Ha nagy melegben futsz, azzal a szívedet és az egész szervezetedet jobban megterhelheted! Megmutatjuk, mire figyelj, hogy ne essen bajod.

Erre kell figyelned, ha melegben futsz

Nagyon fontos, hogy idejében felismerd a felhevülés tüneteit. Sokan egyszerűen vállat vonnak a futás közben fellépő fejfájásra, gyengeségre, pedig nem szabad. A fejfájás, a szédülés, az émelygés, a gyengeség ugyanis a túlhevülés jelei is lehetnek. Még súlyosabb a helyzet, ha bizonytalanná válsz, vagy elsötétül előtted a világ, ezek a tünetek ugyanis hősokkra utalnak. Ha ezt tapasztalod, azonnal hívj orvosi segítséget! De a legkisebb hőkimerülésnél is minél hamarabb igyekezz az árnyékba, vagy légkondicionált helyre kerülni, amit csak lehet vegyél le magadról, feküdj le felpolcolt lábbal, igyál, és várj legalább egy napot, mielőtt újra sportolni kezdenél.

Fuss társaságban!

Ha valakivel együtt futsz, az nemcsak azért jó, mert van kihez szólnod edzés közben, hanem azért is, mert kéznél van a segítség, ha valamelyikőtök esetleg rosszul lenne. Ráadásul, ha a másik akkor is tovább akar futni, amikor már nem kellene, kicsit vissza is foghatjátok egymást.

Hidratálj!

A melegben különösen fontos, hogy pótold az elvesztett vizet. Az általános szabály szerint minden fél kilóra, ami edzés közben lemegy a súlyodból, fél liter vizet igyál meg. Persze ezt nem kell egyszerre, edzés után ledöntened – sokkal jobb, ha nem vársz addig, amíg szomjas leszel, és folyamatosan kortyolgatsz. A vizeleted színét is figyelheted: ha világossárga, akkor minden rendben van, ha viszont sötétebb, akkor többet kellene innod.

Időzíts jól!

Ne az ebédidőben fuss, amikor a legnagyobb a meleg, inkább sportolj kora reggel, vagy estefelé. Mivel a nappalok hosszabbak ilyenkor, még amiatt sem kell aggódnod, hogy rád esteledik. Ha viszont csakis a legmelegebb órákban lenne időd, az is megoldás, ha a légkondicionált edzőterem kényelmét választod.

Öltözz megfelelően!

A melegben még fontosabb, hogy olyan ruha legyen rajtad, amelyben a bőröd képes szellőzni, és amely elvezeti róla a nedvességet. Plusz pont, ha az UV-sugárzástól is véd, de a fényvédő krémet azért ne feledd!

Egyél rendesen!

Edzés előtt kerüld a nagyobb zsír- és fehérjetartalmú élelmiszereket, mivel ezeket nehéz megemészteni, és fel is hevítik a szervezetet. Válassz inkább nagy víztartalmú élelmiszereket, például gyümölcsöt vagy salátát. A nehezebb ételeket tedd el edzés utánra.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Isteni diétás vacsora néhány szem paradicsomból
Találtál a hűtőben pár szem paradicsomot, és néhány tojást? Ne is keresgélj tovább, mert máris kész a diéttás vacsorád! Mutatjuk a receptet.
Gyorsabb anyagcsere – gyorsabb fogyás
Mindannyian szeretnénk kicsit gyorsítani az anyagcserénken, ám többnyire úgy gondoljuk, a megváltoztathatatlant minek bolygatni. Bár a genetikán és az életkoron valóban nagyon sok múlik, apró trükkökkel felgyorsíthatjuk a folyamatot.
Kúszás, mászás, csimpaszkodás – Ezekkel a játékokkal lesz aktív a szünidő!
Amikor vége az ovinak és az iskolának, gyermekeink számára rengeteg idő szabadul fel. Ráadásul, a nyári időszakban még több energiájuk van és a pedagógusok helyett gyakran napközben is a szülők feladata, hogy elfáradjanak.
Bemutatkozik a kultikus női sneaker
A sneaker cipő világhírűvé vált. Ma már kétségtelen, hogy az egyik legkedveltebb lábbelinek számít mind a hölgyek mind az urak részéről. De nem csak a női- és a férfilélek van oda teljesen ezekért a cipőkért, hanem univerzálisan mindenki.
6 hatásos arcpakolás nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
Ha már megtörtént a baj – diéta ételmérgezés után
A bajt jobb elkerülni, de ha már bekövetkezett, okos diétával, megfelelő élelmiszerek fogyasztásával megkönnyíthetjük a gyógyulás folyamatát.
Futás melegben: erre kell figyelni!
A futásra könnyű nemet mondani. Nem szeretünk futni, ha esik az eső vagy a hó, ha fúj szél, ha túl hideg van, és persze akkor sem, ha túl meleg.
Nyáresti sütögetés hízás nélkül
A grillezésre könnyen rá lehet kapni, mert igazán kellemes program nyárestéken. Csakhogy a kései evéssel csínján kell bánni, mert a kolbászhegyek vagy a szalonna néhány pohárka borral leöblítve könnyen megbosszulja magát, főként deréktájon.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.