Sokaknak tűnhet még mindig paradoxonnak, hogy a szép, tónusos női testért sokat kell enni, a koplalás ma már nem lehet opció. Enni persze mindenki tud, nehézséget inkább az okoz, hogy mit együnk, mikor, és mindezt hogyan igazítsuk a céljainkhoz. A reggeli elhagyása különösen káros lehet több okból is, ezért körbejártuk, hogy miért fontos a reggeli, és hogy mit is érdemes reggel fogyasztanunk.

Mit, mikor, miért reggelizzünk?

Első a reggeli

Nem csak a dietetikusok, de a személyi edzők sem tudják elégszer hangsúlyozni, hogy a reggeli nélkülözhetetlen. Még akkor is, ha nem vagyunk éhesek, hozzá kell szoktatnunk magunkat. Mégpedig azért van rá szükség, mert:

  • az éjszakai 8, de akár 12 órás nem evést követően a szervezetünket fel kell töltenünk;
  • reggeli nélkül fáradtabbak vagyunk, így gyengébben teljesítünk;
  • egy tápláló reggeli segíthet a koncentrációban, így sikeresebbek lehetünk.

Mindemellett a rendszeres és kiegyensúlyozott reggeli csökkentheti az elhízás kockázatát, ami nagyban hozzájárulhat a koleszterinszint és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához. Hazánkban a szív-és érrendszeri betegségek a halálozási okok több mint 50 százalékáért felelősek, éppen ezért fontos, hogy már a nap első étkezésére olyan ételeket fogyasszunk, amelyek segíthetnek elkerülni e betegségek kialakulásának kockázatát.

Spongebob Squarepants Eating GIF by good-morning - Find & Share on GIPHY

Szabályerősítő kivétel: hajnali kardio

Több kutatással próbálták már bizonyítani, hogy az éhgyomorra történő reggeli kardioedzés a leghatékonyabb zsírégető módszer. Leginkább azzal magyarázzák, hogy a szervezetben lévő cukrot használja fel elsőként a szervezetünk, de ha nem töltjük fel előre a szénhidrát raktárainkat egy reggelivel, akkor hamarabb eljutunk a zsírok égetéséhez. Mivel minden szervezet egyedi, így nem mondhatjuk, hogy ez a módszer mindenkinek beválik – mert például valaki akár rosszul is lehet tőle, ezért csak óvatosan a kísérletezéssel! Az viszont biztos, hogy edzés után enni kell valamit. Bár dietetikailag nem javasolt éhgyomorra edzeni, ha valaki mégis ezt a módszert választja, mindenképp vigyen magával reggelit, hogy feltölthesse a glikogénraktárait, ezzel segítve az izomépülést és a gyorsabb regenerálódást.

Erőállóképesség fejlesztésére

Mivel a TRX az egyik legelterjedtebb állóképesség-növelő (és alakformáló) edzés, lássuk, mit érdemes előtte fogyasztani, ha reggel jutunk le a terembe. A lényeg a könnyű emészthetőség, így kerüljük a zsírban gazdag ételeket és ügyeljünk a kisebb adagokra. Ilyen lehet granola tejjel, gyümölccsel vagy joghurttal.

Nehéz, súlyzós edzéshez

Inkább a délutáni, esti órákban érdemes a súlyzós edzést választani – persze vannak olyanok, akik reggel jobban tudnak teljesíteni, de nagy általánosságban inkább a későbbi órákat ajánlják. Ezért nem csak a reggeli, de az egész napos étkezés hatással lehet az esti teljesítményünkre. A reggeli órákban érdemes rostban (bélműködést segíti) és fehérjében (izomépítő és -regeneráló szerepe miatt) gazdagon étkezni, kiegészítve lassan felszívódó szénhidrátokkal. Egy ilyen nap ideális választás lehet a főtt tojás vagy az omlett sok zöldséggel, teljes kiőrlésű pékáruval és folyadékkal vagy egy tál granolával kevert gabonapehely tejjel vagy joghurttal és gyümölcsökkel.

A teljes értékű gabonák reggelire kifejezetten ajánlottak, mert értékes tápanyagok, és mind vitamin-, mind ásványianyag-tartalmuknak köszönhetően kiváló alkotóelemei az egészséges táplálkozásnak. Minden esetben a reggelit minimum 2 órával edzés előtt fogyasszuk! Edzés előtt fél órával még bátran bekaphatunk valami kis szénhidrátlöketet (banán, szőlő stb.), de csak akkor, ha magas intenzitású edzést fogunk végezni.

9 nagyon fura kütyü sportoláshoz 1000 forint alatt

Kőkemény crossfit edzéseket nyom a 3. trimeszterben járó kismama – videó

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.