Oldal kiválasztása
A smoothie könnyű, finom és alapvetően egészséges ital, friss vagy fagyasztott gyümölcsökből, zöldségekből készül. Lehet azonban dúsítani sokféle finomsággal. Határt csak a fantázia szabhat, éppen ezért nagyon könnyen túl lehet lőni a célon, és az alapvetően egészséges, akár diétás készítményből cseppet sem alakbarát finomság válik. Nézzük, mire vigyázzon, ha nem szeretné szabotálni a diétáját.

7 smoothie szabotázs

A smoothie nem új és menő kifejezés a turmixra, mert a turmix alapvetően más, mindig tartalmaz tejet és sokkal hígabb. A smoothie-t, ha túl sűrű lenne, vízzel vagy gyümölcslével szokták lágyítani, de lényegében pürés állagú kell, hogy maradjon. Legalábbis elméletileg, mert mára a határok kezdenek kicsit elmosódni (és az emberek többsége valószínűleg mindig turmixnak fogja hívni a smoothie-t is), bár folyamatosan fejlődik a smoothie receptúrája. Ilyen progresszió például a „smoothie bowl”, vagyis smoothie-tál. Ez azt jelenti, hogy nem pohárból fogyasztják, hanem egy tálba kerül a gyümölcs- és zöldségpüré, amit különböző ropogós finomságokkal dúsítanak, például zabbal, magokkal, granolával vagy pár kocka csokoládéval. Csakhogy ezeknél már vigyázni kell…

1. JÓBÓL IS MEGÁRT A SOK

Ha túl sok mindennel próbálja felturbózni és megpakolja proteinporral, magokkal, magvajakkal, „superfood” porokkal, avokádóval stb., akkor nagyon megemelheti a smoothie kalóriatartalmát. Különösen túl tud lőni a célon, ha pohárból átönti a smoothie-t egy tálba és pürés ételként fogyasztja el, mert akkor még jön a tetejére díszítésként az oly népszerű kókuszchips, kakaóbabtöret és a különféle granolák. Ne feledje, attól, hogy szuperegészséges, még nem biztos, hogy kalóriaszegény is! A másik gyakori hiba a túl sok gyümölcs használata, ami jót tesz ugyan a szervezetnek és sok vitamint is tartalmaz, ugyanakkor a cukortartalommal könnyen el lehet szállni. Ennek elkerülése végett használjon zöldségeket. Ezeknek köszönhetően kordában tarthatja az energiabevitelt, és mégis tápláló lesz a smoothie. Az uborka, a cukkini, a spenót, a sóska, a madársaláta, a rukkola, a szárzeller, az avokádó, a cékla vagy a kínai kel mind jó választás. Az ajánlott arány általában 60:40 százalék a gyümölcsök javára.

2. ROSSZUL FELMÉRT ADAGOK

Remek napindító lehet egy gyümölcspüré itóka, de ha alulkalkulálja a reggel szükséges energiabevitelét, akkor már egy óra múlva korogni fog a gyomra. Ez esetben pedig elég valószínű, hogy nem húzza ki ebédig, és ennek könnyen túlevés lehet a vége. Szintén gyakori hiba, hogy valaki az edzés közben elégetett kalóriákat túlértékeli, és ezért az edzés utáni energiaraktár visszatöltését is túlzásba viszi. Próbálja átgondolni, miközben készíti az italát, hogy egyébként megenne-e most egy banánt, egy mangót, némi kelkáposztát, chia- és napraforgómagot, egy nagy kanál mogyoróvajat és egy doboz joghurtot. Amennyiben a válasz igen, akkor jó úton jár. Ha a válasz nem, gondolja át még egyszer az italhoz felhasznált mennyiségeket.

DIÉTA ÉS FITNESZ 2019/JÚNIUS

Magazinunk júniusi címlapja

A cikk folytatása a frissen megjelent júniusi Diéta és Fitnesz magazinban!

Ezek is érdekelhetik!

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Fogyjon 4 hónap alatt 8-10 kilót!
A villámdiéták csak azt eredményezik, hogy az első kiadósabb vacsora után sírva fakadunk a mérleg számlapját látva. Egy stabil, négy hónapon át tartó, éhezésmentes kúrával viszont könnyedén elérhetjük a kívánt testsúlyt, és minden bizonnyal stabilizálhatjuk is.
Életveszélyes: Szikláról lógva fotózkodik a szerelmespár
Mennyit ér meg egy tökéletes fotó? Néhány influenszernek bármit, akár az életüket is kockáztatják. Ahogyan ez a pár is.
Bullying - Hogyan kezeljük az iskolai zaklatást?
Bullying, azaz a bántalmazás, zaklatás. Hol a határ az ugratás és bullying közt, és mit tehetünk, ha úgy érezzük, bántanak minket?
60 kilót fogytak összesen az Ázsia Expressz versenyzői
Rohannak, kiabálnak, stoppolnak. Van, hogy egy udvaron alszanak, s vacsorát sem kapnak. Az Ázsia Expressz szereplői nem luxusutazásra mentek, és a kalandnak hála összesen 60 kilótól szabadultak meg.
Édes teher – Gyakorlatok kismamáknak
A mozgásnak számos pozitív hatása ismeretes a számunkra, a kismamák viszont csak panaszmentes esetben, bizonyos szabályok betartása és szigorú orvosi felügyelet mellett végezhetnek sporttevékenységet.
Az olimpikontól a sportmániásig – Mit sportolnak korunk hercegnői?
Ezek a hercegnők és hercegnék bizony nem félnek a testmozgástól! Van köztük olimpikon, de olyan is, akinek számos csonttörés sem szegte kedvét a küzdősporttól!
Tényleg hasznos? Mindent a mono-diétáról!
Követni ugyan egyszerű a mono-diétát, de a segítségével elért súlyvesztést, már annál nehezebb megtartani.
6 egészséges recept szilvával, szőlővel
Mennyire kell óvatosnak lenni a szilvával, és a szőlővel? Íme néhány tuti recept, ami nem okoz majd gondot.
A vashiány és a vérszegénység 13 jele 
Ha különösebb ok nélkül állandóan kimerült és fáradt, érdemes vashiányra gyanakodni. A felnőtt lakosság zömét, különösen a nőket érinti ez a gond
Fehérjeturmix, ahogyan Arnold Schwarzenegger csinálja - videó
Tulajdonképpen Arnold Schwarzenegger egy 9 perces videóban, mindent elárul, ami a sikeres életmódváltáshoz kell. Megmutatja, hogy milyen fehérjeturmixot iszik, megnézhetjük, hogy mi van a hűtőjében, ahogyan arról is beszél, hogy szerinte hogyan tudjuk erősíteni az immunrendszerünket.
Építsünk kapcsolatot a testünkkel
Ahhoz, hogy újraépítsük a testünkkel való kapcsolatot – ami gyermekkorunkban még ösztönösen megvolt –, a tudatos és szeretetteli hozzáálláson kívül szükségünk lesz némi kíváncsiságra, játékosságra, s legfőképpen egy jó adag bátorságra.
Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával
A jövő 50 élelmiszere: a kaktusztól a gyökérzöldségekig
Összeállították annak az 50 tápláló élelmiszernek a listáját, amelyek fogyasztása az emberi szervezet, termesztése pedig a bolygónk számára volna kedvezőbb a jelenleg szinte egyeduralkodó alapanyagokhoz képest.
4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!
Alternatív megoldások egészséges pizzához - 5 tuti recept
Pizzát rendelni? Ugyan! Otthon is szuperfinom és egészséges pizzákat készíthetünk. Ha nincs kedvünk bajlódni a tészta készítésével, a legtöbb nagyobb szupermarketben beszerezhetünk kész, fagyasztott, teljes kiőrlésű terméket – csak meg kell pakolni jobbnál jobb feltétekkel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.