Sokan küzdenek azzal a problémával, hogy nehezükre esik elfogyasztani a megfelelő mennyiségű folyadékot a hidratáltság fenntartásához. Ha ön is ebben a cipőben jár, fogyassza az alább felsorolt élelmiszereket minél gyakrabban.

Folyadékbevitel evéssel: Top 5 hidratáló étel

Milyen tünetei vannak a vízhiánynak?

Fáradékonyság, koncentráció- és teljesítménycsökkenés, fejfájás, éhségérzet, emésztési gondok, nyelési nehézségek, vérnyomásproblémák, kicserepesedett száj, száraz bőr és így tovább. Ismerős egy vagy több tünet ezek közül? Talán egyszerűbb a megoldás ezekre a panaszokra, mint gondolná. Egyrészt, természetesen, igyon vizet! Másrészt van néhány hidratáló étel, zöldségek és gyümölcsök, amelyeknek különösen magas a folyadéktartalma, így a fogyasztásuk segít elérni és megtartani a szervezet számára nélkülözhetetlen hidratáltság állapotát, valamint leküzdeni a nassolás iránti vágyát is. És persze felfrissülhet velük a legmelegebb hónapokban!

 

1. Eper

Az eper 90 százaléka víz, emellett antioxidánsokban gazdag, immunerősítő hatású. Segít megőrizni a szíve egészségét, memóriájának frissességét, sőt, bizonyos daganatok megelőzésében is támogathatja. Az eperfogyasztás mellett szól az is, hogy alacsony energiatartalma miatt kiválóan beilleszthető szinte bármelyik súlycsökkentő diétába is: 100 g eperben mindössze 32 kcal található. Feleannyi cukrot tartalmaz, mint egy alma, harmadannyi kalóriát, mint egy banán, és több rost van benne, mint például a körtében.

 

2. Fejes saláta

Gondolta volna, hogy a fejes saláta 96 százalékban vízből áll? Emellett 1 fej mindössze 15 kalória! Ugyanakkor többek között A- C- és E-vitamint, foszfort és vasat tartalmaz. Segíti a szervezet tavaszi méregtelenítését, jótékonyan hat a bőrre, és késlelteti az öregedési folyamatokat. Amennyiben gyomorbántalmai vannak, fogyassza minél gyakrabban! Változatosan felhasználható, eheti salátaként, de belecsempészheti szendvicsbe vagy akár egy zöld smoothie-t is feldobhat vele. Főzeléknek is finom!

 

3. Uborka

Az uborka 95 százaléka víz. A zöldség leginkább értékes részeit a héj és a magok jelentik, ezek sok rostot és ásványi anyagot, például kalciumot tartalmaznak. Antioxidáns, gyulladáscsökkentő hatású, és bizonyos daganatos megbetegedéseket megelőzésében is segít az egészséges táplálkozás részeként. K- és D-vitamin-tartalmának köszönhetően jótékony hatással van a csontokra, rendszeres fogyasztásával növelhető a csontsűrűség. Magnézium- és káliumtartalmának köszönhetően jó hatással van a vesékre, segít a stressz és az izomgörcsök legyőzésében. Eközben pedig az uborka szegény szénhidrátban, nátriumban, zsírban és koleszterinben. 100 gramm uborkában csupán 16 kalória található.

 

4. Paradicsom

A paradicsomnak is 95 százaléka víz. A zöldség piros színét a likopinnak és a béta-karotinnak köszönheti. Magas a C-vitamin-tartalma. Almasav, citromsav, borostyánkősav található benne, valamint kiemelkedő mennyiségben kálium, magnézium, kalcium és nátrium. A paradicsom – elsősorban a likopinnak köszönhetően – immunerősítő hatású, segíti az emésztést, mikrobaölő hatású, érelmeszesedést gátló, koleszterincsökkentő, védi a májat és a rákmegelőzésben is jelentős szerepe van. Egyszóval igazi gyógynövény. Szuper hidratáló étel, természetesen frissen. De a paradicsomban az a legjobb, hogy likopintartalmát a feldolgozás során sem veszíti el!

 

5. Görögdinnye

Talán a leghíresebb hidratáló étel, amelynek a 92 százaléka víz. Emellett sok benne a C-vitamin, a kalcium, a magnézium, a rost és a kálium is. Tartalmaz még A-vitamint, B1-, B3- és B6-vitamint. Ezért nemcsak remekül hidratál, de átmossa a veséket is, segít megelőzni az izomgörcsöket és a stresszt, csökkenti a vérnyomást, erősíti az érfalakat, és jó tesz a bőrnek.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Állandóan fáradt, és nem tudja, miért? Talán ez az oka!
Ha gyakran küzd kínzó fáradtsággal, és folyton kimerültnek érzi magát, akkor előfordulhat, hogy a mellékvese okozza a problémát. De ne aggódjon, mutatjuk a megoldást!
Zabpelyhes brokkolifasírt – alakkímélő finomság ebédre, vacsorára
Nagyon egészséges és rendkívül egyszerűen elkészíthető fogás a ropogós brokkolifasírt! Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia cukrász receptje következik.
Málnás brownie – A nap kedvenc egészséges desszertje
A brownie finom, a málna csodás, ha a kettőt összepárosítjuk, abból valami igazán fenséges édesség születhet.
Fájdalom sport közben – Ekkor kell orvoshoz fordulni!
A sport, az edzések, a versenyek óhatatlanul fájdalommal járnak – de különbséget kell tenni a „jó” és a „rossz” fájdalom között!
Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.