Könnyebb, mint a klasszikus francia hagymaleves, hiszen kevesebb zsiradékot tartalmaz, viszont melengető, laktató és nagyon finom téli étel a sültfokhagyma-krémleves.

Felmelegít a hidegben: sültfokhagyma-krémleves

Mindössze 2 evőkanál olívaolajjal készül, tejföl helyett natúr joghurttal, sok vöröshagymával és fokhagymával. Ha szeretnél krutont a sültfokhagyma-krémleves tetejére, akkor csak piríts meg személyenként 1-1 szelet teljes kiőrlésű vagy Graham-toastkenyeret, vágd kis kockákra, és szórd az elkészült levesre. A téli hidegben különösen finom, jóleső vacsora, ha krutonnal tálalod, akkor akár főfogásnak is megfelelő lehet.

 

Sültfokhagyma-krémleves

Hozzávalók:

400 g vöröshagyma

200 g fokhagyma

160 ml natúr joghurt

2 ek olívaolaj

1 ek mustár

jódozott só

őrölt fekete bors

Elkészítése:

1. A friss fokhagymát tisztítsuk meg, aztán a gerezdeket keverjük össze az olaj felével. Majd tegyük azokat egy sütőpapírral bélelt tepsire, és 160 fokon 25-30 perc alatt süssük meg.

2. Közben a vöröshagymát tisztítsuk meg, és kockázzuk apróra. A maradék olajat hevítsük fel egy lábosban, és dinszteljük meg rajta a vöröshagymát.

3. A sült fokhagymát halmozzuk rá a vöröshagymára, öntsük fel 1 liter vízzel (zöldségleves alaplé is jó), ízesítsük ízlés szerint sóval, borssal, majd főzzük puhára.

4. Miután kihűlt, turmixoljuk össze, és dúsítsuk a natúr joghurttal. Ezután öntsük vissza az edénybe, újra melegítsük fel, és már tálalhatjuk is!

Elkészítési idő: 60 perc

 

Diéta és Fitnesz-tipp:

Ízlés szerint egy kevés reszelt parmezánnal is megszórhatod.

 

Még több őszi-téli finomság:

 

 

 

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink