Az egészséges életmód egyik alappillére a reggeli. Sokan azonban nem éhesek korán reggel, és inkább elindulnak otthonról üres gyomorral. Aki nem éhségtől kopogó szemmel ébred, annak is meg kell tanulnia reggelizni. Kövesse a három reggeli alapszabályt, és tegyen az egészségéért már kora reggel.

3 követendő reggeli szabály

1. Enni, de azonnal!

Ahhoz, hogy a lehető legjobban kihasználjuk a szervezet zsírégető képességét, ébredés után minimum 30, maximum 60 perccel valami ételt kell juttatnunk a gyomorba. A korai étkezés azonnal beindítja az anyagcserét, felpörgeti a szervezetet és az idegrendszert, stabilizálja a vércukorszintet. Így nem kell attól tartanunk, hogy a mardosó éhség miatt már 11 órakor ebéd után ácsingózunk, és a végén degeszre tömjük magunkat. Amennyiben a kora reggeli étkezésnek már a gondolatára is fordul egyet a gyomra, készítsen egy pohár hideg, gyümölcsös-joghurtos smoothie-t, és ezt kortyolgassa el szépen, lassan. Amint a szervezete hozzászokik, hogy kora reggel tápanyaghoz jut, pár nap elteltével már kifejezetten kívánni fogja a reggeli finomságokat.

2. Még egy banánt!

Ha a reggelije magas rezisztens keményítőt tartalmaz, akkor biztos lehet abban, hogy a szervezete még hatékonyabban dolgozza fel a bevitt zsírt és alakítja azt energiává. A magas rezisztens keményítőtartalmú élelmiszerek pozitív hatással vannak a cukor- és zsíranyagcserére, csökkentik a 2-es típusú cukorbetegség, az elhízás, illetve a vastagbélbetegségek kialakulásának kockázatát. Ilyen keményítőt tartalmaz a banán, illetve a zabféleségek. Egykanálnyi zabkorpa a reggeli joghurtba vagy egy banános smoothie kiváló reggeli finomság!

3. Töltődjön fel fehérjével!

A legjobb, ha a reggelije magas fehérjetartalmú. Fogyasszon tojást, natúr joghurtot, sovány túrót vagy sajtféleségeket. Ha ezt kiegészíti magas rosttartalmú zöldségekkel és kevés jó minőségű szénhidráttal, akkor egy gazdag, tápláló, mégis könnyű reggelit varázsolhat a tányérjára. A protein növeli a teltségérzetet, csökkenti az éhségérzetet, és segít megelőzni az egész napos indokolatlan csipegetést, túlevést. A magas fehérjetartalmú ételek fogyasztása nem csak a reggeli órákban, de az egész nap folyamán fontos! A jó minőségű fehérje ugyanis hosszú időre eltelít, hiszen a szervezet lassan, de egyenletesen dolgozza fel.

Így reggelizik a magyar

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.