Te is imádod a csokit? Arra ugyanakkor biztosan nem gondoltál, hogy az étcsoki akár a fogyókúrádban is segíthet, szóval minden egyes falat maga a főnyeremény! Na de hogyan is működik?

Mi történik a testeddel, ha minden nap eszel egy kis csokit?

Kár lenne azt hinni, hogy a csokoládé csupán egy a sok egészségtelen édesség közül: már az ókorban is használták a kakaót gyógyászati célokra, mértékkel fogyasztva ma is jót tesz a testeddel. Főleg, ha reggel eszed. Bár furcsán hangzik, valójában sokat segít, hogy tettre kész legyél napközben. Persze, nem akármilyen csoki, a legjobb legalább 70% kakaót tartalmazó étcsokoládé. Mutatjuk, mi mindenben

1. Jobban vág az agyad

Kutatások szerint azok az emberek, akik legalább hetente egy-két alkalommal fogyasztanak étcsokit, sokkal jobban teljesítenek a memóriateszteken. Ugyanis a kakaóban lévő flavonoidok serkentik az agy vérkeringését, sőt: az agy memóriáért felelős területein koncentrálódnak. Ezért javasolják például, hogy vizsga előtt egyél egy kis csokit; de akkor is hasznos, ha penge akarsz lenni a munkahelyeden.

2. Segít kordában tartani a kilókat

Bár mindenki úgy tudja, hogy a csokoládé kegyetlenül hizlal, ez nem feltétlenül van így. Ha reggel csokival indítod a napot, akkor később, a nap során nem fogsz rágcsálnivalók után sóvárogni. Ez azért van, mert a csoki szabályozza az étvágyadat, így később nem esel a túlevés hibájába. Kutatások szerint ez nem csupán a kakaóban gazdag édességre, de a magas kalóriatartalmú reggelire is igaz.

3. Jobb kedved lesz, mint nélküle

Nem csupán amiatt, mert csokit enni jó dolog, de azért is, mert a kakaó serkenti a boldogsághormonok termelődését. Bizonyított, hogy a csokinak antidepresszáns hatása is van.

4. Jót tesz a szívednek

Kiderült, hogy aki rendszeresen eszik étcsokit, annak alacsonyabb a vérnyomása, és kisebb eséllyel a alakul ki nála stroke vagy szívinfarktus. Pluszban a kakaó miatt a szervezet hatékonyabban bontja le a glükózt, így segít megelőzni a cukorbetegséget is. Mindezek mellett csökkenti a koleszterinszintet is.

5. Berobbantja a napot

Akárcsak a kávé, a kakaó is tartalmaz valamennyi koffeint; minél sötétebb a csoki, annál többet. Vagyis segít, hogy reggel hamarabb beinduljon az agyad. Emellett jócskán tartalmaz teobromint is; ez az alkaloid amellett, hogy neki köszönhető a csoki kesernyés íze, megnöveli reggel az energiaszintedet.

6. Védi az immunrendszered

Amellett, hogy finom, a csoki tápláló is, és tele van antioxidánsokkal. Az étcsokiban van kalcium, réz, kálium és magnézium is. A flavonoidok pedig segítenek lebontani a sejtkárosító szabad gyököket, amik nagy szerepet játszanak a daganatos betegségek kialakulásában.

7. Hatékonyabb lesz a reggeli tornád

Az étcsoki megnöveli a szervezetben a nitrogén-oxid szintet; így serkenti a keringésed, és ezáltal felpörgeti az izmaid anyagcseréjét. Edzésnél pedig ez nagyon is számít, hiszen az izmok gyorsabban regenerálódnak és növekednek.

Egy nemrégiben készült ausztrál kutatás szerint napi 40 g étcsokitól ugrásszerűen megnő a teljesítőképességed, így edzés előtt mindenképpen ajánlott a fogyasztása. A kakaóbabban található flavonoidok ugyanis segítenek a vérben szállítani az oxigént, így edzés közben kevesebbet használ fel saját tartalékából a szervezeted, és több energiád marad tőle. Az elméletet egyébként kilenc sportoló férfin tesztelték, akik miután két hétig napi 40 gramm étcsokoládét ettek, 17 %-kal megnőtt a teljesítőképességük, javult az oxigénfelvételük és a tüdőkapacitásuk is. Nem semmi eredmény, nem igaz?

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.