A hűvös, nyirkos idővel a meghűléses betegségek időszaka is beköszönt. A nátha és az influenza elleni védekezést nem lehet elég korán kezdeni, készülj fel a hideg napokra már most. Az immunerősítés egyik meghatározó alappillére a vitaminok és ásványi anyagok bevitele, de néhány életmódbeli változtatással is sokat tehetsz azért, hogy a lehető legegészségesebben vészeld át a telet.

Immunerősítés a téli hideg előtt

Gondolkodj pozitívan!

A pozitív gondolkodás megvéd a betegségektől. Sheldon Cohen pszichológiaprofeszszor kutatásaiból kiderül, hogy azok az emberek, akik boldogtalannak, szomorúnak és nyugtalannak érezték magukat, kb. háromszor nagyobb valószínűséggel lettek betegek, mint azok, akik mentálisan jól érezték magukat. Úgy tűnik, hogy az optimizmus csökkenti a stresszhormonok, így a mellékvesék által kibocsátott kortizol szintjét, továbbá csökkenti a betegségek iránti érzékenységet úgy, hogy mérsékli a szimpatikus idegrendszer aktivitását, illetve stimulálja a paraszimpatikus idegrendszert.

Mozogj rendszeresen!

A jó általános egészségi állapot fenntartása érdekében fontos a mindennapos mozgás, hiszen az állóképesség fejlettsége hat leginkább az egészségi állapotra. A fáradtsággal szembeni ellenálló-képesség, valamint a gyors regenerálódásra való képesség több szervrendszerünkkel is összefügg, például a szívvel és a keringési rendszerrel, a légzőrendszerrel, valamint az anyagcsere-folyamatokkal. Ha ezek jól működnek, akkor az állóképesség is jó, ami megfelelő alapot biztosít az immunrendszer jó működéséhez.

Erősíts probiotikumokkal!

A probiotikumok azok a „jótékony” baktériumok, amelyek segítik az emésztést, védik a szervezetet a káros baktériumok ellen – azaz erősítik az immunrendszert. Ha a jó baktériumok vannak többségben, kiszorítják a betegségeket okozókat, felélik a táplálékot, és nem engednek nekik életteret. A jótékony baktériumok jelen vannak a bélrendszerben, de megtalálhatóak élelmiszerekben és étrend-kiegészítőkben is. Segítik az emésztést, javítják az általános egészségi állapotot, hatékonyan csökkentik a fertőzések előfordulását.

Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt!

Ősszel még sok finom gyümölcs és zöldség közül válogathatsz. Az élénk színű zöldségek és gyümölcsök erősítik az immunrendszert. Ahhoz, hogy a szervezeted védekezőrendszerét csúcsformába hozd, fogyassz belőlük naponta legalább öt alkalommal.

Adj esélyt a gyógynövényeknek!

A természet patikájából számos olyan gyógynövényt választhatsz, amely erősíti a szervezet védekezőképességét, támogatja saját védelmi és öngyógyító rendszerének hatékony működését és ellátja vírus- és baktériumölő anyagokkal is. A leggyakrabban használt immunerősítők: a fokhagyma, a bíbor kasvirág (echinacea), az aloe vera és a csipkebogyó.

Pótold a D-vitamint!

Az alacsony D-vitamin-szint sérülékennyé teszi a szervezetet a fertőzésekkel szemben. A D-vitamin ugyanis a szervezetben igen sok funkciót ellátó hormon, hiánya immunhiányos állapotot idéz elő, fogékonnyá tesz a fertőzésekre, fokozza az autoimmun betegségek kockázatát.

Moss kezet!

A kézmosás fontosságát nem győzzük elégszer hangoztatni. Egy 2008-as vizsgálat megállapította, hogy a kézmosás sokkal hatékonyabban csökkenti a fertőzések kialakulásának esélyét, mint a gyógyszerek. Azt, hogy mikor kell kezet mosni, nagyjából mindenki tudja (reméljük), ám az, hogy a kézmosás időtartama is fontos, már kevésbé ismert. Az alapos kéztisztításhoz 30 másodperc szükséges: egy gyors öblítés után kb. 20 másodpercig szappanos dörzsölés következik, majd jöhet az újabb alapos öblítés.

3 kettlebell alapgyakorlat

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

5 durva jel, hogy nem eszel elég proteint
Nem csak a testépítőknek fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel. Ha hiányzik ez a fontos makromolekula a szervezetből, az problémákhoz vezethet. Öt figyelmeztető jel, amit tapasztalva érdemes jobban odafigyelni a proteinbevitelre.
Hogyan alakítsuk az egészséges életmódot és a testmozgást szakmai hivatássá
Az egészséges életmód és testmozgás szenvedélyének szakmai hivatássá tételéhez elengedhetetlen a személyes elköteleződés, a szakmai képzések megszerzése, és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése. Fontos a folyamatos tanulás, a hálózatépítés, valamint egy erős személyes márkának és jelenlétnek a kialakítása a sikeres edzői karrier érdekében. Ha rendelkezel a megfelelő személyiségjegyekkel és hajlandó vagy energiát fektetni céljaid elérésébe, sikeres karriert építhetsz ebben a növekvő ágazatban.
Íme egy olcsó gyógynövény, ami minden nőnek kötelező
A mai kor embere minden olyan betegségre fogyaszthatja ezt az egyszerű gyógynövényt, ahol görcsoldásra és gyulladáscsökkentésre van szükség.
Cukormentes raffaello golyó lesz a húsvéti asztal sztárja
Ez az isteni desszertet gyorsan, sütés nélkül elkészítheted, ha hirtelen vendégeket vársz, vagy csak hirtelen szeretnél összedobni valami finomat
Mik az elegáns öltözködés alapjai: útmutató nőnek és férfiaknak
Az elegáns öltözködés a hétköznapok és az ünnepi alkalmak során is fontos lehet. Ennek szabályai számtalan apróságból tevődnek össze. A legfőbb pillére mindennek természetesen az öltöny, kosztüm, szoknya, nadrág vagy ing, amely kapcsán bátran fordulhatsz a MrSale Öltönyüzlethez. De tudtad, hogy ezen felül még számos más dologra is szükség lesz a tökéletes megjelenéshez?
10 dolog, amit soha ne titkolj el az orvosod elől
Amikor valamilyen panasszal felkeressük az orvosunkat, azzal a szándékkal tesszük, hogy segítséget kapjunk. Erre azonban csak akkor van esélyünk, ha a kérdéseire őszintén válaszolunk.
Gazdag tojásos reggeli tavaszra, ha diétázol
A tojás rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, például foszfort, cinket, kalciumot, vasat és cinket, emellett pedig vitaminokban is gazdag. Így rengeteg hasznos anyaghoz juthat a szervezeted a diéta közben amellett, hogy gyorsan megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől.
Olcsó magyar zöldség, amivel sokkal könnyebb a diéta
Levesbe ízesítőként, délutáni rágcsálnivalónak fogyókúra esetén, smoothie-ba keverve – bárhogyan fogyasztjuk is, a zeller egészséges és finom zöldség. Telis-tele van tápanyagokkal, vitaminokkal.

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.