Oldal kiválasztása
Ma már el sem tudnánk képzelni mikró nélkül a konyhánkat. Szerencsére nem is kell, de akadnak ételek, amiket praktikus okokból inkább ne melegítsünk benne.

5 étel, amit inkább ne tegyünk a mikróba

1. Tojás

A legegészségesebb ételek közé tartozik, szuper fehérje és ásványianyag-, vitaminforrás, a kiegyensúlyozott táplálkozás alapköve: a tojást sokféleképpen elkészíthetjük, főzhetjük, süthetjük, de a mikró… Inkább ne. A főtt tojás ugyanis szétrobbanhat a készülékben, vagy ha nem is ott, röviddel azután, hogy kivettük onnan, például a tányérunkon. Maradjunk inkább a forró víznél – lassabb, de biztonságosabb. Ha mindenképp ragaszkodunk a mikróhoz, pucoljuk meg a főtt tojást és vágjuk negyedekbe, mielőtt melegíteni kezdenénk.

 

2. Erős paprika, csili

Nem csak az erős paprikával, csilipaprikával készült ételek állagának minőségét roncsolja a mikró, de kellemetlen élményben lehet része annak is, aki kinyitja a sütő ajtaját. Magas hő hatására a paprikában található kapszaicin felszabadul, olyan érzést keltve, mintha paprika spray-t használtunk volna, irritálja a szemünket és a torkunkat.

 

3. Paradicsomszósz

Nem vagyunk álszentek, nyilván mindannyian a könnyebb utat választjuk, ha az előző napi bolognait melegítjük meg: mikrózzuk és nem a tűzhelyen kavargatjuk a paradicsomszószos ételt. Mégis, kellemetlen következményekkel kell számolnunk, ha így döntünk. Nem az étel minősége romlik, de a mikrónkra biztosan ráfér majd egy alapos tisztítást, hiszen a paradicsomszósz szétfröcskölődik a gépben. Ha ragaszkodunk az étel efféle melegítéséhez, használjunk takaróedényt.

 

4. Szőlő

Persze, nem túl életszerű, hogy a gyümölcsöket mikróban (vagy bárhogy) melegítjük fogyasztás előtt, de nem javasoljuk a szőlőt akkor sem mikróba tenni, ha más ételekkel együtt melegítenénk, mondjuk mártásként vagy köretként. A szőlő ugyanis felrobban a gépben. Aszalt formában, vagyis mazsolaként sem bírja a mikrohullámokat, ilyen állapotában ugyan fel nem robban, de füstölni kezd.

 

5. Fagyasztott hús

A legtöbb mikrón találunk olyan programot, ami a fagyasztott ételt olvasztja ki és hasznos is ez a funkció, hiszen nem mindig van időnk hosszú órákat várni, míg kienged az élelmiszer. A hússal azonban érdemes türelmesnek lenni. A mikróban melegített ételek esetében tapasztaljuk, hogy nem egyenletesen melegszenek át – így van ez a fagyasztott húsnál is: míg egyes részei szinte megfőnek, máshol fagyos marad. A hideg részen a baktériumok könnyebben elszaporodnak, számos betegséget, fertőzést okozva ezzel. Inkább vegyük ki előző este a másnapra tervezett csirkemellet a fagyasztóból, és tegyük át a hűtőbe.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Ezért nagyon fontos a nőknek az olajos magvak fogyasztása!
Ásványi anyagokban, vitaminokban, rostokban gazdag élelmiszerek, amelyek kiemelt szerepet játszhatnak a női egészségmegőrzésben. A magvak nem véletlenül a kedvenceink!
Kitörés felturbózva – Top 6 variáció Béres Alexandrától
A klasszikus, bevált gyakorlatokba is lehet némi nehezítést, izgalmat csempészni. Íme, a comb és a farizom formálásának adu ásza, a kitörés – egy kicsit másképp.
Ezt rágcsálja! 12 alacsony szénhidráttartalmú nasi
Nem kell lemondani a finomságokról, csak válasszuk meg jól, hogy mit falatozunk. Olyan egészséges, alacsony szénhidráttartalmú ételeket gyűjtöttünk össze, amelyekből mértékkel nyugodtan csemegézhetünk.
A szabadtéri sport 6 szabálya járvány idején + Gyakorlatok
Amíg nincs kijárási tilalom, addig a biztonsági szabályok betartásával megengedett a szabadban sportolni. Mik a legfontosabb előírások, és milyen gyakorlatokat végezzünk? Útmutatónkból kiderül.
„Élvezem, hogy kísérletezhetek a konyhában!” – interjú Végh Judit színésznővel
Áprilisi címlaplányunk, Végh Judit az év elején komoly változtatást eszközölt ez életmódjában: vegán lett. A színésznővel az új táplálkozási szokásairól is beszélgetünk a vele készült interjúban.
Feszült? Ideges? Segítenek ezek a stresszűző ételek!
A szorongás, az aggodalom és a stressz – főleg most – sokak életének része, és már az egészségünkre is hatással van. Ezen az állapoton azonban sporttal és helyes étrenddel is javíthatunk.
Félelem, önsajnálat vagy lustaság? A halogatás lélektana
A nehéz helyzetekben a problémaorientált ember a kétségbeesés és a passzivitás köntösébe bújik. De van-e kiút ebből a viselkedésformából, hogyan győzhető le a halogatás?
Nagy diétaválasztó – milyen fogyókúrás módszer illik önhöz?
Érdemes a személyiségtípusát is figyelembe vennie, mielőtt belevágna az étkezése megreformálásába. Nézze meg, melyik kategóriába tartozik és segítünk, hogyan könnyíthetné meg az életmódváltást.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.