Sokan küzdenek azzal a problémával, hogy nehezükre esik elfogyasztani a megfelelő mennyiségű folyadékot a hidratáltság fenntartásához. Ha te is ebben a cipőben jársz, fogyaszd az alább felsorolt élelmiszereket minél gyakrabban.

Folyadékbevitel evéssel: Top 5 hidratáló étel

Milyen tünetei vannak a vízhiánynak?

Fáradékonyság, koncentráció- és teljesítménycsökkenés, fejfájás, éhségérzet, emésztési gondok, nyelési nehézségek, vérnyomásproblémák, kicserepesedett száj, száraz bőr és így tovább. Ismerős egy vagy több tünet ezek közül? Talán egyszerűbb a megoldás ezekre a panaszokra, mint gondolná. Egyrészt, természetesen, igyon vizet! Másrészt van néhány hidratáló étel, zöldségek és gyümölcsök, amelyeknek különösen magas a folyadéktartalma, így a fogyasztásuk segít elérni és megtartani a szervezet számára nélkülözhetetlen hidratáltság állapotát, valamint leküzdeni a nassolás iránti vágyát is. És persze felfrissülhet velük a legmelegebb hónapokban!

 

1. Fejes saláta

Gondoltad volna, hogy a fejes saláta 96 százalékban vízből áll? Emellett 1 fej mindössze 15 kalória! Ugyanakkor többek között A- C- és E-vitamint, foszfort és vasat tartalmaz. Segíti a szervezet tavaszi méregtelenítését, jótékonyan hat a bőrre, és késlelteti az öregedési folyamatokat. Amennyiben gyomorbántalmaid vannak, fogyaszd minél gyakrabban! Változatosan felhasználható, eheted salátaként, de belecsempészheted szendvicsbe vagy akár egy zöld smoothie-t is feldobhatsz vele. Főzeléknek is finom!

 

2. Uborka

Az uborka 95 százaléka víz. A zöldség leginkább értékes részeit a héj és a magok jelentik, ezek sok rostot és ásványi anyagot, például kalciumot tartalmaznak. Antioxidáns, gyulladáscsökkentő hatású, és bizonyos daganatos megbetegedéseket megelőzésében is segít az egészséges táplálkozás részeként. K- és D-vitamin-tartalmának köszönhetően jótékony hatással van a csontokra, rendszeres fogyasztásával növelhető a csontsűrűség. Magnézium- és káliumtartalmának köszönhetően jó hatással van a vesékre, segít a stressz és az izomgörcsök legyőzésében. Eközben pedig az uborka szegény szénhidrátban, nátriumban, zsírban és koleszterinben. 100 gramm uborkában csupán 16 kalória található.

 

3. Paradicsom

A paradicsomnak is 95 százaléka víz. A zöldség piros színét a likopinnak és a béta-karotinnak köszönheti. Magas a C-vitamin-tartalma, almasav, citromsav, borostyánkősav található benne, valamint kiemelkedő mennyiségben kálium, magnézium, kalcium és nátrium. A paradicsom – elsősorban a likopinnak köszönhetően – immunerősítő hatású, segíti az emésztést, mikrobaölő hatású, érelmeszesedést gátló, koleszterincsökkentő, védi a májat és a rákmegelőzésben is jelentős szerepe van. Egyszóval igazi gyógynövény. Szuper hidratáló étel, természetesen frissen. De a paradicsomban az a legjobb, hogy likopintartalmát a feldolgozás során sem veszíti el!

 

4. Görögdinnye

Talán a leghíresebb hidratáló étel, amelynek a 92 százaléka víz. Emellett sok benne a C-vitamin, a kalcium, a magnézium, a rost és a kálium is. Tartalmaz még A-vitamint, B1-, B3- és B6-vitamint. Ezért nemcsak remekül hidratál, de átmossa a veséket is, segít megelőzni az izomgörcsöket és a stresszt, csökkenti a vérnyomást, erősíti az érfalakat, és jó tesz a bőrnek.

 

5. Eper

Az eper 90 százaléka víz, emellett antioxidánsokban gazdag, immunerősítő hatású. Segít megőrizni a szív egészségét, a memória frissességét, sőt, bizonyos daganatok megelőzésében is támogathat. Az eperfogyasztás mellett szól az is, hogy alacsony energiatartalma miatt kiválóan beilleszthető szinte bármelyik súlycsökkentő diétába is: 100 g eperben mindössze 32 kcal található. Feleannyi cukrot tartalmaz, mint egy alma, harmadannyi kalóriát, mint egy banán, és több rost van benne, mint például a körtében.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.