Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne. Számtalan okból érdemes lenne megtanulni, hogyan hasznosítsuk a maradék ételeket! Melissa Hemsley könyvében remek ötleteket találunk.

Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás

 

konyhai újrahasznosítás, smoothie

A konyhai újrahasznosítás egyik alaptippje: a kissé már fonnyadt gyümölcsből, zöldségből készíts smoothie-t!
Fotó: Shutterstock

Sárgarépa

Néha kedvenc zöldségünkből is sokat veszünk, és bár jó néhány hétig eláll a hűtőszekrényben, egy idő után érdemes felhasználni. A konyhai újrahasznosítás jegyében reszeld a zabkására, szórd meg fahéjjal – ízletes és vitamindús reggeli lesz a végeredmény. A kissé már fonnyadt sárgarépát is hasznosíthatod: teheted smoothie-ba vagy keverheted hummuszba.

 

Kenyér

Szinte lehetetlen eltalálni az ideális mennyiséget: kenyérből vagy kevés, vagy túl sok kerül a bevásárlókocsiba egy hosszú hétvége előtt. Hogy mit tehet a maradékkal? Szórd meg vízzel, sütőben gőzöld roppanósra, és tálald fokhagymás falatkaként. De készíthetsz belőle krutont és persze zsemlemorzsát is.

A kenyérszeleteket le is fagyaszthatod későbbi felhasználásra.

 

Karfiol

A megmaradt karfiolból a konyhai újrahasznosítás során készíts mártogatóst: pépesítsd csicseriborsóval és olívaolajjal együtt, így máris kész a finom krémes snack.

A karfiol leveléből salátát készíthetsz, megsütve pedig nagyon finom és egészséges rágcsát kapsz.

 

Karfiol, a fogyni vágyók kedvence: 3 alakkímélő recept

 

Paprika

Paprikából nem létezik „maradék”, hiszen akár önmagában is fogyasztható. Teheted salátába, paradicsomos szószokba, pörkölthöz, jól illik curryhez, ketchuphoz és csiliszószhoz ízfokozóként. Fokhagymás, zöld fűszeres mártogatóssal is nagyon finom.

 

Uborka

Uborkából soha nem baj, ha marad, hiszen a szépségápolásban is felhasználhatjuk. Aki nem akarja „magára pazarolni”, az készíthet belőle limonádét, salátát, levest, turmixot, smoothie-t, koktélt. A rágcsálnivalók mindig népszerűek, nemcsak bulikban, hanem unalmas estéken, hétvégéken is: reszeld le az uborkát, keverd natúr görög joghurtba, ízesítsd sóval, fokhagymával, és máris kész az ízletes mártogatós.

 

Cukkini

A nyers cukkinit salátába keverheted. Ha nagyobb mennyiség maradt, serpenyőben megsütheted vagy grillezheted is. Fantasztikus köretet készíthetsz, ha tahinit, fokhagymát, citromot és babot adsz hozzá. Ha paradicsomot is találsz a maradék ételek között, cukkinis-paradicsomos frittatát varázsolhatsz a családnak reggelire.

 

5 fogyókúrás vacsora, amivel nem kell sokat bíbelődni

 

Sajt

Sajtból gyakran marad kisebb mennyiség. Reszeld le és ízesíts vele leveseket, tésztához készített szószokat. Sajttól függően a legkisebb darabot is sütheted, grillezheted – mindig lesz, aki eltünteti a falatkákat. Ha nagyobb mennyiség maradt, fondüt is készíthetsz.

 

Tej

A tejet teheted teába, készíthetsz tejlevest, tejes gyümölcsös lepényt.

Kevesen tudják, de a tej lefagyasztható, így semmiképpen sem kell kidobni a felesleget!

 

Hagyma

Karamellizáld a megmaradt hagymát és fagyaszd le. Jó alap lesz egy következő főzésnél. De hozzáadhatod salátákhoz, frittatához vagy bármilyen bab-, lencse- és tésztaételhez.

 

Ki mondta, hogy az alakkímélő ételek unalmasak? Főzzünk kreatívan!

 

Retek

Akár még az enyhén fonnyadt maradék retket is felhasználhatod saláták alapjaként: hámozd meg, aprítsd finomra és öntsd le fokhagymával, mentával, sóval elkevert joghurttal. Édesköménnyel, kapros ecettel leöntve is nagyon finom. A retek zöldjét is felhasználhatod salátákhoz, adhatod pesztóhoz, vagy fokhagymás vajban finomra párolva is fogyaszthatod.

 

Így használd fel a maradék krumplipürét! 6 szenzációs tipp

 

 

 

Hozzászólások

Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Szénhidrát a fogyókúrában: eláruljuk, hogy miből mennyit egyél
Mutatunk 10 nagyszerű szénhidrátforrást, amit a testsúlycsökkentő étrendbe is beilleszthetsz a megfelelő mennyiségben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.