül fejleszti az állóképességet, és javítja a koordinációt. Napi 10-15 percet érdemes rászánni. Ha az ugrókötelezésről egészségügyi okokból le kell mondanod, iktass be mindennap egy 20 perces tempós sétát.

ugrókötelezés karcsúság

Fotó: Shutterstock

Hatékony alakformáló edzés: az ugrókötelezés

 

2. Erőt adó gondolatok

Mi adhat erőt és lendületet az életmódváltáshoz, a karcsúság eléréséhez? Válaszd ki a neked tetsző mondatot, és időről időre hangosan mondd ki magadnak! Legalább naponta háromszor hangozzon el valamelyik kis mantra, de természetesen ennél többször is megtörténhet.

Ötletek a mantrákhoz:

  • „Erős vagyok, és egészséges.”
  • „A közérzetem napról napra egyre jobb lesz.”
  • „Lépésről lépésre haladok, így lesz tartós az eredmény.”

Állj a tükör elé, mondd ki az adott mondatot, és közben nézz farkasszemet magaddal. Ezek a kijelentések mentálisan erősítenek, és emlékeztetnek a céljaidra.

 

3. Kiegyensúlyozott étkezés

Ezek a finom fogások laktatóak, mégsem terhelik meg a gyomrot. Törekedj az egészséges, mértéktartó étkezésre, de ne feledd: éhezni nem szabad! Hosszú távon a túl alacsony energiabevitel nem a tartós karcsúság felé vezet, hanem jojóeffektushoz.

Ötlet reggelire: Rántotta sovány sonkával

Hozzávalók (1 adaghoz): ¼ db piros színű kaliforniai paprika, 1 szál újhagyma, 35 g sovány csirkemellsonka, ½ tk olívaolaj, 2 db tojás, 4 ek zsírszegény tej, só, bors, zöldfűszerek

Elkészítése: A paprikát és az újhagymát vágjuk kis darabokra. A sonkát csíkozzuk fel. Az olívaolajat hevítsük fel egy teflonserpenyőben, pirítsuk át rajta a zöldségeket és a sonkát. A tojásokat és a tejet egy tálkában alaposan habarjuk el, és ízesítsük sóval, borssal. Öntsük a serpenyőbe, keberjük össze, és készítsünk rántottát. Tálaláskor szórjuk meg bőven ízlés szerinti zöldfűszerrel.

 

Ötlet ebédre: Paprikás-csirkés barna rizs

Hozzávalók (1 adaghoz): 50 g barna rizs, só, 1 db kaliforniai paprika, 1 szelet csirkemellfilé, bors, 2 tk olívaolaj, 1 tk szárnyasfűszer-keverék

Elkészítése: A rizst tegyük fel főni sós vízben a csomagoláson található leírás szerint, és főzzükd puhára. Közben a paprikát vágjuk fel kis darabokra. A megmosott, megszárítgatott hússzeletet vágjuk falatnyi darabokra, szórjuk meg a fűszerkeverékkel, majd a 2 tk felhevített olajon pirítsuk meg 6-8 perc alatt a feldarabolt paprikával együtt. Keverjük össze a rizzsel, ízlés szerint ízesítsük utána egy kevés sóval, borssal. Fogyasszunk mellé vegyes salátát friss zöldségekkel: salátával, paradicsommal, kígyóuborkával.

DF-tipp: Paprika helyett bármilyen már zöldséget használhatsz! Spárgát, brokkolit, zöldborsót, zöld leveles zöldségeket.

 

Ötlet vacsorára: Caprese saláta

caprese karcsúság fogyókúra

Fotó: Shutterstock

Hozzávalók (1 adaghoz): 100 g light mozzarella, 1 db nagy paradicsom, friss bazsalikom, só, bors, 1 ek olívaolaj, 1 tk balzsamecet

Elkészítése: A mozzarellát és a megmosott paradicsomot szeleteljük egyforma vastagságúra, és helyezzük el egy tányéron. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk meg, locsoljuk meg az olívaolajjal és a balzsamecettel, majd szórjuk meg az apróra vágott friss bazsalikommal.

DF-tipp: Elfogyaszthatsz mellé 1 szelet korpás pirítóst.

Hozzászólások

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Joghurtos süti őszibarackkal – egy könnyű nyári kedvenc
Egyszerűen elkészíthető, kevert tészta friss, zamatos őszibarackkal és némi áfonyával. Kell ennél több?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.