Oldal kiválasztása
A konzervek igazi jolly jokerek a konyhában: pénzt és időt is spórolva dobhatunk össze belőlük komplett főételt, járvány idején pedig különösen praktikusak. Hogyan tehetjük ízletesebbé a konzerv alapanyagokat, és miként használhatjuk fel ezeket? Íme, 6 villámtrükk.

Konzervből is finomat! 6 tipp, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle

1. Legyen ropogós!

A legtöbb konzerv étel textúrája nagyjából hasonló – ezt dobhatjuk fel egy kis ropogós feltéttel, ettől lesz igazán finom. Megszórhatjuk az ételt apróra vágott teljes kiőrlésű pirítóssal, sült zöldségekkel, például édesburgonya-szirommal. Ha valami igazán különlegesre vágyunk, a pirítóst dörzsöljük be immunerősítő fokhagymával.

 

2. Sülve is finom a konzerv étel!

Ne csak a feltétet pirítsuk meg! Gyakorlatilag bármelyik konzerv bab finomabb, ha sütőpapírral bélelt tepsire szórva a sütőbe toljuk, és ropogósra pirítjuk. Utána rászórhatjuk tésztára vagy egyéb köretre is. Tökéletesen alkalmas a sütésre a csicseriborsó, a fekete vagy tarka bab is. A lényeg, hogy sütés előtt alaposan csepegtessük le róla a folyadékot, igény szerint hintsük meg egy kis olívaolajjal, és már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe. 15-20 perc alatt kész.

 

3. Savanyúsággal keverve

Elsőre talán meglepő párosítás lehet a konzerv étel és a savanyúság duója, de ha összehozzuk például a babféléket, hüvelyeseket vagy éppen halakat más tartós, savanyított ételekkel, kivételesen finom fogásokat kaphatunk. Vegyük elő a hűtő mélyéről a savanyú káposztát, uborkát!

 

4. Ne hagyjuk az utolsó pillanatra!

Ha konzerv alapanyaggal főzünk, hajlamosak vagyunk ezt hozzávalót utolsóként a raguba tenni, gondolván, úgyis főtt, nincs vele gond. Pedig nem árt neki a főzés, így jobban összeérnének az ízek a többi alapanyaggal, fűszerrel.

 

5. Nem vész el, csak átalakul

Tegyük a konzerv zöldségfélét (pl. bab, csicseriborsó) a konyhai aprítóba, majd keverjük el tojással, liszttel, esetleg zabpehellyel, némi fűszerrel. Formázzunk belőlük golyókat vagy „húspogácsákat”, és süssük ki az kevés olívaolajon. Szuper kombó a fekete bab, tojás, zab; a kukorica, tojás, liszt, curry, koriander. A fűszerekhez egyébként is bátran nyúlhatunk, ha konzervről van szó, mindig jól jön a plusz íz.

 

6. Levesnek sem rossz

Nem csak mostanában, de a friss zöldségben szegény téli időszakban is készülhet a leves konzervből, alaplé hozzáadásával. Legyünk bátrak, mehet a levesbe mindenféle zöldség, és persze fűszerezzünk bátran! Remek zöldségleves, paradicsomleves vagy minestrone készülhet a konzerv zöldségfélékből.

Ízesítsünk bátran!

A sokszor unalmas, kissé íztelen konzerveket feldobhatjuk a legalapvetőbb fűszerekkel, ételízesítőkkel. Használjuk a fokhagymát, vörösborecetet, citromlevet és -héjat, friss és szárított fűszereket, tahinit, natúr görög joghurtot.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

 

Hozzászólások

Ezért nagyon fontos a nőknek az olajos magvak fogyasztása!
Ásványi anyagokban, vitaminokban, rostokban gazdag élelmiszerek, amelyek kiemelt szerepet játszhatnak a női egészségmegőrzésben. A magvak nem véletlenül a kedvenceink!
Kitörés felturbózva – Top 6 variáció Béres Alexandrától
A klasszikus, bevált gyakorlatokba is lehet némi nehezítést, izgalmat csempészni. Íme, a comb és a farizom formálásának adu ásza, a kitörés – egy kicsit másképp.
Ezt rágcsálja! 12 alacsony szénhidráttartalmú nasi
Nem kell lemondani a finomságokról, csak válasszuk meg jól, hogy mit falatozunk. Olyan egészséges, alacsony szénhidráttartalmú ételeket gyűjtöttünk össze, amelyekből mértékkel nyugodtan csemegézhetünk.
A szabadtéri sport 6 szabálya járvány idején + Gyakorlatok
Amíg nincs kijárási tilalom, addig a biztonsági szabályok betartásával megengedett a szabadban sportolni. Mik a legfontosabb előírások, és milyen gyakorlatokat végezzünk? Útmutatónkból kiderül.
„Élvezem, hogy kísérletezhetek a konyhában!” – interjú Végh Judit színésznővel
Áprilisi címlaplányunk, Végh Judit az év elején komoly változtatást eszközölt ez életmódjában: vegán lett. A színésznővel az új táplálkozási szokásairól is beszélgetünk a vele készült interjúban.
Feszült? Ideges? Segítenek ezek a stresszűző ételek!
A szorongás, az aggodalom és a stressz – főleg most – sokak életének része, és már az egészségünkre is hatással van. Ezen az állapoton azonban sporttal és helyes étrenddel is javíthatunk.
Félelem, önsajnálat vagy lustaság? A halogatás lélektana
A nehéz helyzetekben a problémaorientált ember a kétségbeesés és a passzivitás köntösébe bújik. De van-e kiút ebből a viselkedésformából, hogyan győzhető le a halogatás?
Nagy diétaválasztó – milyen fogyókúrás módszer illik önhöz?
Érdemes a személyiségtípusát is figyelembe vennie, mielőtt belevágna az étkezése megreformálásába. Nézze meg, melyik kategóriába tartozik és segítünk, hogyan könnyíthetné meg az életmódváltást.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.