A családi összejövetelek nem mindig zajlanak zökkenőmentesen a fogyókúra szempontjából. Segítünk, hogy pluszkilók nélkül éld túl a bulit.

Vészeld át pluszkilók nélkül! Családi lakomák a diéta alatt

A családi, baráti vendégségek esetében nehéz lehet a helyzet, ha tudatosan táplálkozunk, netán fogyókúrázunk: ilyenkor nagyon nehéz megőrizni a visszafogottságot, a mértékletességet a diéta kedvéért. A jó hír, hogy nem feltétlenül kell kiborulni minden családi banzáj után. Elég, ha felkészülünk a kísértésekre!

 

1. Tervezz előre!

Jól átgondolt túlélési stratégiával megelőzheted a diéta teljes széthullását és az ilyenkor szinte természetes lelkiismeret-furdalást. Ha tudod, hogy családi ebédre, vacsorára vagy hivatalos, próbáld megtudni, mi lesz a kínálat. Ennek ismeretében nézd át a heti menüdet, honnan csippenthetnél le némi plusz szénhidrátot és kalóriát. Vigyázz, ne éhezz, hiszen így csak azt éred el, hogy nem fogsz tudni nemet mondani!

 

2. Egyél lassan!

Meg kell tanulnod magadra figyelni – még vendégségben is. Próbálj lassan enni, alaposan rágd meg az ételt, így jobban tudsz figyelni a tested jelzéseire, és elkerülheted a túlevést. Hasznos lehet néhány mély lélegzetvétellel indítani az étkezést – ez segít, hogy az ételre koncentrálj.

 

3. Válassz bölcsen!

A nagy családi találkozókon szinte roskadozik az asztal a finomságoktól. Sajnos olyanok is bőven akadnak köztük, amikből nem vagy csak korlátozottan ehetsz. Különösen veszélyesek a különböző snackek. Csak kényszerből, megszokásból ne nassolj! Ha már nagyon éhes vagy, egyél némi gyümölcsöt, zöldséget, magvakat. Az ételekből válaszd ki azokat, amelyek leginkább beilleszthetők az étrendedbe.

 

A sült sárgarépa igazi csemege a fogyókúrázóknak!

 

4. Figyelj az adagok méretére!

A legjobb módszer annak kiküszöbölésére, hogy hatalmas adag ételek kerüljenek eléd, ha kisebb tányérból eszel. Gondold végig, hogy miket szeretnél enni, és ennek megfelelően állítsd össze a saját menüsorodat. Szerencsés esetben nem kell minden ételből enned – ha mégis, akkor még fontosabb az adag mérete.

 

5. Ne feledkezz meg a fehérjékről!

A családi ebédeken, vacsorákon kínált ételek jellemzően szénhidrátban gazdagok, de alacsony a fehérjetartalmuk. A megfelelő arányú fehérjebevitel azonban nagyon fontos, mert elősegítheti a telítettségérzés kialakulását, megakadályozva így a túlevést. Jó fehérjeforrás a hal, a csirkehús, a halak, a bab vagy a quinoa.

 

6. Korlátozd el az édességek fogyasztását!

Na jó, nem kell mindegyikről lemondanod. Összpontosíts a kedvencedre, a többit próbáld egyszerűen nem észrevenni, akármennyire csábító is a kinézetük. Egy családi összejövetelen nagyon könnyű túlzásba esni és cukorral sokkolni a szervezetedet, de hidd el, nem éri meg!

 

7. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket!

Könnyen előfordulhat, hogy feldolgozott élelmiszerek is szerepelnek a kínálatban. Bár ezek egyszerűen és gyorsan elkészíthetők – például mártások, burgonyapüré –, többnyire felesleges hozzáadott cukrot, egészségtelen zsírokat és ízfokozókat tartalmaznak.

 

Így fogyj grillhúsokkal és salátákkal!

 

8. Új hagyományok

Vezess be új ételeket a családi rendezvényeken! Nem csak a diéta miatt: képviseld te az egészségesen, tudatosan étkezőket a családb! Vigyél kóstolót, adj lehetőséget másnak is, hogy megtapasztalja, te hogyan étkezel.

 

+1: Mondj nemet az alkoholra!

A legtöbb alkoholos ital jelentős mennyiségű cukrot és üres kalóriát tartalmaz, és fogyasztásuk a fogyni vágyóknak nem ajánlott.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Hogyan védjük meg a hajunkat a nyári napsütéstől
Felmerülhet a kérdés, hogyan védhetjük meg frizuránkat a nap káros hatásaitól és gondozhatjuk nyáron a legjobban. Összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket!
Az egészséges napfürdő 7 szabálya
Miközben ma már a gyenge napsütés is rendkívül veszélyes UV-sugárzást jelent a bőrnek, addig a szervezet számára nélkülözhetetlen D3-vitamin előállításához mindenképpen kell a napfény. Akkor mi legyen a napozással?
12 szépségtipp, ha sosincs időd magadra
Folyton rohansz, és arra is alig van időd, hogy reggelente megmosd a fogad és megfésülködj? Ugyanakkor te is szeretnél tündökölni? Akkor ezeket a szuper ötleteket neked találták ki.
Kiderült, kik a világ legegészségesebb emberei, lesd el a titkuk!
A világ különböző pontjain más-más trükkökkel tartják formában agukat a hölgyek.
Itt a nagy szerelmi horoszkóp: augusztusban megtalálod az igazi párod
Lássuk, neked vajon mit ígérnek a csillagok!
Kipróbálta már a kender termékeket?
A kender a kannabisz családjába tartozó növény, amely a CBD olaj alkotó elemeinek fő forrása. Sok ember egyre többet olvas, hall a CBD termékek hatásáról, de eddig fenntartásai voltak, hiszen sokan összemossák a tiltott vadkenderrel.
Egyre gyakoribb az ételallergia. Ismerd fel a jeleket!
Sajnos mind többen akadnak, akik érzékenyek egyik-másik ételre. Az ilyen allergiát nem szabad félvállról venni, mert súlyos tünetekkel is járhat, ám egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a kellemetlen reakciókat.
5 nyári étel, ami látványosan felpörgeti a fogyást
Mutatjuk, mit érdemes enni, hogy gyorsabban eltűnjenek a kilók!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.