James Martin őszintesége és kitartása sokak számára lehet nagy segítség. Szeretné, ha a mentális betegségek nem egyfajta bélyegek lennének, így őszintén mesélt nemcsak a mélypontokról, de a sportról is, amely segített neki a gyógyulásban.

Heti 84 kilométert fut, hogy felhívja a figyelmet a mentális betegségekre

James ma már heti 84 kilométert fut, ez naponta 12 kilométert jelent. Két évvel ezelőtt vágott bele ebbe a sportba, és nagyon meglepődött, hogy hogyan hat a testére, és a lelkére a futás. Ma már csoportokat szervez, több tucat hozzá hasonló emberrel beszélget az edzések alatt. „Így könnyebb megnyílni, kapcsolatot teremteni. Tudom, milyen reményvesztettnek lenni. Tudom, milyen amikor már az öngyilkosságon gondolkodik az ember. Éppen ezért tartom mindennél fontosabbnak a támogató, aktív közösségek létrejöttét. A férfiak nehezebben nyílnak meg a családjuknak, nem akarják magukat gyengének mutatni. A futások alatt azonban mindenki egyenlő, mindenki hasonló problémákkal küzd. A mentális betegség még ma is stigma, miközben a 45 év alatti férfiaknál az egyik legnagyobb halálozási ok az öngyilkosság. Közben pedig mindenki titkolja, ha a munkája után a pszichológusához megy, nehogy mások megtudják. Legyen elfogadott, ha pszichológus segítséget kérjük, legalább annyira, mintha a reumatológiára mennénk. Sokan harcolnak fáradtsággal, és mentális kimerültséggel, és ebben bizony segíthet a rendszeres sport. Én ezért kezdtem futni”- magyarázta a férfi a Mirrornak. James csapatában ma már 75-nél is több férfi van.

Ha Ön, vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123 ingyenes lelki elsősegély számot!

Futás hidegben

„Nyomják a vasmamik!” – Babakocsis futás

Hozzászólások

Otthoni pedikűr: lábápolás 5+1 egyszerű lépésben
Tombol a nyár, a könnyű papucsok és szandálok időszaka. Ha nincs időd, lehetőséged pedikűröshöz menni, otthon is sokat tehetsz a lábad épségéért, szépségéért.
A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.