Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.

Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket

A sport örök

A téli időszakban a legtöbb emberben csappan a lelkesedés, ha sportról van szó. Minél hidegebb van, annál nehezebben vesszük rá magunkat a mozgásra. Mert hidegben nehéz futni, kerékpározni, hideg van az uszodából kijövet, hideg van az edzőterembe menet. Mit teszünk hát? Bekuckózunk a jó meleg szobába és tévét nézünk – közben pedig jó eséllyel csipegetünk. Ez nagy hiba. A fény és a mozgás nélkülözése endorfinhiányhoz is vezethet, azaz a boldogsághormonok lassan eltűnnek a szervezetből. Így még rosszabb kedvünk lesz, még nagyobb étvágyunk és még kevesebb motivációnk, hogy egyáltalán megmozduljunk. Ha nem szeretnél pár hónap múlva egy számmal nagyobb ruhatárat beszerezni, ne hagyd el magad. Kényszerítsd magad, hogy ha ritkábban, de továbbra is rendszeresen mozogj. Jobb lesz a kedved, és a hideget is jobban tűröd majd.

Legyen atombiztos a stratégia!

Oké, megértettük, az ünnepek alatt nehéz ellenállni a finom falatoknak, de ne hidd, hogy a kihívásoknak január elsejével vége szakad. Még mindig ott a Valentin-nap, közeleg a húsvét, és ki tudja, hány céges rendezvényen vagy születésnapi partin kell időközben részt venni. Amennyiben rendszeresen sportolsz, egy-egy finom falat nem okozhat gondot. Ne mondj le semmiről, hiszen minél inkább távol tartod magad bizonyos ételtípusoktól, annál jobban fogod kívánni azokat. A trükk a porciókontroll. Egyél meg bátran egy szelet tortát. De csak egyet. Igyál meg egy csésze kakaót vagy majszolj el egy szelet pizzát. De soha ne azért egyél hizlaló ételeket, hogy jóllakj. Pusztán a vágyaid kielégítését szolgálják. Mondhatnánk úgy is: egyél egy falat bűnt az íze kedvéért.

Meleg étel = hizlaló étel?

Sok esetben sajnos igen. A nagy mínuszokban önkéntelenül is meleg, tartalmas ételeket kívánunk, amelyek felmelegítenek. Például húsos ragukat, zsírosabb tésztaféléket. Részben érthető, hiszen ki akar hideg salátát enni télen, de ne feledkezzen meg a prioritásokról. Pillanatnyilag jól fogod ugyan érezni magad, de az is jó érzés lesz, amikor majd szorít a ruha derékban? Mielőtt nekiesnél a marhapörköltnek, állj meg egy percre. Az étkezések előtt fogyassz el egy csésze forró teát. Ennek már önmagában étvágycsökkentő és melegítő hatása van. Ráadásul kalóriamentes. Szintén jó választás lehet egy bögre forró zöldségleves. Ha valami forróval kezded az étkezést, akkor második fogásra bőven elég lesz egy adag könnyebb étel is.

Evés, pusztán unalomból

Bizony, télen valahogy többször találjuk magunkat a négy fal közé zárva, unatkozva, mint jó idő esetén. Tény, hogy ilyenkor nehezebben mozdulunk ki a házból, kevesebb kedvvel megyünk emberek közé. A legegyszerűbb leülni, olvasgatni, filmeket nézni, és közben persze csipegetni valami igazán finomat és hizlalót. Ha így teszel, bizony, mire eljön az ideje, hogy emberek közé menj, addigra olyan vállalhatatlanul nagy lesz a popsid, hogy már nem is lesz kedved nyilvánosan mutatkozni.

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.