Sok olyan étel létezik a csokoládén kívül is, amiktől nyugodtabbnak, boldogabbnak érezhetjük magunkat. Illesszük be az étrendünkbe az alábbi élelmiszereket, mert egészségesek és finomak, rááadásul a hangulatunkra is nagyon jó hatással vannak.

Nem csak a csoki segít – Falatozzunk a jókedvért!

OLAJOS MAGVAK

Ha kiegyensúlyozott szeretne maradni, eszegessünk meg naponta egy kis maroknyi, tehát kb. 20 g olajos magvat. A dióban, mogyoróban, mandulában található B-vitamin csodás hatással van az idegrendszerre!

BANÁN

A benne található triptofán nevű aminosavat egy enzim boldogsághormonná, azaz szerotoninná tudja átalakítani az agyban. Emellett a gyümölcs sok rostot, vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, amelyek mind-mind javítják a hangulatot, és növelik az energiaszintet!

JOGHURT

Laktat, jótékonyan hat az emésztésre, ráadásul jobb kedvre is derít! Kell ennél több? Nagyszerű kalcium- és B-vitamin-forrás, valamint szintén tartalmazza a triptofán nevű aminosavat. A legjobb, ha natúr joghurtot fogyasztunk, az ízesített-cukrozott változatok nem az igaziak a fogyni vágyók számára.

ZABPEHELY

A benne lévő B-vitaminnak köszönhetően javítja az agy teljesítőképességét. Jót tesz az idegeknek is, így a stressz elűzésére szintén alkalmas. Napi 40 g elfogyasztásával máris sokat tehetünk az egészségünkért. Figyelem: a zabpehely nem egyenlő a cukrozott reggelizőpelyhekkel – keressük a natúr változatot!

ASZALT GYÜMÖLCSÖK

Rengeteg rostanyagot, valamint lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, így hosszan tartó jóllakottságérzetet és energikusságot biztosítanak, ráadásul az emésztésre is csodás hatással vannak! Ami fontos, hasonlóan az olajos magvakhoz, hogy a fogyókúrázók figyeljenek oda a bevitt mennyiségre!

CITRUSFÉLÉK

A bennük lévő C-vitamin igazi védőbástya az immunrendszer számára, így segítenek megelőzni a betegségeket és a rossz hangulatot. A citrusfélék mellett jelentős C-vitamin található még a fekete ribiszkében, az eperben, a csiliben, a brokkoliban, a zöld leveles zöldségekben és a paprikában is!

+ 1 tipp

Recept: Gyümölcsös müzli joghurttal

Fogyasszuk ezt reggel, és biztosan jól indul majd a napunk!

Főzzünk fel egy kevés tejben 30 g zabpelyhet, majd édesítsük pár csepp mézzel, keverje össze 10 g összevagdalt mandulával, 1 evőkanál aszalt (nem cukrozott!) áfonyával, valamint 1 pohár joghurttal. Ha szezonja van, vágjunk bele pár szem epret is!

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink